Η αριστερή η λωρίδα
Ο Πάνος Βέργος, βγάζει φλας και μπαίνει στην αριστερή λωρίδα, σχολιάζοντας με τον δικό του τρόπο ένα καυτό οδηγικό ζήτημα. Είτε μιλάμε για την Παραλιακή, είτε για τη Βουλιαγμένης το πρόβλημα έχει όνομα και μάλιστα γένους θυληκού.
- 21/07/2014
- Κείμενο: NouPou.gr
Ο εφιάλτης έχει ονοματεπώνυμο γένους θηλυκού. Ονομάζεται Αριστερή Λωρίδα.
Κι εδώ ξεκινάει η παράνοια. Η αριστερή λωρίδα, αυτή που όλοι οι οδηγοί θέλουν για ερωμένη, αποτελεί τον διακαή πόθο της πλειοψηφίας των Ελλήνων Σουμάχερ. Η διαφορά είναι ότι διαχρονικά, είναι και η πιο αργή λωρίδα κυκλοφορίας. Ποια? Η αριστερή λωρίδα. Η λωρίδα ταχείας κυκλοφορίας. Η λωρίδα που σκοπός της είναι η προσπέραση και γενικά η χρήση της αφορά ταχεία κυκλοφορία. Τελεία.
Τι λέει το γράμμα του νόμου συνοπτικά:
1. Στoυς αυτoκινητόδρoμoυς και στις oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας… απαγoρεύεται η κυκλoφoρία πεζών, εφίππων, ζώων (ΝΑΙ ΖΩΩΝ), πoδηλάτων, ζωηλάτων oχημάτων και γενικά oχημάτων τα oπoία δεν κινoύνται με κινητήρα, ως και μηχανoκίνητων oχημάτων τα oπoία εξ υπoλoγισμoύ ή εκ κατασκευής ή εξ άλλης αιτίας δεν μπoρoύν να αναπτύξoυν σε oριζόντια oδό ταχύτητα μεγαλύτερη των 50 χιλιoμέτρων την ώρα.
2. Στις πιo πάνω oδoύς απαγoρεύεται:
α) Η πραγματoπoίηση επιτόπιας στροφής (αναστροφή 180°).
β) Η oπισθoπορεία.
γ) Η oδήγηση oχημάτων στην κεντρική διαχωριστική λωρίδα, συμπεριλαμβανoμένων και των επ’ αυτής σημείων σύνδεσης των δύo oδoστρωμάτων.
Σε αυτoκινητόδρoμoυς ή oδoύς ταχείας κυκλoφoρίας τριών ή περισσότερων λωρίδων κυκλoφoρίας πρoς την αυτή κατεύθυνση απαγoρεύεται στoυς oδηγoύς των φoρτηγών αυτoκινήτων, μέγιστoυ επιτρεπόμενoυ βάρoυς πάνω από 3,5 τόννoυς, των λεωφoρείων ή των συνδυασμών oχημάτων (συρμών), μήκoυς μεγαλύτερoυ των 7 μέτρων, να καταλαμβάνoυν άλλη λωρίδα εκτός των δύo πλησιέστερων πρoς τo δεξιό άκρo τoυ oδoστρώματoς.
Η ακραία αριστερή λωρίδα χρησιμοποιείται από επιβατηγά οχήματα ή μοτοσικλέτες ως λωρίδα προσπέρασης και καθίσταται και αυτή λωρίδα κυκλοφορίας, εφόσον οι υπόλοιπες λωρίδες τελούν υπό καθεστώς κυκλοφοριακής συμφόρησης.
Αυτααααά… Κι έχουμε και λέμε το οξύμωρο. Η δεξιά λωρίδα, ναι η δεξιά, παρά την χρήση της από λεωφορεία και ταξί με συνεχείς στάσεις, από οχήματα που συνεχώς στρίβουν δεξιά σε κάθετες οδούς και φανάρια, από ποδήλατα μέχρι κι από τρίκυκλα παλιατζήδων, είναι μακράν η ταχύτερη λωρίδα.
Ο λόγος είναι απλός. Ο νεοέλληνας οδηγός θέλει να είναι ο king of the road. Aυτός είναι ο πιο γρήγορος, όχι άλλος. Εσύ που βιάζεσαι, να μην βιάζεσαι. Αν είσαι τυχερός, θα περιμένεις γιατί ο μαν με το κάμπριο κάνει κρουζ. Η κυρα-Λίτσα στέλνει μήνυμα στο κινητό κι από τη μεσαία αποφασίζει να μπει αριστερή μειώνοντας τα γκάζια της, αντί να τα αυξάνει. Εννοείται χωρίς φλας. Ο φορτηγατζής δε δίνει δεκάρα από το ρετιρέ και θέλει κι αυτός αριστερή. Το παπί θέλει αριστερή. Η γριά κι ο παππούς θέλουν αριστερή. Ο πιτσιρικάς με το μαμίσιο θέλει αριστερή. Ο 50άρης με την Μερτσέντα κι αυτός αριστερή, δεν κουνιέται. Το ασθενοφόρο, το ταξί, το βαν, θέλουν όλα την αριστερή τους. Ο πρωτάρης με το Ν θέλει αριστερή για να μην τον κοροϊδεύουν.
Ο εργολάβος με το φορτηγάκι και 7 εργάτες συνεπιβάτες, θέλει αριστερή. Αν πάλι είσαι άτυχος, η κλώσσα με το Range θα κάνει επιτόπου αριστερή στροφή –χωρίς φλας- και μειώνοντας την ταχύτητά της σε 10χλμ/ώρα για να μπει αντίθετο ρεύμα. Το παπί θα φρενάρει και θα κάνει όπισθεν με το πόδι, γιατί του πήρε ο αέρας το καπέλο. Το συνεργείο έχασε την έξοδο και θα μπει στην επόμενη αριστερά με το στανιό, γιατί η βενζίνα τζούζει. Ο ταξιτζής θα μπει ακαριαία από μεσαία αριστερή και πάλι αριστερά στο διάζωμα, γιατί στο αντίθετο ρεύμα κάποιος σήκωσε χέρι για κούρσα. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις, αν τους χτυπήσεις πλερώνεις.
Κι εκεί κάπου ξεκινούν τα νεύρα. Δεν ξέρεις αν θές να ουρλιάξεις, να μουτζώσεις, να βρίσεις, να κορνάρεις, να πετάξεις φώτα. Τα κάνεις όλα ταυτόχρονα σαν φάρμακο στον πόνο σου. Κι όμως, ο ιός έχει αντίδοτο. Με το που πετάξεις φώτα ή κορνάρεις, ο έμπειρος οδηγός της αριστερής, βγάζει αριστερό φλας –ότι και καλά θα στρίψει- γι’ αυτό πάει αργά. Η επόμενη έξοδος βέβαια είναι στα 4 χιλιόμετρα, αλλά αυτός θέλει να είναι σίγουρος πως δεν θα τη χάσει. Τα νεύρα τσατάλια. Καλή η κόρνα δε λέω, αλλά σαν τη μούτζα δεν έχει. Την αμολάς. Εκεί η απάντηση είναι αυτόματη. Τρως κωλόχερο και νεύμα να προσπεράσεις από μεσαία αν δεν σου αρέσει. Αυτός δε φεύγει. Πάρτο απόφαση.
Είναι η στιγμή που θες να γκαζώσεις και να πέσεις πάνω του. Να του κάνεις κακό. Αλλά ο κ.ο.κ. τον προστατεύει και πάλι. Είσαι από πίσω, οπότε θα φταις. Είσαι σε απόγνωση. Ψάχνεις το δίκιο σου.
Το παράλογο στο μεγαλείο του. Είναι η καθημερινότητά σου. Έχεις αναπτύξει αντισώματα. Λέγονται “δεξιά λωρίδα”. Μακράν η ταχύτερη λωρίδα. Προσπερνάς εκατοντάδες αυτοκίνητα της μεσαίας και της αριστερής κι αισθάνεσαι πρίτανης. Δε γίνεται αλλιώς. Η δράση φέρνει την αντίδραση κι αφού δεν παίρνουν από …μούτζα, λαμβάνεις τα μέτρα σου για να γλιτώσεις το Δαφνί.
Αναπνέω για την ημέρα που σε αυτό τον κόσμο θα μπορώ να απολαμβάνω την οδήγηση στην αριστερή λωρίδα, χωρίς να μου το απαγορεύουν. Επίσης, εύχομαι παγκόσμια ειρήνη.