Μετρό Πειραιά: Η απάντηση της Αττικό Μετρό για τις καταγγελίες για εισροή νερού
Παρέμβαση από Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου για το θέμα των βλαβών και της εισροής νερού στο μετρό Πειραιά - «Το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά», αναφέρει σε ανακοίνωση που εξέδωσε η εταιρία Αττικό Μετρό
- 21/03/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Απάντηση μετά από τα δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για βλάβες, αστοχίες και εισροή θαλασσινού νερού σε σήραγγα στον σταθμό του μετρό «Πειραιάς», εξέδωσε η Αττικό Μετρό Α.Ε. Υπενθυμίζεται ότι τα σχετικά δημοσιεύματα που, επικαλούμενα σειρά εγγράφων που δημοσίευσε το www.datajournalists.co.uk, προκάλεσαν την παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του www.datajournalists.co.uk, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον περασμένο Νοέμβριο, λόγω της έντονης δυσοσμίας.
Από τον περασμένο Νοέμβριο πέρασαν τέσσερις μήνες αλλά το πρόβλημα της εισροής υδάτων δεν έχει αποκατασταθεί και αυτό γεννά σοβαρό προβληματισμό.
Αρχικά οι τεχνικοί της ΣΤΑΣΥ θεώρησαν ότι πρόκειται για διαρροή από κάποιο δίκτυο ακαθάρτων που περνά από την περιοχή. Τα λιμνάζοντα ύδατα, εκτός από την δυσοσμία, άρχισαν σύντομα να προκαλούν έντονη οξείδωση σε διάφορα μεταλλικά στοιχεία της σιδηροδρομικής επιδομής, σε σιδηροτροχιές, στρωτήρες, αλλαγές τροχιάς κλπ. ενώ μετά από παρακολούθηση του προβλήματος αναδείχθηκαν και πρόσθετες αστοχίες ακόμη και στην σκυροδέτηση.
Η παρέμβαση εισαγγελέα
Με εντολή του προς την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας, ο Εισαγγελέας του ΑΠ Ισίδωρος Ντογιάκος έδωσε εντολή για την διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης προκειμένου να αξιολογηθούν τα στοιχεία που αποκαλύφθηκαν και να ελεγχθεί κάθε υπεύθυνος για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά.
Τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας αναφέρονται σε 390 καταγραφές βλαβών και αστοχιών, μεταξύ των οποίων εισροή υδάτων σε σήραγγα του μετρό από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα να εμφανίζονται έντονες οξειδώσεις και διαβρώσεις στις τροχιές.
Μάλιστα, τα προβλήματα καταγράφονται και σε τμήματα της γραμμής προς Μανιάτικα, Νίκαια, Κορυδαλλό, Αγία Βαρβάρα και Αγία Μαρίνα με τα έγγραφα να κάνουν αναφορές σε αστοχίες, καψίματα στην ηλεκτροφόρο τροχιά, λασκαρισμένους συνδέσμους ενώ ιδιαίτερη μνεία γίνεται και σε θέματα σκυροδέτησης.
Στον κατάλογο των ζητημάτων που έχουν καταγραφεί στα επίμαχα έγγραφα αναφέρονται επίσης βλάβες, από αισθητήρες που δεν λειτουργούν και οθόνες μόνιτορ για τους οδηγούς με «παγωμένη εικόνα», σειρά αστοχιών στα επικοινωνιακά δίκτυα, αλλά επίσης και για πόρτες ασφαλείας που προκαλούν ψευδείς συναγερμούς, προβλήματα στην ηλεκτρική τροφοδοσία και στα τα συστήματα πυρανίχνευσης, τις κάμερες ασφαλείας και άλλα με τα περισσότερα “ακίνδυνα” δυσλειτουργίες στα ρολόγια στις αποβάθρες και στις κυλιόμενες σκάλες.
Οι πληροφορίες για την υπόθεση αναφέρουν πως η ΣΤΑΣΥ έχει ζητήσει από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» να μεριμνήσει σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM για την διόρθωση των προβλημάτων, πλην όμως χωρίς μέχρι στιγμής να έχει κάποιο αποτέλεσμα στις επιστολές που έχει αποστείλει.
Βλάβες και εισροή υδάτων στο μετρό Πειραιά: Η απάντηση της Αττικό Μετρό
Από την πλευρά της, η εταιρεία Αττικό Μετρό εξέδωσε σχετικό δελτίο που απαντά στα δημοσιεύματα ενημερώνοντας μεταξύ άλλων πως «το τμήμα της σήραγγας στην περιοχή του σταθμού «Πειραιάς», στο οποίο πρόσφατα εμφανίστηκαν μικρές διαρροές νερού με μορφή «στραγγιδίων», κατασκευάστηκε το καλοκαίρι του 2017. Το έργο παραδόθηκε για χρήση στη ΣΤΑΣΥ ΑΕ στις 07.10.22.»
Η ανακοίνωση συνεχίζει λέγοντας πως «προ της έναρξης της λειτουργίας του τμήματος της επέκτασης της Γραμμής 3 του Μετρό «Μανιάτικα- Πειραιάς- Δημοτικό Θέατρο» ουδέποτε είχαν παρατηρηθεί διαρροές σε αυτό το τμήμα ούτε οξειδώσεις στις τροχιές και όλες οι μετρήσεις που διενεργήθηκαν βρέθηκαν εντός των επιτρεπτών ορίων.
»Εμφανίστηκαν μετά την έναρξη της λειτουργίας και αμέσως η Αττικό Μετρό Α.Ε. ζήτησε από τον ανάδοχο, μέσω διαδοχικών επιστολών, να προβεί στις απαιτούμενες διορθωτικές ενέργειες.»
Η εταιρεία σημειώνει ακόμα ότι «οι διεθνείς προδιαγραφές κατασκευής σηράγγων Μετρό δεν αποκλείουν την πιθανή, περιορισμένης έκτασης, παρουσία υγρασιών, ενώ ταυτόχρονα ο σταθμός «Πειραιάς» είναι στεγανός»
Διευκρινίζει ωστόσο, ότι «το θέμα των διαρροών στη σήραγγα έχει αντιμετωπιστεί αποτελεσματικά και έχουν ήδη γίνει επεμβάσεις αφαίρεσης των όποιων οξειδώσεων και διαβρώσεων στις σιδηροτροχιές, οι οποίες σε κάθε περίπτωση δεν έθεταν προβλήματα λειτουργικότητας και ασφάλειας του μετρό.
»Σήμερα η σιδηροτροχιά και η ηλεκτροφόρος τροχιά έχουν πλήρως αποκατασταθεί, χωρίς να παρατηρούνται νέες διαρροές ή επανεμφάνιση οξειδώσεων.
»Κατά τα λοιπά οι όποιες βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ. Α.Ε. δεν είναι ασυνήθεις στην έναρξη λειτουργίας τέτοιων σύνθετων έργων όπως το Μετρό, είναι επουσιώδεις και αντιμετωπίζονται το ταχύτερο δυνατό από την Ανάδοχο Κοινοπραξία, στο πλαίσιο της εγγύησης του Έργου, υπό την επίβλεψη της ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ Α.Ε. και δεν δημιουργούν κανένα πρόβλημα ασφάλειας στη λειτουργία του συστήματος.»
»Καταλήγοντας, το φαινόμενο των περιορισμένης έκτασης διαρροών και οξειδώσεων που εμφανίστηκε μετά τη θέση σε λειτουργία του έργου και οι όποιες επουσιώδεις βλάβες αναφέρονται από την ΣΤΑ.ΣΥ Α.Ε. αντιμετωπίζονται εγκαίρως και επιτυχώς.»
Η Αττικό Μετρό καταλήγει δε στην ανακοίνωσή της λέγοντας πως «το έργο της επέκτασης του Μετρό στον Πειραιά είναι απόλυτα αξιόπιστο και ασφαλές σε αντίθεση με όσα αναφέρονται στα σχετικά δημοσιεύματα.
»Η Αττικό Μετρό Α.Ε. διαθέτει εμπειρία πάνω από τριάντα χρόνια στην κατασκευή έργων Μετρό, με κύριο γνώμονα την ασφάλεια και την λειτουργικότητα των υποδομών της.»