Μετρό Γλυφάδα: Ξεκινούν οι μελέτες για την επέκταση
Ένα βήμα πιο κοντά στην υλοποίηση της επέκτασης του μετρό προς Γλυφάδα, καθώς ξεκινούν οι μελέτες - Οι νέες στάσεις που θα δημιουργηθούν
- 05/10/2022
- Κείμενο: NouPou.gr
Ξεκινούν οι μελέτες για τον σχεδιασμό για την επέκταση του μετρό προς Γλυφάδα.
Σύμφωνα με το ypodomes.gr, με τέσσερις αποφάσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών στον προγραμματισμό της Αττικό Μετρό εντάχθηκαν οι μελέτες για τις νέες επεκτάσεις προς Γλυφάδα, Καλλιθέα, ΠΥΡΚΑΛ και Πετρούπολη. Με την απόφαση αυτή οι μελέτες θα χρηματοδοτηθούν ενταγμέμες στο ΤΠΑ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ 2021-2025. Σε κάποιες από αυτές οι μελέτες είναι ήδη σε εξέλιξη (υλοποίηση ή σχεδιασμό) και άλλες επεκτάσεις και γραμμές βρίσκονται στο στάδιο μελέτης και επεξεργασίας.
Μετρό Γλυφάδα: Οι στάσεις και οι λεπτομέρειες της επέκτασης της Γραμμής 2
Όσον αφορά την επέκταση της Γραμμής 2 προς Γλυφάδα, θα έχει συνολικό μήκος 4,4 χιλιόμετρα και θα περιλαμβάνει 3 νέους σταθμούς:
- Άνω Γλυφάδα
- Λεωφ. Βουλιαγμένης / Γρ. Λαμπράκη
- Γλυφάδα
Αναμένεται να εξυπηρετεί 57.000 επιβάτες ημερησίως και ο προϋπολογισμός του έργο ανέρχεται σε 300 εκατ. ευρώ. Αντικείμενο της παρούσας Πράξης αποτελεί η εκπόνηση των Προκαταρτικών Μελετών και της Προμελέτης που αφορά στην κατασκευή επέκτασης της Γραμμής 2 από το Ελληνικό μέχρι το κέντρο της Γλυφάδας, μήκους 3,6χλμ. περίπου με 3 υπόγειους σταθμούς. Οι μελέτες χρηματοδοτούνται με 3 εκατ. ευρώ.
Η επέκταση της Γραμμής 1 Θησείο-ΚΠΣΙΝ (Καλλιθέα)
Υπενυμίζεται ότι έχουν κλειδώσει επίσης οι νέες επεκτάσεις του Μετρό προς Καλλιθέα και ΠΥΡΚΑΛ (Δάφνη), Πετρούπολη, από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και την Αττικό Μετρό. Με απόφαση του το ΥΠΟΜΕ καλεί την δικαιούχο να υποβάλει προς χρηματοδότηση μελέτες για τις τέσσερις μεγάλες επεκτάσεις του Μετρό της Αθήνας.
Όσο αφορά στην Καλλιθέα, η νέα γραμμή θα έχει μήκος 5 χιλιόμετρα και θα είναι πλήρως υπογειοποιημένη. Θα ξεκινά από το σταθμό ΘΗΣΕΙΟ και στη συνέχεια οι σταθμοί που προβλέπεται να κατασκευαστούν είναι: Χαμοστέρνας, Πλατεία Δαβάκη, Λόφος Φιλαρέτου/Τζιτζιφιές και Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος. Το κόστος εκτιμάται στα 450 εκατ. ευρώ. Θα εξυπηρετεί καθημερινά 65.000 επιβάτες.