Τραμ: Πώς θα κατασκευαστεί η νέα γραμμή στο Ελληνικό
Στο πλαίσιο της εργολαβίας της ΑΒΑΞ για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, προβλέπεται και η κατασκευή μιας νέας γραμμής, με χρηματοδότηση της Lamda Development, η οποία θα πηγαίνει από και προς τον χώρο του Ελληνικού από την στάση «1η Αγίου Κοσμά».
- 24/10/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Μαζί με τα σημαντικά έργα υποδομών, εκτός από το μεγάλο έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ένα χρήσιμο έργο το οποίο πρόκειται να γίνει στο πλαίσιο της εργολαβίας της ΑΒΑΞ είναι και εκείνο της μετατόπισης στη γραμμή Τραμ στο Ελληνικό.
Πιο συγκεκριμένα, σύμφωνα με τον εγκεκριμένο σχεδιασμό προβλέπεται η κατασκευή μιας νέας γραμμής Τραμ βορειότερα (πιο κοντά στον Άλιμο δηλαδή) από την υφιστάμενη. Η γραμμή αυτή όπως και αυτή που υφίσταται δεν θα είναι εμπορική αλλά «service line», δηλαδή μια γραμμή που θα εξυπηρετεί την κίνηση των Τραμ από/προς το Αμαξοστάσιο του Ελληνικού.
Σήμερα η παραλιακή γραμμή του Τραμ μετά την στάση «2η Αγίου Κοσμά» προς Γλυφάδα, δημιουργεί ένα κόμβο, περνά στον χώρο του Ελληνικού και τελικά φτάνει στο Αμαξοστάσιο.
Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, θα υπάρξει η κατασκευή μιας νέας γραμμής, η οποία θα πηγαίνει από/προς τον χώρο του Ελληνικού από την στάση «1η Αγίου Κοσμά».
Μετά την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας γραμμής Τραμ η οποία θα παραδοθεί προς χρήση στην ΣΤΑΣΥ, η υφιστάμενη θα ξηλωθεί καθώς στην περιοχή προβλέπεται η ανάπτυξη κτισμάτων. Επίσης προβλέπεται σε επόμενο στάδιο η επέκταση της γραμμής αυτής κοντά και παράλληλα με τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης όπου θα συνδεθεί με το σταθμό Μετρό «Αργυρούπολη». Εφόσον φτάσουμε σε αυτό το στάδιο προβλέπεται και η δημιουργία στάσεων εντός του Ελληνικού που θα εξυπηρετούν την εσωτερική κίνηση στο χώρο της επένδυσης.
Θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η κατασκευή της νέας γραμμής και η αποξήλωση της παλιάς γίνεται αποκλειστικά με χρηματοδότηση της Lamda Development στα πλαίσια της εργολαβίας ανάπτυξης υποδομών που έχει υπογράψει με την ΑΒΑΞ.
Σε σχέση πάντα με το Τραμ, είναι σε εξέλιξη ήδη μια εργολαβία της Αττικό Μετρό για την επέκταση του Αμαξοστασίου με ανάδοχο την ΤΕΡΝΑ. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για τον επαρκή “σταυλισμό” των συρμών Τραμ. Αυτό καθώς με την προμήθεια των 25 νέων συρμών από την Alstom, ο στόλος μεγάλωσε σημαντικά και ο υφιστάμενος χώρος δεν επαρκεί.
Πηγή: ypodomes.gr