Υδροπλάνα: Στον Άλιμο το πρώτο υδάτινο πεδίο προσθαλάσσωσης στην Αθήνα
Ο Άλιμος γίνεται η πρώτη περιοχή στην Αθήνα που αποκτά υδάτινο πεδίο, ανοίγοντας τον δρόμο για πτήσεις υδροπλάνων από και προς τα νότια προάστια μέσα στο 2025 - Πού θα γίνει η εγκατάσταση του υδάτινου πεδίου, πότε θα ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις και πόσο θα κοστίζει το εισιτήριο
- 23/12/2024
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Ο Άλιμος είναι η πρώτη περιοχή στην Αθήνα που σύμφωνα με το ρεπορτάζ λαμβάνει άδεια για τη δημιουργία υδάτινου πεδίου για την προσθαλάσσωση υδροπλάνων. Η εγκατάσταση του υδάτινου πεδίου θα γίνει στο Β’ Αλίπεδο Αλίμου και εκεί αναμένεται να εκτελεί πτήσεις η Hellenic Planes, η εταιρία που αναπτύσσει αυτή τη στιγμή υδατοδρόμια και υδάτινα πεδία ανά την Ελλάδα.
Η σχετική κοινή υπουργική απόφαση που υπεγράφη από τα συναρμόδια υπουργεία, ανοίγει πλέον τον δρόμο για την εγκατάσταση του υδάτινου πεδίου, το οποίο αποτελεί μία ηπιότερη μορφή υποδοχής υδροπλάνων σε σχέση με τα υδατοδρόμια.
Η υποδομή των υδάτινων πεδίων επιτρέπει μέσα από εγκεκριμένους θαλασσοδιαδρόμους να πετούν τα υδροπλάνα σε περιοχές που δεν έχουν ακόμα εγκαταστάσεις υδατοδρομίου, επεκτείνοντας τον αριθμό των αεροπορικών δρομολογίων και των ευκαιριών διασύνδεσης μεταξύ προορισμών. Στην περίπτωση του Αλίμου, το υδάτινο πεδίο θα αποτελέσει σημείο διασύνδεσης με άλλα υδατοδρόμια ή υδάτινα πεδία που δημιουργεί ανά την Ελλάδα η Hellenic Seaplanes.
Tους τελευταίους μήνες η Hellenic Seaplanes πραγματοποίησε δοκιμαστικές πτήσεις πάνω από διαφορετικές περιοχές της Ελλάδας: οι πρώτες πτήσεις πραγματοποιήθηκαν πάνω από τις Σποράδες, το Βόρειο Αιγαίο και τα Δωδεκάνησα τον περασμένο Ιούλιο.
Οι πρώτες εμπορικές πτήσεις, τα δρομολόγια και οι τιμές των εισιτηρίων
Οι εμπορικές πτήσεις θα ξεκινήσουν εκτός απροόπτου να πραγματοποιούνται εντός του 2025. Σημειώνεται ότι θα διατίθενται δύο τύποι υδροπλάνων με 19 θέσεις για τα δρομολόγια από και προς τα νησιά του Αιγαίου και το δεύτερο 8 θέσεων από και προς τα νησιά του Ιουνίου. Το κόστος για περίπου μισή ώρα πτήσης θα κυμαίνεται στα 80 έως 85 ευρώ ανά άτομο για αποστάσεις από την Αθήνα στη Σκύρο ή από την Αθήνα στην Τήνο.
Στον σχεδιασμό είναι τα υδροπλάνα από τον Άλιμο να πετούν προς Τήνο και Πάτμο και αργότερα προς Βόλο, Σκόπελο, Αλόννησο, Σκύρο και Εύβοια.
Επιβεβαιώνει ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης
Την εξέλιξη περί αδειοδότησης της εγκατάστασης υδάτινου πεδίου στον Άλιμο επιβεβαιώνει μιλώντας στο NouPou και ο δήμαρχος Αλίμου, Ανδρέας Κονδύλης: «Αυτό που επιδιώκουμε είναι η δημιουργία υδάτινου πεδίου, όπου θα μπορεί να δένει και να απογειώνεται εκ νέου ένα υδροπλάνο. Η διαδικασία έχει προχωρήσει και υπεγράφη η σχετική αδειοδότηση» αναφέρει. Σύμφωνα με τον κύριο Κονδύλη, εφόσον όλα εξελιχθούν ομαλά, εντός του 2025 αναμένεται να ξεκινήσουν οι πρώτες πτήσεις υδροπλάνων από και προς τον Άλιμο.
Ποια είναι η Hellenic Seaplanes
Η Hellenic Seaplanes S.A ιδρύθηκε τον Μάιο του 2013 στην Αθήνα, από τον κ. Νικόλα Χαραλάμπους, μετά την ψήφιση του νομοσχεδίου 4146/2013, το οποίο καθορίζει το πλαίσιο για τη λειτουργία υδατοδρομίων και τις πτήσεις υδροπλάνων στην Ελλάδα. H εταιρεία και τα στελέχη της έχουν αναφέρει ότι η Hellenic Seaplanes έχει σκοπό να πετάει από λιμάνι σε λιμάνι μεταξύ των νησιών, των παραθαλάσσιων πόλεων της κεντρικής Ελλάδας και λιμνών σε όλη τη χώρα, προσφέροντας ένα εναλλακτικό μέσο μεταφοράς και εξυπηρετώντας τις συγκοινωνίες όπου είναι απαραίτητο, ενισχύοντας ταυτόχρονα την τουριστική κίνηση.
Σημειώνεται ότι προ μερικών ημερών η Hellenic Seaplanes, η εταιρεία υδροπλάνων στην Ελλάδα, και η Elfly Group με αντικείμενο την ανάπτυξη ηλεκτρικών υδροπλάνων, ανακοίνωσαν την υπογραφή Μνημονίου Συνεργασίας (MoU), για την απόκτηση 10 ηλεκτροκίνητων υδροπλάνων Noemi, 9 θέσεων, τα οποία θα παραδοθούν σταδιακά από το 2028. Τα νέα αυτά αεροσκάφη θα είναι εξοπλισμένα με ηλεκτροκινητήρες τελευταίας τεχνολογίας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι πριν από λίγες ημέρες και μετά από αλλεπάλληλες και πολυετείς προσπάθειες, και το υδατοδρόμιο Ναυπλίου έλαβε επιτέλους την περιβαλλοντική αδειοδότηση, με την έγκριση της υποδομής να αποφασίζεται κατόπιν συνεδρίας του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ). Η απόφαση αυτή σηματοδοτεί ένα σημαντικό βήμα για την ενίσχυση των μεταφορικών υποδομών και στην περιοχή Αργολίδας, καθώς φέρνει πιο κοντά τη δημιουργία ενός δικτύου υδατοδρομίων που θα αναβαθμίσει τον τουρισμό και την τοπική οικονομία.
Υδροπλάνα και το 1928 στα νότια προάστια
Ωστόσο τα υδροπλάνα δεν αποτελούν κάτι πρωτόγνωρο για τα νότια προάστια. Το 1928 σύμφωνα με ιστορικές αναφορές υπήρχε γραμμή υδροπλάνων που εκτελούσε το δρομολόγιο Παλαιό Φάληρο-Κωνσταντινούπολη και γι’ αυτόν τον λόγο στο Παλαιό Φάληρο, στον Άλιμο και στη Νέα Σμύρνη διαμένει μεγάλος αριθμός Κωνσταντινουπολιτών. Το σημείο όπου προσγειωνόταν και απογειωνόταν στο Παλαιό Φάληρο ήταν το σημείο του σημερινού Τροκαντερό και το ανάλογο σημείο στην Κωνσταντινούπολη ήταν το Μπουγιούκντερε. To ταξίδι διαρκούσε τότε εννέα ώρες, με ενδιάμεσο σταθμό το λιμάνι της Σύρου.