Υπογειοποίηση Λεωφόρου Ποσειδώνος: Πώς θα αλλάξει την Παραλιακή
Προχωρούν οι εκσκαφές στο έργο της νέας Παραλιακής - Όλες οι λεπτομέρειες για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, που θα αλλάξει την πρόσβαση στα νότια προάστια
- 21/09/2022
- Κείμενο: NouPou.gr
Συνεχίζονται οι εργασίες για την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία εντάσσεται στο έργο της επένδυσης του Ελληνικού. Στο μεγάλο έργο αναφέρθηκε μεταξύ άλλων τη Δευτέρα ο διευθύνων σύμβουλος της Lamda Development, Οδυσσέας Αθανασίου, στο πλαίσιο της παρουσίασης της προόδου των εργασιών σε δημοσιογράφους.
Η ΑΒΑΞ έχει ξεκινήσει τις εκσκαφές, ενώ το προσεχές διάστημα θα εκκινήσει η κατασκευαστική διαδικασία. Το έργο γίνεται με την τεχνική του cut and cover κλειστού ορύγματος και ήδη στα πρώτα 250 μέτρα μήκους έχει επιτευχθεί το τελικό βάθος, που είναι τα 10 μέτρα.
Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται για διάνοιξη του υπόγειου έργου, χωρίς αλλοίωση του επιφανειακού ανάγλυφου. Επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους και αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων (εκσκαφέων, μηχανήματων σημειακής κοπής) ενω γίνεται και χρήση εκρηκτικών υλών. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων γίνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια και η σταθεροποίηση εδαφών με κουρτίνες τσιμεντενέσεων ή δοκούς προπορείας.
Πώς θα είναι η τελική μορφή της Παραλιακής μετά την υπογειοποίηση
Με την ολοκλήρωση του έργου, η λεωφόρος Ποσειδώνος θα είναι υπόγεια σε ένα μεγάλο τμήμα της μεταξύ Αλίμου και Γλυφάδας. Οι λωρίδες ανα ρεύμα κυκλοφορίας θα είναι τρεις, όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ/ώρα. Στο σύνολό της η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1.500 μέτρα εκ των οποίων τα 1.300 θα είναι το υπόγειο τμήμα και τα υπόλοιπα οι προσβάσεις.
Όπως ανέφεραν στελέχη της Lamda, όταν τελικά ολοκληρωθεί το έργο δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία της Λεωφόρου και θα επιλεχθεί ένα βράδυ για να “κουμπώσει” ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του. Η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στο δ’ τρίμηνο του 2024.
Εκεί που σήμερα είναι η Παραλιακή, θα γίνουν φυτεύσεις πρασίνου, πεζόδρομος και βεβαίως ο πολυαναμενόμενος παραλιακός ποδηλατοδρόμος, ενώ θα υπάρχει σύνδεση με κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Παράλληλα, θα μετακινηθεί η γραμμή του τραμ από τη σημερινή της διαδρομή και θα γίνει νέα κατά μήκος του κεντρικού διαδρόμου της επένδυσης στο Ελληνικό.
Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν έξι φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, οι οποίοι κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων, η επίγεια κυκλοφορία δεν θα διακοπεί ούτε μία ημέρα.
Σε άμεση συνάρτηση με την επένδυση του Ελληνικού βρίσκεται και η υπόγεια σήραγγα της Ηλιουπόλεως, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να μεταβαίνουν από τη Λεωφόρο Κατεχάκη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσα σε περίπου 10 λεπτά.