Τι συμβαίνει με την κίνηση στην παραλιακή;
Ο συνδυασμός δακτυλίου, έργων και πανδημίας φαίνεται πως έχει δημιουργήσει τεράστια προβλήματα και στους δρόμους των νοτίων ποαστίων. Καθημερινά, στην παραλιακή λεωφόρο Ποσειδώνος, αμέτρητα αυτοκίνητα "κολλάνε" στην κίνηση, ενώ δεν λείπουν τα τροχαία και βεβαίως τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα που δημιουργούν ακόμα μεγαλύτερο κομφούζιο.
- 30/11/2021
- Κείμενο: Κωνσταντίνος Κουτλιάνης
Η κίνηση στους δρόμους της Αθήνας είναι τις τελευταίες εβδομάδες ομολογουμένως ανυπόφορη. Σε μια εποχή που ο κορονοϊός και η πανδημία έχουν κάνει μεγάλη μερίδα του κόσμου να φοβάται να χρησιμοποιήσει τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς στα οποία επικρατεί τρομερός συνωστισμός τις ώρες αιχμής, τα προβλήματα στους δρόμους δεν έχουν τελειωμό και οι οδηγοί περνούν αρκετές ώρες κυριολεκτικά κολλημένοι στα οχήματά τους.
Ακόμα και ο δακτύλιος, που πιθανόν να βοηθάει να αποσυμφορρηθεί το κέντρο της Αθήνας, δημιουργεί ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα στους περιφερειακούς άξονες, αφού για παράδειγμα κάποιος που θέλει να πάει από τη Νέα Σμύρνη στο Μαρούσι αναγκάζεται, για να αποφύγει το κέντρο, να πάρει τον Κηφισό, στον οποίο το μποτιλιάρισμα είναι πλέον μόνιμο. Την ίδια στιγμή, τα έργα στους δρόμους, η παράνομη στάθμευση και τα συνεχόμενα τροχαία δυσκολεύουν ακόμα περισσότερο τους πολίτες που προσπαθούν απλώς να φτάσουν στις δουλειές τους.
Στην παραλιακή, στο ρεύμα από Γλυφάδα προς Πειραιά, η κατάσταση τις ώρες αιχμής είναι απελπιστική. Τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου χρειάστηκαν 50 λεπτά για να φτάσουμε από τον Δήμο 3Β στο ύψος του Παλαιού Φαλήρου. Πρόκειται για μια απόσταση λιγότερο από 20 χιλιομέτρων (18 περίπου από τη Βάρη και λιγότερων από 14 αν μιλάμε για τη Βούλα), που χωρίς κίνηση γίνεται σε 20 με 25 λεπτά. Φτάνοντας πλέον στο Φάληρο, λίγο πριν συναντήσει κανείς τη λεωφόρο Συγγρού, οι τρεις λωρίδες κυκλοφορίας της λεωφόρου Ποσειδώνος γίνονται λόγω έργων δύο, ενώ αν θες να συνεχίσεις προς Πειραιά και όχι προς κέντρο, οι δύο λωρίδες στριμώχνονται σε μία στο ύψος του Πάρκου Σταύρος Νιάρχος, με προφανή αποτελέσματα. Αξίζει μάλιστα να σημειωθεί, ότι σύμφωνα με πρόσφατο ρεπορτάζ του News247 σχετικά με την κίνηση στον Κηφισό, το κλείσιμο μιας λωρίδας κυκλοφορίας, μειώνει την κυκλοφοριακή ικανότητα ενός μεγάλου οδικού άξονα έως και 35%. Όχι βέβαια ότι η εικόνα είναι καλύτερη πριν να φτάσει κανείς στο Φάληρο, αφού στο ύψος της Γλυφάδας και μετά στο ύψος του Καλαμακίου το μποτιλιάρισμα είναι επίσης δεδομένο, όπως και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα.
Όμως ούτε για όσους οδηγούν στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης από τα 3Β ή τη Γλυφάδα με κατεύθυνση το κέντρο της Αθήνας η μοίρα είναι καλύτερη, αφού συναντούν τεράστια κυκλοφοριακή συμφόρηση αρχικά στο ύψος της Γλυφάδας λίγο πριν το σταθμό του Ελληνικού και μετά ξανά από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Α’ κοιμητήριο Αθηνών. Κι όλα αυτά, πριν καν φτάσουν στους πραγματικά προβληματικούς δρόμους της Αθήνας, όπως για παράδειγμα η μονίμως “κόκκινη” Αρδηττού.