Ο νότιος μαθητής που περνά στη Νομική με 19.481 μόρια
Ο νεαρός μαθητής Στέλιος Σαμπράκος που ζει στον Άλιμο κατάφερε να μπει στη λίστα "οι πρώτοι των πρώτων" μετά τα αποτελέσματα των Πανελληνίων εξετάσεων.
- 01/07/2019
- Κείμενο: NouPou.gr
Στέλιος το βράδυ της Πέμπτης δεν μπόρεσε να κοιμηθεί από το άγχος του. Είναι η νύχτα εκείνη προτού δημοσιευθούν οι βαθμολογίες των Πανελλαδικών εξετάσεων, η νύχτα της αγωνίας, των προσδοκιών, της ελπίδας ότι ο κόπος μιας ολόκληρης χρονιάς θα έχει ως αποτέλεσμα την εισαγωγή σε μια σχολή της Τριτοβάθμιας Eκπαίδευσης.
Είναι ένας από τους αριστούχους, ένα από εκείνα τα παιδιά που κατάφεραν να πετύχουν τον στόχο τους και να μπουν στη λίστα με «τους πρώτους των πρώτων». Τα μόρια που συγκέντρωσε του δίνουν σχεδόν με βεβαιότητα το εισιτήριο για τη Νομική Σχολή Αθηνών, η οποία αποτελεί την πρώτη του επιλογή, αν και ο ίδιος αγαπά πολύ τα φιλολογικά μαθήματα και θέλει κάπως να προσπαθήσει να τα συνδυάσει, όπως λέει.
Ποιο είναι όμως το μυστικό του; Είναι τελικά το ατελείωτο διάβασμα το κλειδί που εξασφαλίζει την επιτυχία για την εισαγωγή στη σχολή των ονείρων του κάθε υποψήφιου; Ο Στέλιος απαντά: «Όχι. Τι νόημα έχει να γράψω στις Πανελλαδικές και να μην έχω έναν φίλο να βγω μια βόλτα;» Και συνεχίζει: «Πρέπει να βρεις τη χρυσή τομή ανάμεσα στις παρέες σου, στο διάβασμά σου, στην οικογένειά σου, στους καθηγητές σου και να προσπαθήσεις να έχεις μια ισορροπία. Χρειάζεται σε όλη τη σχολική ζωή τα παιδιά να μην είναι αγκιστρωμένα μόνο στα σχολικά τους βιβλία, αλλά να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς και δράσεις, εντός ή εκτός σχολικού πλαισίου, ώστε να μην καταλήξουν μονοδιάστατοι.»
Μεθοδικότητα και προγραμματισμός
Ο Στέλιος περιγράφει τη δική του προσπάθεια ως έναν συνεχή αγώνα που χρειάζεται μεθοδικότητα και προγραμματισμό, αν και ο ίδιος δεν τα διέθετε εξαρχής: «Πάντα διάβαζα από την πρώτη Δημοτικού μέχρι και τώρα στην τρίτη Λυκείου. Χρειαζόταν μεθοδικότητα και προγραμματισμός που εγώ δεν τα είχα και πολύ ως στοιχεία, αλλά τα καλλιέργησα στην πορεία. Ειδικά στα επαναληπτικά διαγωνίσματα προσπαθούσα να μου εντυπωθεί η ύλη. Χρειάζεται σε όλη τη σχολική ζωή τα παιδιά να μην είναι αγκιστρωμένα μόνο στα σχολικά τους βιβλία, αλλά να διεκδικήσουν τη συμμετοχή τους σε διαγωνισμούς και δράσεις, εντός ή εκτός σχολικού πλαισίου, ώστε να μην καταλήξουν μονοδιάστατοι.Ήταν μια κουραστική και επίπονη διαδικασία αλλά είχε αίσιο τέλος. Για όλους τους υποψήφιους είναι μια πολύ ψυχοφθόρα κατάσταση»
Ο Στέλιος δεν παραλείπει να αναφέρει όλους εκείνους που τον στήριξαν σε αυτή του την προσπάθεια: «Είχαμε εξαιρετική ομάδα φιλολόγων και στο σχολείο αλλά και στο φροντιστήριο, η οποία βοήθησε πάρα πολύ και εμένα αλλά και τους συμμαθητές μου. Εξαιρετικοί καθηγητές με μεράκι για τη δουλειά τους και όρεξη να μας βοηθήσουν. Το κλίμα στο σχολείο και στο φροντιστήριο ήταν οικογενειακό και οι καθηγητές μας είχαν διάθεση να προσφέρουν ο, τι περισσότερο μπορούν. Δεν με πίεσε ποτέ η οικογένεια μου ούτε οι καθηγητές μου , αλλά πάντα με ενθάρρυναν να κάνω ό,τι καλύτερο μπορώ. Βέβαια όλοι δεινοπαθήσαμε για να βγάλουμε αυτές τις δυο χρονιές μέχρι την τελική ευθεία των εξετάσεων, γιατί δεν είναι μόνο το διάβασμα και η κούραση. Είναι πολύ στρεσογόνο όλο αυτό και ειδικά σε μια ηλικία που δεν έχουμε στο μυαλό μας μόνο τα μαθήματα»
«Να έχεις σταθερές βάσεις και να αγαπάς αυτό που κάνεις»
Όταν τον ρωτούν ποιο είναι το μυστικό της επιτυχίας στις Πανελλαδικές Εξετάσεις εκείνο που απαντά είναι οι σταθερές βάσεις σε όλα τα σχολικά χρόνια και η αγάπη για αυτό που κάνεις: «Να έχεις βάσεις από τα προηγούμενα χρόνια. Δεν είναι ότι γίνεται μια ιδιαίτερη αλλαγή στην τρίτη Λυκείου, σημασία έχει να μην έχεις αφήσει κενά, να έχεις σταθερές βάσεις και να αγαπάς αυτό που κάνεις. Τα αγαπούσα πολύ αυτά τα μαθήματα – όχι όλα για να λέμε και την αλήθεια- αλλά τα Αρχαία για παράδειγμα, στα οποία έγραψα 19.6, ήταν γιατί τα αγαπούσα πολύ και μου άρεσε η ενασχόληση με αυτά, σε αντίθεση με την Ιστορία που απαιτεί «παπαγαλία» και την οποία διάβασα για να πετύχω τον στόχο μου.»
Όπως σημειώνει ο ίδιος στο ethnos.gr, στερήθηκε κάποια πράγματα τη φετινή χρονιά με την έννοια ότι δεν μπορούσε να βγαίνει με μεγάλη συχνότητα, αλλά τονίζει ότι αυτό δεν ήταν στοχευμένο, ούτε έβαζε συγκεκριμένους περιορισμούς. «Όταν είχα χρόνο ή ήμουν πιο ξεκούραστος θα έβγαινα», λέει.
Χαρακτηρίζει την διαδικασία των εξετάσεων εκτός από αγχωτική και ιδιαίτερα απρόβλεπτη, αφού ενέχει την υποκειμενικότητα των διορθωτών ειδικά σε μαθήματα όπως η Έκθεση και τα Αρχαία.
Η συμβουλή που δίνει στους υποψήφιους των Πανελλαδικών Εξετάσεων του 2020; «Πείσμα, στοχοπροσήλωση και να μην επηρεάζονται από όσα τους λένε οι γύρω τους σχετικά με το αν θα πετύχουν η όχι. Να είναι αφοσιωμένοι και να έχουν πίστη στις δυνάμεις τους, κάτι που εγώ δεν το είχα εξαρχής, δεν πίστευα πολύ στις δυνάμεις μου, αλλά ο περίγυρός μου με στήριξε πάρα πολύ. Ας έχουμε εμπιστοσύνη στις δυνάμεις μας και να πιστεύουμε ότι μπορούμε να πετύχουμε»
Τονίζει βέβαια ότι οι εκάστοτε συμβουλές των νοούμενων ως αριστούχων, όπως και των λοιπών «συμβούλων» (γονείς, οικογένεια, φίλοι κ.λπ), δεν είναι γιατροσόφια. Ο κάθε μαθητής οφείλει να προσαρμόσει το διάβασμα και τον προσανατολισμό του με βάση τις δικές του μαθησιακές ανάγκες και με βάση τα όνειρά του. «Η ζωή τώρα αρχίζει, άλλωστε!», μας λέει και το μόνο που έχουμε να ανταπαντήσουμε είναι «ζήσε τη»!