H σημασία ενός ολοκληρωμένου πλάνου Digital Marketing για την επιχείρησή σας
Το Nou-Pou σε συνεργασία με την Web Flow παραδίδει ταχύρυθμα μαθήματα digital marketing για εσένα που θέλεις να προωθήσεις πετυχημένα την online επιχείρησή σου.
- 20/06/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
από τους ειδικούς της Web Flow
Είναι κοινό μυστικό πως το digital marketing δεν είναι το πλέον το μέλλον, ούτε το αύριο, είναι το σήμερα και συμβαίνει καθώς γράφονται αυτές οι γραμμές. Οι περισσότερες ιστοσελίδες του παγκόσμιου ιστού έχουν λιγότερους απο 10 επισκέπτες σε καθημερινή βάση κι αν σκεφτει κανείς ότι ο μέσος όρος μετατροπής ενός ψηφιακού επισκέπτη σε πελάτη είναι κοντά στο 1% με 2% κάντε τα μαθηματικά και καταλαβαίνει κανείς ότι είναι άσκοπο να δημιουργήσει μια ιστοσελίδα.
Η δημιουργία ενός e-shop ή ακόμα και ενός απλού website παρουσίασης της επιχείρησης πρέπει να εκλαμβάνεται σαν να ανοίγει κανείς ένα νέο γραφείο ή ένα νέο φυσικό κατάστημα όπου φυσικά πρέπει να είστε παρόντες τη στιγμή που θα σας χρειαστούν ή θα σας αναζητήσουν οι πελάτες σας.
Για να συμβεί αυτό βέβαια πρέπει πρώτα να βρείτε τους αυτούς τους πελάτες κι αυτό το άρθρο έχει στόχο να σας εξηγήσει τι πρέπει να κάνετε για να συμβεί αυτό.
Online επιχείρηση χωρίς πλάνο digital marketing οδεύει προς ενδεχόμενη αποτυχία
Και για να γίνει ακόμα πιο κατανοητή η ανάγκη να συνδυάσετε την online παρουσία της επιχείρησης σας με ένα ολοκληρωμένο πλάνο digital marketing ας πάρουμε σαν παράδειγμα ένα κατάστημα παπουτσιών που ανοίγει στην κορυφή ενός βουνoύ, στο οποίο η μόνη πρόσβαση είναι μέσω ενός χωματόδρομου.
Αυτός ο επιχειρηματίας έχει τις ίδιες πιθανότητες να βρει πελάτες με κάποιον που δημιουργεί ένα e-shop ή μια ιστοσελίδα χωρίς ένα πλάνο digital marketing. Και στις δύο περιπτώσεις ακόμα κι αν βρεθεί κάποιος τυχαία στην κορυφή του βουνού ή στο e-shop πιθανότατα δεν θα χρειάζεται κάποιο από τα προϊόντα που προσφέρουν εκείνη την στιγμή.
Τώρα ας πάμε λίγο πιο βαθιά στις πρακτικές που πρέπει να ακολουθήσει κάποιος στο digital marketing μιλώντας για τις «στιγμές της αλήθειας».
Οι στιγμές της αλήθειας
Στο παραδοσιακό marketing υπήρχαν δύο σημαντικές στιγμές στην αλληλεπίδραση του πελάτη και προϊόντος ή της υπηρεσίας. Αυτές αναφέρονται ως «οι στιγμές της αλήθειας».
Όποτε θέλουμε να αγοράσουμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία αυτό ξεκινά από κάποια πράξη η οποία μας παρακινεί. Αυτή μπορεί να είναι μια διαφήμιση, κάτι που είδαμε να φοράει ο φίλος μας ή ένας περαστικός ή κάτι που έχουμε ανάγκη για να μας διευκολύνει στην καθημερινότητα μας. Αφού λοιπόν μας δημιουργηθεί αυτή η ανάγκη στην συνέχεια έρχεται η πρώτη στιγμή της αλήθειας. Δηλαδή η στιγμή που ερχόμαστε πρόσωπο με πρόσωπο με το προϊόν που θέλουμε.
Ας υποθέσουμε ότι θέλετε να αγοράσετε ένας ζευγάρι παπούτσια, θα το πιάσετε, θα το δοκιμάσετε και αν σας καλύπτει η τιμή θα το αγοράσετε. Αφού το αγοράσετε αρχίζει η δεύτερη στιγμή της αλήθειας που είναι το σημείο που ξεκινάει η χρήση του προϊόντος . Είναι η εμπειρία, η γεύση και η ικανοποίηση που σας αφήνει κατά την χρήση του.
Αυτή ήταν η παραδοσιακή σειρά γεγονότων μέχρι που μπήκε στην ζωή μας για τα καλά το διαδίκτυο το οποίο έγινε μια τεράστια «αγορά» πληροφοριών για όλα και για όλους.
Έτσι λοιπόν οι ειδικοί του digital marketing όρισαν την λεγόμενη μηδενική στιγμή της αλήθειας (zero moment of truth) η οποία συμβαίνει μετά το γεγονός που μας παρακινεί να αποκτήσουμε ένα προϊόν ή μια υπηρεσία. Πρακτικά είναι η στιγμή που κάνουμε μια αναζήτηση για ένα προϊόν στην Google, που ανοίγουμε ένα email ή ψάχνουμε κάτι στο facebook, το instagram ή άλλα κοινωνικά δίκτυα. Και είναι δεδομένο ότι δεν υπάρχει περίπτωση πλέον να προσπαθήσουμε να αγοράσουμε κάτι στις μέρες χωρίς να κάνουμε λίγη έρευνα πριν αποφασίσουμε γι’ αυτό.
Η σημασία της παρουσίας στην στιγμή της ανάγκης
Αυτή είναι λοιπόν η στιγμή που η ψηφιακή παρουσία της επιχείρισης σας έχει σημασία. Το πιο σημαντικό πράγμα δεν είναι να έχετε ούτε το φθηνότερο ούτε το καλύτερο προϊόν. Είναι να είστε παρόντες την στιγμή που προκύπτει η ανάγκη για ένα πιθανό πελάτη σας και για αυτό το λόγο πρέπει να είστε παντού στο διαδίκτυο. Στη Google, στα κοινωνικά δίκτυα, στα newsletter και σε όποια γωνία του διαδικτύου είναι πιθανό να βρίσκονται οι πελάτες σας όταν τους δημιουργηθεί η ανάγκη για να αγοράσουν το προϊόν ή την υπηρεσία που προσφέρει η επιχείρηση σας.
Ο κύκλος της εμπειρίας του πελάτη δεν σταματά εκεί όμως. Αφού επιλέξει το προϊόν ή την υπηρεσία σας, έχει άπειρα μέσα και κανάλια επικοινωνίας να αφήσει το ψηφιακό αποτύπωμα αυτής της εμπειρίας του στο διαδίκτυο. Μέσω μιας αξιολόγησης στο facebook, ένα comment στο instagram, μια βαθμολογία της επιχείρησης σας στην Google και πολλά άλλα μέσα. Έτσι λοιπόν προκύπτει η ανάγκη για διαρκή αλληλεπίδραση και με τους πελάτες καθώς οι εμπειρίες τους είναι ένας πολύ σημαντικός παράγοντας για να κερδίσετε του επόμενους.
Info
Η Webflow απαρτίζεται από μια ομάδα εξειδικευμένου ανθρώπινου δυναμικού η οποία μπορεί να ξεκινήσει από μηδενική βάση την δημιουργία ή την βελτιστοποίηση της “ψηφιακής” ταυτότητας της επιχείρησης σας.
Για να το πετύχει αυτό η Webflow δημιουργεί ένα διαφορετικό πλάνο ανάλογα με τις ανάγκες του εκάστοτε “project” και στηρίζει τις καμπάνιες της σε συγκεκριμένες βάσεις, οι οποίες αποφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα στo ψηφιακό ταξίδι της εταιρίας σας και με στόχο να προσελκύσουμε νέους πελάτες μέσα από τα κατάλληλα μέσα επικοινωνίας για τους συνεργάτες μας.
Ακολουθήστε την Webflow και ανακαλύψτε τα μυστικά του διαδικτύου.