ΣτΕ: Μπλόκο στην επέκταση του λιμανιού του Πειραιά
Το ΣτΕ ακυρώνει το masterplan του ΟΛΠ - Οι λόγοι της απόφασης - Σε ιστορικά υψηλά τα κέρδη το 2021
- 15/03/2022
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
Η Ολομέλεια του Συμβουλίου της Επικρατείας (ΣτΕ) ακύρωσε το πλαίσιο έγκρισης του Master Plan (Γενικό Προγραμματικό Σχέδιο) του ΟΛΠ για τις υποχρεωτικές επενδύσεις, που προέκυπταν από τη σύμβαση παραχώρησης του λιμένα Πειραιώς (2016) στην Cosco Group Limited. Συγκεκριμένα, ακυρώθηκαν οι πράξεις της Επιτροπής Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων, με τις οποίες είχαν εγκριθεί οι υποχρεωτικές επενδύσεις, βάσει της σύμβασης παραχώρησης στην Cosco, που συνήφθη μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της ΟΛΠ, καθώς και οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ στο λιμάνι του Πειραιά.
Οι λόγοι
Ειδικότερα, η Ολομέλεια του ΣτΕ:
- Εκρινε ότι οι πράξεις έγκρισης ήταν μη νόμιμες, διότι δεν είχε προηγηθεί, κατά παράβαση της οδηγίας 2001/42/ΕΚ και της κοινής υπουργικής απόφασης ΥΠΕΧΩΔΕ/ ΕΥΠΕ/οικ. 107017/28.8.2006, στρατηγική περιβαλλοντική εκτίμηση του νέου σχεδιασμού του λιμένα του Πειραιά, που περιλάμβανε, μεταξύ άλλων, τη νότια επέκταση του επιβατικού λιμένα του Πειραιά, νέο χερσαίο επιβατικό σταθμό, τέσσερα νέα ξενοδοχειακά συγκροτήματα, την επέκταση του σταθμού διακίνησης αυτοκινήτων στον εμπορικό Λιμένα Ηρακλέους και την κατασκευή πενταώροφου κτιρίου στάθμευσης αυτοκινήτων στον Προβλήτα Ηρακλέους και νέων αποθηκών σε χώρο 80 στρεμμάτων (μειοψήφησαν επτά μέλη του δικαστηρίου)
- Ακύρωσε την πράξη του Γενικού Γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, με την οποία χορηγήθηκε η άδεια κατασκευής του έργου της νότιας επέκτασης του επιβατικού λιμένα Πειραιά
Κερδοφορία-ρεκόρ
Στο μεταξύ, ο ΟΛΠ κατέγραψε την υψηλότερη κερδοφορία στην ιστορία του το 2021, σημειώνοντας, παράλληλα, εκ νέου αύξηση του κύκλου εργασιών του, παρά τις δυσκολίες λόγω της πανδημίας. Ειδικότερα ο τζίρος της ανήλθε πέρυσι σε 154,2 εκατ. ευρώ σημειώνοντας αύξηση 16% από το 2020, τα προ φόρων κέρδη στα 49,2 εκατ. ευρώ (+33,3%), ενώ τα καθαρά κέρδη διαμορφώθηκαν σε 36,8 εκατ. ευρώ με αύξηση 39,4%
Αύξηση στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτιών
- Σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, ο Προβλήτας I στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων παρουσίασε αύξηση 13,9% στη διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων
- Το CarTerminal σημείωσε αύξηση 40,6% στη διακίνηση οχημάτων
- Ο τομέας της κρουαζιέρας πέτυχε σημαντική ανάκαμψη με συνολικό αριθμό 379 κρουαζιερόπλοια
- Ο αριθμός των δεξαμενιζόμενων πλοίων στον τομέα της ναυπηγοεπισκευής παρουσίασε αύξηση 16,5%
«Εταιρεία με ανθεκτικότητα»
Ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του ΟΛΠ, Yu Zenggang, δήλωσε: “Η συνεχής αύξηση του κύκλου των εργασιών του Οργανισμού, παρά της δυσκολίες, με τις οποίες όλοι βρεθήκαμε αντιμέτωποι το προηγούμενο διάστημα, εξαιτίας της πανδημίας, αποδεικνύει πως ο ΟΛΠ είναι μια εταιρεία με ανθεκτικότητα και ισχυρές βάσεις, που υπεύθυνα συνεχίζει να εφαρμόζει και να υλοποιεί τη στρατηγική του για το Λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ήδη πια βρίσκεται στις πρώτες θέσεις ανάμεσα στα καλύτερα λιμάνια της Μεσογείου και της Ευρώπης. Η υλοποίηση του υποχρεωτικού επενδυτικού προγράμματος του ΟΛΠ συνεχίζεται σταθερά και με απόλυτη συνέπεια, η οποία, πέραν της ενδυνάμωσης της οικονομικής θέσης της εταιρείας, δημιουργεί πολλαπλά οφέλη για την τοπική και εθνική οικονομία”.