Μαρίνα Βουλιαγμένης: Στην τελική ευθεία η αναβάθμιση – Υπεγράφη η ΚΥΑ
Η νέα Μαρίνα θα αναβαθμίσει ποιοτικά το τουριστικό προφίλ της περιοχής. Αναλυτικά οι παρεμβάσεις που προβλέπει ο σχεδιασμός του έργου.
- 29/10/2020
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
«Έπεσαν» πριν από λίγο οι υπογραφές για την αναβάθμιση της Μαρίνας Βουλιαγμένης. Ειδικότερα, με Κοινή Υπουργική Απόφαση την οποία υπογράφουν οι υπουργοί Τουρισμού, Χάρης Θεοχάρης, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, και Πολιτισμού και Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, προχωρά η χωροθέτηση κι εγκρίνονται οι περιβαλλοντικοί όροι για τη μεγάλης κλίμακας παρέμβαση στη Μαρίνα Βουλιαγμένης.
Το έργο αφορά στην αναβάθμιση και στον εκσυγχρονισμό των λιμενικών και χερσαίων υποδομών, καθώς και στη συνολική λειτουργία της Μαρίνας Βουλιαγμένης. Στόχος είναι να δημιουργηθεί μια σύγχρονη Μαρίνα, δυναμικότητας 59 θέσεων ελλιμενισμού για σκάφη αναψυχής μεγάλου μεγέθους (super και mega yachts).
Ανάπτυξη Αθηναϊκής Ριβιέρας
Η ολική αναδιαμόρφωση της Μαρίνας Βουλιαγμένης, μίας από τις πλέον προνομιούχες στην Αττική, εντάσσεται στο ευρύτερο στρατηγικό πλαίσιο ανάπτυξης της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Η νέα Μαρίνα θα αναβαθμίσει ποιοτικά το τουριστικό προφίλ της περιοχής και θα ενισχύσει την τοπική οικονομία, προσελκύοντας τουρίστες υψηλού εισοδήματος.
Η Μαρίνα βρίσκεται στη νοτιοανατολική ακτή της χερσονήσου του Λαιμού Βουλιαγμένης. Περιλαμβάνει θαλάσσια ζώνη, επιφάνειας περίπου 110 στρεμμάτων και χερσαία ζώνη, συνολικής έκτασης περίπου 52 στρεμμάτων.
Οι παρεμβάσεις
Στη θαλάσσια ζώνη προβλέπονται οι εξής παρεμβάσεις:
– Ανακατασκευή και επέκταση του προσήνεμου μόλου.
– Ανακατασκευή/αναδιάταξη των δυτικών παραλιακών κρηπιδωματικών και των κρηπιδωμάτων του υπήνεμου μόλου.
– Επέκταση του υπήνεμου μόλου.
– Τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων.
– Βυθοκορήσεις για την εξασφάλιση του αναγκαίου ωφέλιμου βάθους.
– Διαμόρφωση πεδίου προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου στο ακρομόλιο του προσήνεμου μόλου.
Τα έργα που προγραμματίζονται για τη χερσαία ζώνη περιλαμβάνουν παρεμβάσεις σε τρεις επιμέρους τομείς, αναλόγως προς τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά καθενός εξ’ αυτών, ως εξής:
– Τομέας 1 (περιοχή προστασίας και αποκατάστασης φυσικού τοπίου).
– Τομέας 2 (περιοχή αστικού πρασίνου)
– Τομέας 3 (θα φιλοξενούνται οι εγκαταστάσεις λειτουργικής εξυπηρέτησης της Μαρίνας)
Τι προβλέπεται να γίνει στον Τομέα 3
Για το συγκεκριμένο σημείο έχει σχεδιαστεί η ανάπτυξη όλων των αναγκαίων κτιριακών υποδομών, μέγιστης δόμησης 4.700 τ.μ. Πιο αναλυτικά, στον Τομέα 3 της νέας Μαρίνας Βουλιαγμένης προγραμματίζονται τα εξής έργα:
– Διαμόρφωση του περιβάλλοντος χώρου των κτιρίων και της υπόλοιπης χερσαίας ζώνης.
– Αναδιάταξη του εσωτερικού οδικού δικτύου και του συστήματος στάθμευσης της μαρίνας, συμπεριλαμβανομένου υπόγειου χώρου στάθμευσης, συνολικής επιφάνειας περίπου 8.000 τ.μ.
– Κατασκευή σταθμού καυσίμων και παραλαβής λυμάτων και ελαιωδών καταλοίπων.
– Κατασκευή υπόγειας σύνδεσης, αποκλειστικά για πεζούς και για ελαφρά οχήματα, με το παρακείμενο ξενοδοχειακό συγκρότημα του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Η συνολική δόμηση στη Μαρίνα Βουλιαγμένης δεν υπερβαίνει τα 4.800 τ.μ., ενώ προβλέπεται η πλήρης ανακατασκευή των ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων και δικτύων για την εξυπηρέτηση των σκαφών τα οποία θα ελλιμενίζονται στη Μαρίνα, καθώς και των κτηρίων και λοιπών υποδομών της χερσαίας ζώνης.