Πράσινο φως για το έργο 30 εκατ. ευρώ στη μαρίνα του Αστέρα Βουλιαγμένης
Ελικοδρόμιο, καταστήματα, χώρους αναψυχής και υπόγεια σύνδεση με τον Αστέρα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων το έργο της αναβάθμισης των υποδομών της μαρίνας Βουλιαγμένης.
- 28/01/2021
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
Το «πράσινο φως» δόθηκε για την αναβάθμιση και τον εκσυγχρονισμό των χερσαίων υποδομών της μαρίνας Βουλιαγμένης, στην έκταση του Αστέρα Βουλιαγμένης στο Μικρό Καβούρι άναψε με την έγκριση της σχετικής μελέτης, ύστερα από συνεδρίαση του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής (ΚΕΣΑ) και του Κεντρικού Συμβουλίου Πολεοδομικών Θεμάτων και Αμφισβητήσεων (ΚΕΣΥΠΟΘΑ).
Στην ίδια συνεδρίαση εγκρίθηκε και η κατεδάφιση των υφιστάμενων κτηρίων στην έκταση του Αστέρα, δηλαδή το κτίριο αποθήκης/αντλιοστασίου καυσίμων, το υπόγειο αντλιοστάσιο πυρόσβεσης, κτίρια υποσταθμού και εγκαταστάσεων ΔΕΗ κτίριο αποθηκών, τεχνικού προσωπικού, λιμεναρχείου, καθώς και ισογείου τμήματος του εστιατορίου Moorings.
Σύμφωνα με το υπουργείο Περιβάλλοντος & Ενέργειας (ΥΠΕΝ), το έργο του εκσυγχρονισμού των εγκαταστάσεων της μαρίνας του Αστέρα Βουλιαγμένης αποτελεί μία από τις σημαντικότερες επενδύσεις που θα ξεκινήσουν στον τομέα του τουρισμού το 2021. Με προϋπολογισμό ύψους 30 εκατομμυρίων ευρώ, αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες του επενδυτικού σχεδίου των μετόχων του ξενοδοχειακού συγκροτήματος του Αστέρα Βουλιαγμένης.
Το έργο
Το έργο δημοπρατήθηκε το περασμένο καλοκαίρι και ο διαγωνισμός προσέλκυσε έντονο ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους κατασκευαστικούς ομίλους. Τις επόμενες ημέρες το διοικητικό συμβούλιο της Astir θα λάβει οριστικές αποφάσεις για τον ανάδοχο, ο οποίος αναμένεται να ολοκληρώσει το έργο μέσα σε 20 μήνες από την ημέρα έναρξης των εργασιών. Σύμφωνα με το υφιστάμενο χρονοδιάγραμμα ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας αναμένεται να ολοκληρωθεί το καλοκαίρι του 2022.
Τον περασμένο Οκτώβριο με Κοινή υπουργική απόφαση των Υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας και Πολιτισμού και Αθλητισμού, εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικοί όροι της επένδυσης στη Μαρίνα Βουλιαγμένης.
Τα σκάφη
Μετά από την ολοκλήρωση των έργων, η μαρίνα Βουλιαγμένης θα μπορεί να υποδέχεται συνολικά 59 σκάφη αναψυχής, συμπεριλαμβανομένων super και mega yachts.
Από το σύνολο των σκαφών, τα 46 θα είναι κάτω από 40 μέτρα, πέντε σκάφη θα είναι έως 45 μέτρα, άλλα τόσα έως 50 μέτρα, δύο έως 60 μέτρα, ενώ η μαρίνα θα έχει δυνατότητα ελλιμενισμού και ενός σκάφους άνω των 70 μέτρων σε μήκος. Με βάση τη χωρητικότητα της μαρίνας τώρα, μπορούν να εξυπηρετούνται έως 103 σκάφη αναψυχής το μήκος των οποίων δεν υπερβαίνει τα 50 μέτρα.
Οι υποδομές
Σύμφωνα με τη μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων, στους χερσαίους χώρους της μαρίνας Βουλιαγμένης η προβλεπόμενη δόμηση ανέρχεται σε 4.800 τμ.
Υποδομές οι οποίες είναι απαραίτητες για τη λειτουργία της μαρίνας, όπως λιμεναρχείο, τελωνείο και αίθουσα διαβατηρίου θα καταλάβουν περίπου τη μισή έκταση των χερσαίων χώρων, ενώ περισσότερα από 15 εμπορικά καταστήματα θα κατασκευαστούν σε έκταση περίπου 1.000 τμ.
Η μελέτη προβλέπει επίσης την κατασκευή περίπου 300 υπογείων θέσεων στάθμευσης και τη δημιουργία ειδικού χώρου για την εξυπηρέτηση αλιευτικών. Στη φάση κατασκευής θα δημιουργηθούν περισσότερες από 500 νέες θέσεις εργασίας και περίπου 350 θέσεις στην περίοδο λειτουργίας.
Θυμίζουμε ότι η μαρίνα Βουλιαγμένης, η οποία ξεκίνησε να λειτουργεί το 1964, μισθώθηκε από την Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου (ΕΤΑΔ) μετά από διεθνή διαγωνισμό το 2012 στην Αστήρ Μαρίνα Βουλιαγμένης ΑΕΑΣ για 40 χρόνια (2012-2052) έναντι του ποσού των 40 εκατομμυρίων ευρώ. Στις υποχρεώσεις της αναδόχου εταιρείας ήταν ο εκσυγχρονισμός της μαρίνας.