«Πράσινη συμφωνία» στα 3Β με 24 παρεμβάσεις
Ο Δήμος 3Β κατέθεσε 8 προτάσεις με τη μερίδα του λέοντος (18,9 εκατ. ευρώ) να κατευθύνεται στον άξονα «δράσεις και παρεμβάσεις βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών περιοχών και του οικιστικού περιβάλλοντος».
- 10/05/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Νέα, μεγαλύτερα και προσβάσιμα σε όλους πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομος 3 χλμ. που θα συνδέει τη Βούλα με τη Βουλιαγμένη και συνολικά 2.500 φυτεύσεις νέων δέντρων μεγάλης ανάπτυξης είναι τα βασικά στοιχεία της «πράσινης συμφωνίας» που προτείνει στην τοπική κοινωνία η δημοτική αρχή Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης ως κεντρικό έργο της τρέχουσας θητείας της.
Πρόκειται για ένα σύνολο μεγάλων και μικρών παρεμβάσεων στην κατεύθυνση ενίσχυσης του πράσινου χαρακτήρα των κοινόχρηστων χώρων και εκσυγχρονισμού των υποδομών της πόλης με γνώμονα τη βιώσιμη αστική κινητικότητα, που δημοσιοποίησε η δημοτική αρχή Κωνσταντέλλου προς διαβούλευση με την τοπική κοινωνία.
Το σύνολο των έργων και παρεμβάσεων, προϋπολογισμού που αγγίζει τα 27 εκατ. ευρώ, υποβλήθηκε προς χρηματοδότηση στο πρόγραμμα του υπουργείου Εσωτερικών «Αντώνης Τρίτσης», γεγονός που σημαίνει ότι για την κοσμογονία αυτή των πρωτοβουλιών, το δημοτικό ταμείο δεν θα επιβαρυνθεί παρά ελάχιστα. Σύμφωνα με τα στελέχη της δημοτικής αρχής, η αρτιότητα των προτάσεων και των μελετών που κατατέθηκαν ενισχύουν την αισιοδοξία ότι θα εγκριθεί προς χρηματοδότηση το σύνολο των έργων.
Ακολουθώντας τη μεθοδολογία του προγράμματος, ο Δήμος κατέθεσε 8 προτάσεις με τη μερίδα του λέοντος (18,9 εκατ. ευρώ) να κατευθύνεται στον άξονα «δράσεις και παρεμβάσεις βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών περιοχών και του οικιστικού περιβάλλοντος». Ωστόσο, στη χρηματοδότηση από το υπουργείο αναμένεται να ενταχθούν και άλλες εξίσου σημαντικές δράσεις, όπως το έργο ψηφιοποίησης του αρχείου και προμήθειας των «έξυπνων» κάδων απορριμμάτων (3,3 εκατ. €), η προώθηση της ηλεκτροκίνησης (1,1 εκατ. €), η χωριστή συλλογή των βιοαποβλήτων (1,1 εκατ. €), η αναμόρφωση του Δημαρχείου (1 εκατ. €), ο προσεισμικός έλεγχος των δημοτικών κτηρίων (620 χιλ. €), η συντήρηση των αθλητικών χώρων (300 χιλ. €) και τη δημιουργία δύο ψηφιακών μουσείων για τα 200 χρόνια της επανάστασης του ’21 (370 χιλ. €).
Η σημειακή αποτύπωση των παρεμβάσεων στον χάρτη του Δήμου αποκαλύπτει μια ισορροπημένη χωρικά ανάπτυξη των δράσεων αυτών που σύμφωνα με τη δημοτική αρχή, προωθείται τάχιστα προς υλοποίηση. Από τη διαβούλευση για το περιεχόμενο των προτάσεων, στις διαγωνιστικές διαδικασίες και την εκκίνηση των εργοταξίων, τα στελέχη του Δήμου υποστηρίζουν ότι ο βαθμός ωριμότητας των προτάσεων βρίσκεται σε τέτοιο βαθμό, ώστε να υλοποιηθούν στο σύνολό τους μέσα στα επόμενα 2 χρόνια.
Αναλυτικά οι παρεμβάσεις του άξονα «Δράσεις και παρεμβάσεις βιώσιμης και ολοκληρωμένης ανάπτυξης των αστικών περιοχών και του οικιστικού περιβάλλοντος»:
Βάρη, οδός Βασ. Κωνσταντίνου
O σχεδόν ευθύς δρόμος που συνδέει τη Βάρη με τη Βάρκιζα σήμερα έχει μια παραμελημένη όψη επαρχιακού οδικού δικτύου, όπου συνυπάρχουν η οικιστική με τις εμπορικές χρήσεις ενώ συνηθισμένη είναι η άναρχη στάθμευση επί των πεζοδρομίων. Η πρώτη μείζων παρέμβαση του Δήμου θα είναι η πλήρης υπογειοποίηση του εναέριου δικτύου της ΔΕΗ εκατέρωθεν της οδού, κάτι που θα απομακρύνει ένα πλήθος εμποδίων για τους πεζούς αλλά και έναν σημαντικό οπτικό ρύπο. Παράλληλα όμως, θα αφήσει χώρο για τη δημιουργία δύο δενδροστοιχιών από την αρχή της οδού μέχρι το τέλος, με φυτεύσεις ανεπτυγμένων καλλωπιστικών δέντρων (έχουν επιλεγεί οι γιακαράντες που παράγουν κατά την περίοδο ανθοφορίας τα εντυπωσιακά μοβ άνθη). Η αυτόματη υπόγεια άρδευση θα εγγυηθεί την ομαλή και ακώλυτη ανάπτυξη των δέντρων.
Βάρκιζα, Αλιευτικό Καταφύγιο
Η αναβάθμιση του Αλιευτικού Καταφυγίου περιλαμβάνει παρεμβάσεις σε όλες τις υφιστάμενες υποδομές του και δημιουργία νέων. Θα αναβαθμιστούν όλες οι λιμενικές υποδομές, θα κατασκευαστούν νέες ηλεκτρομηχανικές εγκαταστάσεις ενώ θα δημιουργηθούν και νέες αρχιτεκτονικές παρεμβάσεις για την αισθητική αναβάθμιση του χώρου. Ο προσήνεμος μόλος στην περιοχή του Φάρου θα αναδιαμορφωθεί με στόχο τη δημιουργία μιας πλατείας, που θα τον καταστήσει μαζί με τις υπόλοιπες επεμβάσεις πόλο έλξης για τους περίοικους και τους επισκέπτες με πρόβλεψη για την πρόσβαση ατόμων με περιορισμένη κινητικότητα. Σε ένα νέο χώρο φύτευσης θα δημιουργηθεί ένας βραχόκηπος, µε κατάλληλη φυτική σύνθεση για το σημείο και ένα νέο πλάτωμα με κατάλληλο αστικό εξοπλισμό (παγκάκια, κάδους, φωτισμό). Στο λιμενικό κομμάτι, η μελέτη προβλέπει βελτίωση των συνθηκών λειτουργίας των χρηστών με προμήθεια και εγκατάσταση νέου λιμενικού εξοπλισμού (δέστρες και προσκρουστήρες) και αποκατάσταση του υπήνεμου μόλου όπου σήμερα οι αλιείς διαθέτουν τα προϊόντα τους.
Βάρκιζα, παραλία
Ένα ιδιαίτερα εκτεταμένο πρόγραμμα φυτεύσεων θα ξεκινήσει από τη δυτική παραλία της Βάρκιζας φτάνοντας ως την ανατολική παραλία. Δέντρα μεγάλης ανάπτυξης, νέος αστικός εξοπλισμός (παγκάκια, κάδοι, φωτιστικά σώματα) και εξελιγμένο υπόγειο σύστημα αυτόματου ποτίσματος αναμένεται να δώσει νέα επιμελημένη και αισθητικά άρτια όψη στον μεγάλο περίπατο της Βάρκιζας. Στο ίδιο πλαίσιο, η παιδική χαρά θα αλλάξει όψη και όργανα, με ένα σχέδιο που θα εναρμονίζεται με το παραθαλάσσιο τοπίο.
Βούλα, λεωφ. Βασιλέως Παύλου
Σήμερα η λεωφόρος Βασιλέως Παύλου είναι ένα από σημαντικότερα εμπορικά κέντρα του Δήμου με μεγάλη κίνηση πεζών και οχημάτων που χαρακτηρίζεται όμως από προβλήματα, όπως έλλειψη επαρκών θέσεων στάθμευσης, δύσκολη βάδιση στα πεζοδρόμια, ελλιπή πρόσβαση για άτομα με αναπηρίες και αδυναμία χρήσης ποδηλάτου. Η δημοτική αρχή σχεδιάζει την επαναχάραξη του δρόμου κυκλοφορίας διπλής κατεύθυνσης με τη δημιουργία νησίδας ανάμεσα στα δύο ρεύματα για θέσεις στάθμευσης υπό γωνία. Συνολικά θα δημιουργηθούν 62 επιπλέον θέσεις στάθμευσης με τη νέα αυτή διάταξη. Ειδικά στο κομμάτι της πλατείας Ιμίων αυτό δεν θα ισχύσει, με στόχο να πεζοδρομείται όλη η πλατεία συγκεκριμένες ώρες στη διάρκεια του εικοσιτετραώρου. Παράλληλα, θα διαπλατυνθούν τα πεζοδρόμια ώστε να υπάρχει ελεύθερη ζώνη όδευσης πεζών πλάτους τουλάχιστον 1,5 μέτρου, θα χωροθετηθεί ποδηλατόδρομος μήκους 1.646 μέτρων, ενώ θα αλλάξει ριζικά ο χαρακτήρας της οδού με την πλήρη κατάργηση του ασφαλτικού τάπητα και την αντικατάστασή του από κυβόλιθους. Η επέμβαση αυτή θα εντοπιστεί στο κομμάτι από τη συμβολή της λεωφόρου Βασ. Παύλου με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης έως την οδό Δάφνης (στο ύψος δηλ. του «κόκκινου σπιτιού»). Από εκεί και μέχρι το Ασκληπιείο η επέμβαση θα εντοπιστεί στους κοινόχρηστους χώρους κάτω από τη λεωφόρο με νέες εκτεταμένες φυτεύσεις και χλοοτάπητα, αυτόματη άρδευση, νέο αστικό εξοπλισμό, όργανα υπαίθριας εκγύμνασης και ψυχαγωγίας καθώς και τη συνέχεια του ποδηλατόδρομου. Ο φωτισμός όλων των κοινόχρηστων χώρων θα γίνει με τελευταίας τεχνολογίας υβριδικά σώματα LED που θα χρησιμοποιούν ηλιακή ενέργεια και εναλλακτικά θα τροφοδοτούνται από το δίκτυο της ΔΕΗ. Τα πεζοδρόμια θα γίνουν με διάστρωση βοτσαλωτών πλακών, ενώ θα εγκατασταθούν και νέα συστήματα υπόγειων κάδων απορριμμάτων.
Βούλα, οδός Καλύμνου
Μια κεντρική αρτηρία μεταξύ Βούλας και Βάρης, η οδός Καλύμνου, παραμένει επί χρόνια ένα κεντρικό αστικό σημείο χωρίς χαρακτήρα, με τις χαμηλές πικροδάφνες μόνο να ομορφαίνουν αραιά την κεντρική νησίδα. Ο Δήμος σκοπεύει με μια σημαντική του παρέμβαση να της αλλάξει όψη, με πυκνή φύτευση ανεπτυγμένων δέντρων και συγκεκριμένα αριών (των δέντρων που ονομάζονται και λευκές βελανιδιές) παράλληλα με φύτευση νέων θάμνων. Νέο φυτικό υλικό και αυτόματη άρδευση θα τοποθετηθούν και στους κοινόχρηστους χώρους κατά μήκος των δύο ρευμάτων, ενώ στο ρεύμα από λεωφόρο Ευελπίδων προς λεωφόρο Βουλιαγμένης θα γίνει επένδυση της εξωτερικής όψης του υφιστάμενου τοιχίου περιμετρικά των χώρων πρασίνου με ακανόνιστες πλάκες Καρύστου, μήκους 500 μέτρων.
Βουλιαγμένη, Καβούρι
Μια νέα μοναδική παραλιακή εσπλανάδα σχεδιάζει να δημιουργήσει η δημοτική αρχή, μετά την επιτυχημένη πιλοτική διαπλάτυνση του πεζοδρομίου στις συνεχόμενες οδούς Ακτής και Ηλίου στο Καβούρι. Το σχέδιο προβλέπει τη μετατροπή του δρόμου σε ήπιας κυκλοφορίας, με τη διαμόρφωση προσπελάσιμων πεζοδρομίων και την κατασκευή ποδηλατόδρομου μήκους 1.270 μέτρων, που θα ενωθεί με τον ποδηλατόδρομο της λεωφόρου Βασ. Παύλου (μέσω της οδού Αυλώνος όπου θα τοποθετηθεί ειδικό φανάρι) ενώνοντας ποδηλατικά μια διαδρομή 3 χιλιομέτρων από το Ασκληπιείο Βούλας έως τον Λαιμό Βουλιαγμένης. Η άσφαλτος θα αντικατασταθεί από κυβόλιθο, τα πεζοδρόμια, ο ποδηλατόδρομος και η οδός θα διαμορφωθούν στο ίδιο επίπεδο, συστήματα υπογειοποίησης θα αφαιρέσουν τους κάδους απορριμμάτων από το οπτικό πεδίο, ενώ η αντιστροφή της πορείας των οχημάτων (με νέα φορά από Βουλιαγμένη προς Βούλα) αναμένεται να μειώσει τον κυκλοφοριακό φόρτο που σήμερα εισέρχεται από την παραλιακή λεωφόρο στην οδό Ακτής. Και στο σημείο αυτό, ο δημοτικός φωτισμός θα αντικατασταθεί με τα υβριδικά LED που συνδυάζουν την ηλιακή ενέργεια με αυτή του ηλεκτρικού δικτύου και θα εμπλουτιστεί με νέο αστικό εξοπλισμό.
Πηγή: Εφημερίδα Δημοσιογράφος