Εφαρμογή «MyCoast»: Τρίτη σε καταγγελίες πανελλαδικά η Ανατολική Αττική
Σύμφωνα με στοιχεία του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για τη λειτουργία της εφαρμογής μέχρι τις 21 Ιουνίου, εκατοντάδες είναι οι καταγγελίες για παράνομες ξαπλώστρες, και όχι μόνο.
- 25/06/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Στις 29 Απριλίου, ο Υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης και ο Υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, με τη συμμετοχή του Γενικού Γραμματέα Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης και της Γενικής Γραμματέως Δημόσιας Περιουσίας παρουσιάσαν τη νέα ψηφιακή εφαρμογή «MyCoast».
Στόχος της εφαρμογής «MyCoast» είναι να δώσει τη δυνατότητα στους πολίτες να ελέγχουν αν στις παραλίες στις οποίες βρίσκονται τηρείται η νομιμότητα των όρων παραχώρησης και να υποβάλλουν σχετική καταγγελία σε περιπτώσεις υπέρβασης των παραχωρήσεων ή αυθαίρετης κατάληψης.
Τα μέχρι τώρα στοιχεία των καταγγελιών
Έως την Παρασκευή 21 Ιουνίου φάνεται να είχαν γίνει 6.059 καταγγελίες για τους εξής λόγους:
- παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης
- παρακώλυση πρόσβασης ΑμεΑ
- αυθαίρετη κατάληψη
- ελλιπής καθαριότητα
- μη ανάρτηση πινακίδας
- ελλιπείς υποδομές
- αλλοίωση μορφολογίας ακτής
- απουσία ναυαγοσώστη
Τρίτη σε καταγγελίες η Ανατολική Αττική
Πολύ ψηλά στη λίστα των καταγγελιών βρίσκεται η Ανατολική Αττική αφού σε αυτήν αφορούν 652 από τις 6.059 καταγγελίες. Ο πίνακας κατάταξης των περιοχών αναφορικά με τις καταγγελίες διαμορφώθηκε ως εξής:
- Πρέβεζα 872
- Χαλκιδική 733
- Ανατολική Αττική 652
- Κυκλάδες 463
- Κέρκυρα 313
- Χανιά 159
- Μεσσηνία 156
Πώς λειτουργεί η εφαρμογή «My Coast»
Το «MyCoast» έχει στόχο να συμβάλλει στη διασφάλιση της ελεύθερης πρόσβασης όλων των πολιτών στις ακτές, στην ενίσχυση της διαφάνειας στην παραχώρηση των αιγιαλών, καθώς και στην οργανωμένη αξιοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
Πιο συγκεκριμένα, οι πολίτες:
- Ανοίγουν την εφαρμογή και ενεργοποιούν το GPS του κινητού τους.
- Εντοπίζουν την περιοχή ενδιαφέροντός τους στο χάρτη και εμφανίζεται στην οθόνη της συσκευής τους το πολύγωνο της παραχώρησης.
- Επιλέγοντας το πολύγωνο εμφανίζονται τα στοιχεία της, δηλαδή η τοποθεσία, η έναρξη και η λήξη της παραχώρησης, χρήση, το εμβαδόν κ.α.
- Σε περίπτωση που διαπιστώσουν αυθαίρετη κατάληψη έκτασης ή και παρακώλυση ελεύθερης πρόσβασης, μπορούν μέσω της εφαρμογής να υποβάλουν τις προαναφερόμενες καταγγελίες.
- Προσδιορίζουν το λόγο της καταγγελίας και εισάγουν συνοπτική περιγραφή του προβλήματος
My Coast: Δυνατότητα ανώνυμης και επώνυμης υποβολής καταγγελιών
Οι καταγγελίες μπορούν να υποβληθούν τόσο ανώνυμα, όσο και επώνυμα. Στην περίπτωση επώνυμης καταγγελίας, οι πολίτες απαιτείται να συνδεθούν στην εφαρμογή με προσωπικούς κωδικούς ΤaxisNet, για να ολοκληρώσουν τη διαδικασία.
Επισημαίνεται ότι καταγγελία μπορεί να υποβληθεί μόνο μέσω κινητής συσκευής, η οποία βρίσκεται κοντά στο σημείο της εν λόγω παραχώρησης. Επιπλέον, μόνο μία καταγγελία, ανά τύπο καταγγελίας, μπορεί να υποβληθεί την ίδια ημέρα από την ίδια συσκευή και για την ίδια παραχώρηση.
Μετά την επιτυχή υποβολή της επώνυμης καταγγελίας, η εφαρμογή εμφανίζει τον μοναδικό αριθμό και την ημερομηνία υποβολής της. Οι πολίτες έχουν τη δυνατότητα να περιηγηθούν μόνο στο ιστορικό των επώνυμων καταγγελιών τους και στα στοιχεία αυτών, όπως για παράδειγμα την κατάσταση της καταγγελίας.
Οι υποβληθείσες καταγγελίες εμφανίζονται στο υποσύστημα «Μητρώο Παραχωρήσεων Απλής Χρήσης Αιγιαλού και Παραλίας» του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, ώστε να εξετασθούν από τις αρμόδιες Κτηματικής Υπηρεσίες.
Σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ολοκλήρωση της καταγγελίας μέσω του «MyCoast», οι πολίτες μπορούν την πραγματοποιήσουν με κάθε πρόσφορα μέσο ενώπιον οποιασδήποτε δημόσιας αρχής, η οποία υποχρεούται να την διαβιβάσει αυθημερόν στην αρμόδια Κτηματική Υπηρεσία του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών.