Καλύτερα να ξεχάσουμε το Μετρό στη Γλυφάδα
Μετρό στη Γλυφάδα; Μάλλον πρέπει να το ξεχάσουμε. Αυτό το συμπέρασμα προκύπτει από τα τελευταία δεδομένα, που έχουν να κάνουν με καθυστερήσεις στα έργα και οικονομική στενότητα λόγω της κρίσης.
- 28/10/2015
- Κείμενο: NouPou.gr
Για την γραμμή 3 προς τον Πειραιά είχε διεξαχθεί διαγωνισμός το 2008, αλλά εφτά χρόνια μετά δεν έχει γίνει ο παραμικρός ουσιαστικός προγραμματισμός για την έναρξη των έργων. Όσο για την γραμμή 4; Έχει εξαγγελθεί το 2005, αλλά δεν έχει υλοποιηθεί τίποτα ως τώρα. Τα τελευταία τρία χρόνια παίζεται ένα πινγκ-πονγκ με το μετρό να βρίσκεται τη μια στην πλευρά του δημόσιου έργου και την άλλη στην πλευρά του ΣΔΙΤ. Τελευταία μάλιστα το δεύτερο σενάριο έχει κερδίσει έδαφος, διότι η ιδέα για την υλοποίηση της γραμμής ως ΣΔΙΤ, θα μείωνε την χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ.
Αυτό σημαίνει μεγάλες χρονικές καθυστερήσεις και μετάθεση της λειτουργίας ακόμα και του πρώτου τμήματος μετά το 2025. Όταν ολοκληρωθεί το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 στον Πειραιά (μάλλον το 2019) θα υπάρξει μία μεγάλη νεκρή περίοδος μέχρι να δούμε και πάλι νέους σταθμούς στο δίκτυο.
Το πρόβλημα όμως επεκτείνεται. Το νέο ΕΣΠΑ λόγω στενότητας δεν προβλέπει άλλα έργα Μετρό. Οι επεκτάσεις που μελετώνται προς Ίλιον, Γλυφάδα (γραμμή 2) και προς Νέα Ερυθραία (γραμμή 1) στην καλύτερη περίπτωση θα οδεύσουν προς υλοποίηση στο επόμενο ΕΣΠΑ μετά το 2021 και η λειτουργία τους σε εντελώς θεωρητικό επίπεδο μετά το 2026-2027.
Ήδη, υπάρχουν ώρες που το δίκτυο του Μετρό λειτουργεί σχεδόν στα όρια του. Τι θα γίνει όταν υπάρξει ακόμα μεγαλύτερη συμμετοχή του κόσμου σε αυτό; Μην ξεχνάμε πως πάγια πολιτική στις μεταφορές είναι η αύξηση του ποσοστού εκείνων που μετακινούνται με τα ΜΜΜ στο 50% από 25%.
Αυτό φυσικά δεν μπορεί να γίνει με τους 7 νέους σταθμούς που θα λειτουργήσουν σε 4 χρόνια; η με εκείνους που προγραμματίζεται να λειτουργήσουν σε 12 ή 15 χρόνια όταν οι ανάγκες τις πόλης θα έχουν αλλάξει εντελως.
ΠΗΓΗ: ypodomes.com