Προετοιμάζεται η ανέλκυση του «Αγία Ζώνη ΙΙ»
Ειδικά συνεργεία καθαρίζουν τις δεξαμενές, ενώ αν η πλοιοκτήτρια εταιρία δεν μπορέσει, όπως οφείλει, να ανελκύσει το ναυάγιο, θα αναλάβει δράση η λιμενική αρχή Πειραιά.
- 04/10/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση για την ανέλκυση του ναυαγίου του δεξαμενόπλοιου «Αγία Ζώνη ΙΙ» από το βυθό του Σαρωνικού.
Ειδικότερα, από την περασμένη Δευτέρα, ειδικά συνεργεία καθαρίζουν τις δεξαμενές του πλοίου. Στη συνέχεια, η γνωμοδοτική επιτροπή που έχει συσταθεί και στην οποία συμμετέχουν εκπρόσωποι της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, του Λιμενικού, του Επιμελητηρίου και του Οργανισμού Λιμένα Πειραιώς, θα γνωμοδοτήσει ότι πρόκειται για οικολογικό συμβάν, για να επισπευσθούν οι διαδικασίες ανέλκυσης του πλοίου.
Στην περίπτωση κατά την οποία η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορέσει, ως οφείλει να ανελκύσει το ναυάγιο, τότε η λιμενική αρχή Πειραιά, υπό την εποπτεία της Δημόσιας Αρχής Λιμένος, «δύναται να εκποιήσει το ναυάγιο ολόκληρο ή τμήματά του με ανοιχτό πλειοδοτικό διαγωνισμό», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά.
Ανοίγει γραφείο το Tαμείο Αποζημιώσεων
Στο μεταξύ το Διεθνές Κεφάλαιο Αποζημίωσης Ζημιών Ρύπανσης από Πετρέλαιο (IOPC Funds) ανοίγει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, «Γραφείο Αιτήσεων για Αποζημιώσεις». Ο διευθυντής του José Maura, που βρέθηκε αυτές τις ημέρες στην Ελλάδα τόνισε ότι ήδη το Ταμείο έχει επαφές μέσω των εδώ στελεχών του, στο πλαίσιο έρευνας για να ανοίξει τοπικό γραφείο το οποίο, όπως τόνισε, «θα είναι ιδιαίτερα χρήσιμο στον υπολογισμό και την καταβολή των αποζημιώσεων».
Σημείωσε ότι η Ελλάδα συμμετέχει σε όλα τα όργανα των Funds, κατά συνέπεια έχει το μεγαλύτερο δυνατό ποσοστό κάλυψης. Είπε ότι οι κανόνες υπό τους οποίους λειτουργούν τα Funds, είναι αυτοί που ισχύουν διεθνώς και ότι η δουλειά των Funds είναι να συνεργάζονται με την εκάστοτε κυβέρνηση της χώρας που έχει πληγεί για τη διευθέτηση των αποζημιώσεων.
Σημείωσε δε ότι η ρύπανση δεν αποτελεί οικολογική καταστροφή, αλλά οικολογικό συμβάν. Επικαλέστηκε άλλες περιπτώσεις με τεράστια οικολογική καταστροφή και τόνισε ότι κεντρικός άξονας λειτουργίας του Διεθνούς Κεφαλαίου είναι να γίνεται αναλογική χρήση μέσων απορρύπανσης, σε σχέση με τη ζημιά που έχει προκληθεί, καθώς και η απόδειξη των πραγματικών μέσων που έχουν χρησιμοποιηθεί κατά την επιχείρηση απορρύπανσης.
Πηγή: Πρώτο Θέμα