Έρχονται οι επιβάτες- «πράκτορες» των ΜΜΜ
«Μυστικοί» επιβάτες ετοιμάζονται να κάνουν την εμφάνισή τους στα ΜΜΜ της Αθήνας τον Σεπτέμβριο. Αποστολή τους η καταγραφή παραπόνων και προβλημάτων των μετακινούμενων τόσο με τα οδικά μέσα μεταφοράς όσο και με τα μέσα σταθερής τροχιάς.
- 31/08/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Εντός του Σεπτεμβρίου θα πιάσουν δουλειά οι μυστικοί επιβάτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, οι οποίοι ως αποστολή θα έχουν την καταγραφή παραπόνων και προβλημάτων των μετακινούμενων τόσο με τα οδικά μέσα μεταφοράς όσο και με τα μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Οι άνθρωποι που θα αναλάβουν αυτό το ρόλο στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, θα είναι εργαζόμενοι ιδιωτικής εταιρείας και όχι υπάλληλοι του ΟΑΣΑ και θα λειτουργούν με συστηματική παρουσία ως «ομάδα διασφάλισης ποιότητας», η οποία θα κινείται διαρκώς σε όλα τα μέσα ενώ θα πραγματοποιεί και δοκιμαστικές κλήσεις στον πενταψήφιο αριθμό του ΟΑΣΑ, ώστε να ελέγχεται η απόκριση των υπηρεσιών στα αιτήματα των πολιτών.
Η σύμβαση που υπέγραψε ο ΟΑΣΑ με ιδιωτική εταιρεία ανέρχεται σε 16.000 ευρώ πλέον του ΦΠΑ και τα αποτελέσματα θα πρέπει να παραδοθούν τους επόμενους μήνες. Οι μυστικοί επιβάτες επίσης θα κρίνουν την καθαριότητα των οχημάτων, τη συχνότητα των δρομολογίων, το εάν τηρούνται τα μέτρα για τον κορωνοϊό, τη συμπεριφορά και ευγένεια του οδηγού, ακόμα και την οδική του συμπεριφορά – το εάν δηλαδή οδηγεί με ασφάλεια, εάν τηρεί τον ΚΟΚ, κλπ.
Πρόκειται για ένα μέτρο αρκετά διαδεδομένο στο εξωτερικό με σκοπό να βελτιώσει τις παρεχόμενες υπηρεσίες προς το επιβατικό κοινό. Ο αριθμός των μυστικών επιβατών δεν έχει γίνει γνωστός αλλά σε καμία περίπτωση δε θα ασκούν καθήκοντα ελεγκτή κομίστρου και δεν θα μιλούν με τους επιβάτες, αλλά θα παρατηρούν και θα καταγράφουν. Μάλιστα, οι «μυστικοί» αυτοί επιβάτες, θα κυκλοφορήσουν πρώτα στα μέσα μεταφοράς της Αθήνας και κανείς δεν θα γνωρίζει την ταυτότητά τους
Επίσης οι μυστικοί επιβάτες θα ελέγχουν τη διαθεσιμότητα των μέσων, δηλαδή, τη γεωγραφική κάλυψη του δικτύου, το ωράριο λειτουργίας, τη συχνότητα των δρομολογίων, κλπ., την προσβασιμότητα των μέσων προς όλους και ειδικότερα τα ΑμεΑ, καθώς επίσης τη διαθεσιμότητα εισιτηρίων σύμφωνα με τις ανάγκες των επιβατών, την παροχή αξιόπιστης πληροφόρησης προς τον επιβάτη (γενικές πληροφορίες, στοιχεία δρομολογίων, τιμές εισιτηρίων, δικαιώματα ελεύθερης – μειωμένου κομίστρου μετακίνησης, κ.λπ.), την ασφάλεια των επιβατών, συμπεριλαμβανομένης της ασφάλειας από τον Covid-19.
Ο ρόλος τους είναι τετραπλός καθώς καλούνται να αξιολογούν:
- Την καθαριότητα των οχημάτων
- Τη συχνότητα των δρομολογίων
- Την τήρηση των μέτρων για τον κορονοϊό
- Τη συμπεριφορά των οδηγών
Πηγή: vradini.gr