Ο άνθρωπος που ‘ψηφίζουν δαγκωτά’ όλοι οι υδραυλικοί
Το κατάστημα υδραυλικών ειδών 'Ασλανίδης' επί της Γούναρη έχει δημιουργήσει, 31 χρόνια τώρα, το δικό του μύθο. Και το όνομα αυτού Πολύκαρπος. Ή, για την ακρίβεια, Πολ για τους φίλους. Στους οποίους συμπεριλαμβάνεσαι εσύ, εγώ και όποιος άλλος (επαγγελματίας ή ιδιώτης) έχει μπει ποτέ στο κατάστημα για να αγοράσει από μια τσιμούχα μέχρι ένα λέβητα αερίου.
- 25/05/2014
- Κείμενο: NouPou.gr
‘Ανοίγω κάθε μέρα στις πέντε το πρωί. Πέντε παρά τέταρτο έρχομαι και βγάζω τα πράγματα έξω. Και το βράδυ, γύρω στις 8,30, τα βάζω πάλι μέσα. Το μαγαζί δεν κλείνει ούτε Δευτέρες, ούτε Τετάρτες. Μόνο Σάββατο απόγευμα και Κυριακή είμαστε κλειστά. Η αλήθεια είναι ότι την αγαπάω αυτή τη δουλειά. Είναι η ζωή μου’
Το αποτέλεσμα; Ο Πολ, πέρα από ‘κάτοχος’ μιας αξιοθαύμαστης εργασιακής ηθικής που λείπει στις μέρες μας, αποδείχθηκε ότι είχε και πάλι δίκαιο καθώς, στη διάρκεια της μέρας, το μαγαζί πλημμύρισε από κόσμο που είδε, λόγω κρύου, τα υδραυλικά του να τινάζονται στον αέρα. Από κόσμο ο οποίος, για άλλη μια φορά, χρειαζόταν το υψηλής ποιότητας εμπόρευμα και, πάνω από όλα, τη βοήθεια και τις συμβουλές του.
Γιατί αυτό, η πολύτιμη εμπειρία των 50 και βάλε χρόνων του στη δουλειά (σ.σ. ξεκίνησε να δουλεύει σε οικοδομές από όταν κατέβηκε στην Αθήνα από την Ελασσόνα, στα 15 του, ειδικεύτηκε ως υδραυλικός σε οικοδομές και, στα 40 του πλέον, άνοιξε το κατάστημα) είναι που κάνει στο τέλος της ημέρας τη διαφορά.
‘Ξεκίνησα το μαγαζί μετά από προτροπή ενός φίλου μου κατασκευαστή. Το άνοιξα εδώ επειδή γνώριζα την περιοχή. Τότε βέβαια στη Γλυφάδα υπήρχαν μόνο μονοκατοικίες που τις είχαν ως εξοχικά. Όλα τα καλοκαίρια μου τα πέρασα βάζοντας καλοριφέρ και λέβητες, για να είναι τα σπίτια έτοιμα για το χειμώνα’
Το γεγονός δηλαδή ότι ο Πολ, με το που μπεις στο κατάστημα, έρχεται, σε πλησιάζει, καταλαβαίνει από τη πρώτη ματιά αν είσαι άσχετος ή έμπειρος και κάθεται και ασχολείται με τις ώρες μαζί σου προκειμένου όχι να σου πουλήσει κάτι, αλλά να σε βοηθήσει πραγματικά.
Το πιο αξιοθαύμαστο από όλα; Ότι σου φέρεται με ακριβώς τον ίδιο τρόπο, σου δίνει την ίδια αμέριστη προσοχή, είτε έχεις μπει να αγοράσεις ένα λάστιχο για το καζανάκι που στάζει ή έναν από τους λέβητες αερίου με τους οποίους -μετά κρίσης- έχει εξοπλιστεί.
‘Βασική μου αρχή, όλα αυτά τα χρόνια, είναι να δίνω στον πελάτη υψηλής ποιότητας πράγματα και καλές συμβουλές. Γιατί αυτό σημαίνει ότι, ακόμη με την κρίση, θα έχεις δουλειά. Ότι ο πελάτης θα είναι ευχαριστημένος και θα έρχεται πάλι. Κάτι που το βλέπω μπροστά μου αφού ο πατέρας φέρνει το γιο και γενικά όποιος ψωνίζει ξανάρχεται. Βλέπεις ο κόσμος διψάει για συμβουλές. Οι υπόλοιποι απλά του πετάνε τα πράγματα στον πάγκο και τελειώνουν’
Εννοείται πως αυτό που κάθεται και κάνει ο Πολ ξεφεύγει εντελώς από τα πλαίσια του ρόλου του ως έμπορος. Κάτι που αποδεικνύει και το γεγονός ότι, ακόμη και τώρα, εν μέσω κρίσης, έχει τύχει να αρνηθεί να πουλήσει π.χ. ένα λέβητα σε κάποιον που δεν καταλάβαινε ότι αγόραζε κάτι ακριβό που δεν χρειαζόταν, λέγοντάς του χαρακτηριστικά ‘Από εμένα δεν πρόκειται να το αγοράσεις. Δεν βάζω την υπογραφή μου σε κάτι που δεν πιστεύω’.
Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω, μαζί με τον ίδιο του τον χαρακτήρα που σε κάνει να τον νιώθεις από την πρώτη στιγμή σαν δικό σου άνθρωπο, έχει βοηθήσει στο να χτιστεί, εδώ και τρεις δεκαετίες, η εξαιρετική φήμη που έχει ο Ασλανίδης ανάμεσα στους υδραυλικούς της Αθήνας (και όχι απλά των νοτίων προαστίων) ως το μαγαζί όπου θα βρεις πάντα ότι χρειάζεσαι. Και, ανάμεσα στο υπόλοιπο ευρύ κοινό, ως το μαγαζί που θα σε βοηθήσει να βρεις ότι δεν ήξερες καν ότι χρειάζεσαι. Και μάλιστα στη σωστή τιμή και με μπόνους οδηγίες για τον σωστό τρόπο να το εγκαταστήσεις.