Συγχωνεύσεις τμημάτων: «Απαράδεκτη απόφαση για το Παπαδάκειο νηπιαγωγείο»
«Το Παπαδάκειο Νηπιαγωγείο λειτούργησε από την αρχή της σχολικής χρονιάς με τέσσερα τμήματα και ένα μήνα μετά και εν μέσω πανδημίας δίνεται εντολή και μάλιστα προφορική τα τέσσερα τμήματα να γίνουν τρία» αναφέρει σε ανακοίνωσή του, αντιδρώντας στην απόφαση για τη συγχώνευση τμημάτων στο Παπαδάκειο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
- 15/10/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Ενάντια στις συγχωνεύσεις τμημάτων και την υποβάθμιση των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών τάσσεται ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών ΠΕ Γλυφάδας-Βάρης-Βούλας-Βουλιαγμένης.
Αφορμή για την εναντίωση αυτή και την επακόλουθη ανακοίνωση του Συλλόγου στάθηκε η απόφαση της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας για τη συγχώνευση τμήματος πρωινού υποχρεωτικού ωραρίου στο Παπαδάκειο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας.
Η ανακοίνωση
ΚΑΜΙΑ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΤΜΗΜΑΤΟΣ!
ΚΑΜΙΑ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΜΟΡΦΩΤΙΚΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ!
Με ιδιαίτερα αισθήματα οργής και αγανάκτησης πληροφορηθήκαμε ότι δόθηκε εντολή από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας για τη συγχώνευση τμήματος πρωινού υποχρεωτικού ωραρίου στο Παπαδάκειο Νηπιαγωγείο Γλυφάδας, σχολείο αρμοδιότητας του συλλόγου μας.
Η συγχώνευση αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο των εκατοντάδων συγχωνεύσεων-καταργήσεων τμημάτων που γίνονται κατόπιν εντολών του ΥΠΑΙΘ προκειμένου να εξοικονομηθούν προσλήψεις αναπληρωτών εκπαιδευτικών και διά της «μεθόδου της εξαφανίσεως» να μην καλυφθούν τα 6000 κενά που υπολογίζεται ότι υπάρχουν αυτή τη στιγμή στην εκπαίδευση.
Το Παπαδάκειο Νηπιαγωγείο λειτούργησε από την αρχή της σχολικής χρονιάς με τέσσερα (4) τμήματα και ένα μήνα μετά και εν μέσω πανδημίας δίνεται εντολή και μάλιστα προφορική τα τέσσερα (4) τμήματα να γίνουν τρία (3)!
Στο αυτό κάθε αυτό το ζήτημα της συγχώνευσης από παιδαγωγικής πλευράς η απόφαση αυτή, αλλά και η χρονική στιγμή στην οποία πάρθηκε, είναι το λιγότερο απαράδεκτη και δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή από το Σύλλογό μας. Τα νήπια που φοιτούν στο νηπιαγωγείο, παιδιά σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη ηλικία που έχουν υποστεί και αυτά εδώ και δυο χρόνια τις συνέπειες της πανδημίας, πέρασαν εδώ και έναν μήνα μία δύσκολη περίοδο προσαρμογής και με όλες τις δυσκολίες εντάχθηκαν σταδιακά ομαλά στο περιβάλλον του σχολείου. Η συγχώνευση των τμημάτων αναιρεί όλη την προσπάθεια που έχουν κάνει ως τώρα οι νηπιαγωγοί, οι γονείς και κυρίως οι μικροί μαθητές. Στο δυναμικό των παιδιών που φοιτούν φέτος στο Παπαδάκειο θα πρέπει επίσης να ληφθεί υπόψη ότι υπάρχει αυξημένος αριθμός νηπίων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και σοβαρές δυσκολίες.
Εδώ πρέπει να τονίσουμε ότι η φετινή χρονιά για τα νήπια, τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς του Παπαδάκειου νηπιαγωγείου από την αρχή ξεκίνησε με μεγάλες δυσκολίες, αναστάτωση και ελλείψεις:
Από την αρχή της χρονιάς υπάρχουν στο σχολείο σοβαρά κενά εκπαιδευτικών που δεν επέτρεψαν να λειτουργήσει έως τώρα το σχολείο με πλήρη λειτουργία όλων των τμημάτων. Αρχικά υπήρχαν κενά ακόμα και στην πρωινή βασική υποχρεωτική λειτουργία τα οποία τελικά καλύφθηκαν με τοποθετήσεις-μετακινήσεις εκπαιδευτικών από άλλα σχολεία. Από τις 4 παράλληλες στηρίξεις που περιμένουν μαθητές του νηπιαγωγείου έχουν έρθει μόνο 2, ενώ το 1 από τα 2 τμήματα του ολοήμερου στελεχώθηκε και λειτουργεί μόλις τις τελευταίες δύο βδομάδες, μετά τη β φάση προσλήψεων αναπληρωτών! Και ενώ όλη η εκπαιδευτική κοινότητα περίμενε να γίνουν κινήσεις ώστε επιτέλους να έρθει εκπαιδευτικός και για το 2ο ολοήμερο και να ξεκινήσει η λειτουργία του, δίνεται προφορική εντολή για συγχώνευση στα πρωινά τμήματα!
Η αιτιολόγηση της συγχώνευσης είναι από την πλευρά της διοίκησης ότι ο συνολικός αριθμός του σχολείου δεν μπορεί να δικαιολογήσει 4 τμήματα ενώ παραβλέπονται οι ιδιαίτερες κτιριακές συνθήκες του Παπαδάκειου νηπιαγωγείου (θα τις αναλύσουμε παρακάτω), οι αυξημένες εκπαιδευτικές ανάγκες που υπάρχουν και οι ιδιαίτερες συνθήκες της πανδημίας που διανύουμε και που θα έπρεπε να επιβάλλουν την αραίωση και όχι το στοίβαγμα των μαθητών μέσα σε λίγα τετραγωνικά! Ειδικά για το τελευταίο απορεί κανείς πώς μπορεί να παραβλέπει η Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ Αθήνας και το ΥΠΑΙΘ το γεγονός ότι η επιλογή συγχώνευσης τμήματος θα δημιουργήσει τμήματα μεγάλου συνωστισμού με παιδιά μικρής ηλικίας σε αίθουσες λίγων τετραγωνικών σε μια περίοδο πανδημίας και ενώ είναι γνωστό ότι ήδη πολλά παιδιά πανελλαδικά νοσούν ή και νοσηλεύονται!
Μέσα στον Αύγουστο ξεκίνησαν διαδικασίες ανακαίνισης από το Δήμο Γλυφάδας, οι οποίες καμία σχέση δεν είχαν με τον αρχικό προγραμματισμό που ο Δήμος Γλυφάδας και η Διεύθυνση ΠΕ Δ Αθήνας ανακοίνωναν για την στέγαση του νηπιαγωγείου από την άνοιξη ως τα τέλη Ιουλίου. Πραγματοποιήθηκαν τελικά σοβαρές παρεμβάσεις στους χώρους του Παπαδάκειου με το σχολείο να παραδίδεται με την έναρξη του έτους. Από τις παρεμβάσεις αυτές δημιουργήθηκαν 4 χώροι-τμήματα, χώροι περιορισμένοι ωστόσο σε τετραγωνικά και σε μεγάλο βαθμό και σε λειτουργικότητα, με αποτέλεσμα να μην μπορεί να φοιτήσει σε αυτά μεγάλος αριθμός νηπίων. Δυστυχώς όπως πληροφορηθήκαμε επικαιροποίηση αυτών των στοιχείων δεν έχει γίνει ακόμα στο σύστημα myschool καθώς σχέδιο του ανακαινισμένου σχολείου με όλες τις τροποποιήσεις δεν έχει δοθεί ακόμα από το Δήμο Γλυφάδας στο νηπιαγωγείο μολονότι αυτό έχει ζητηθεί προφορικά αλλά και εγγράφως.
Με βάση όλα τα παραπάνω:
⦁ Απαιτούμε την άμεση ανάκληση της απόφασης για τη συγχώνευση τμήματος του Παπαδάκειου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας.
⦁ Καλούμε το Υπουργείο να κάνει άμεσα προσλήψεις αναπληρωτών ώστε να καλύψει τόσο το κενό του 2ου ολοήμερου τμήματος του Παπαδάκειου νηπιαγωγείου και των 2 παράλληλων που λείπουν όσο και των χιλιάδων άλλων κενών που υπάρχουν στα σχολεία και να σταματήσει με συγχωνεύσεις και λογιστικά παιχνίδια να προσπαθεί να εξαφανίσει τα κενά εις βάρος των μορφωτικών δικαιωμάτων των παιδιών, της υγείας και της ασφάλειας τους.
⦁ Καλούμε τους γονείς του Παπαδάκειου Νηπιαγωγείου Γλυφάδας και τους φορείς της πόλης της Γλυφάδας να προβούμε από κοινού σε παράσταση διαμαρτυρίας στην έδρα της Δ/νσης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δ’ Αθήνας, την Παρασκευή 15 Οκτωβρίου και ώρα 13:30.
⦁ Καλούμε το Δ.Σ. της ΔΟΕ να καταγγείλει τις μεθοδεύσεις του ΥΠΑΙΘ και να αναδείξει τη σπουδαιότητα των περικοπών αυτών για μαθητές και εκπαιδευτικούς.