Ρέμα Κόρμπι: Βγαίνει από το έργο η ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ – Η σκυτάλη στην Intrakat
Η ανάδοχος εταιρία, την οποία ο Δήμαρχος 3Β Γρηγόρης Κωνσταντέλλος είχε καταγγείλει για κωλυσιεργία, αποσύρεται από το έργο.
- 16/06/2021
- Κείμενο: Μάκης Αποστόλου
Μετά από 33 μήνες, κατά τους οποίους είχε ολοκληρωθεί ένα πολύ μικρό μόνο ποσοστό των εργασιών, με την μία παράταση να διαδέχεται την άλλη, οι τελευταίες εξελίξεις αφήνουν υποσχέσεις για άμεση αλλαγή του σκηνικού. Ο λόγος για το μεγάλο project που αφορά στη διευθέτηση του ρέματος Κόρμπι από Λ. Βάρης — Κορωπίου μέχρι την εκβολή του στην παραλία της Βάρκιζας.
Οι τελευταίες πληροφορίες κάνουν λόγο για αυτόβουλη παραίτηση του πρώτου αναδόχου, της ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ, με την σκυτάλη για την εκτέλεση του έργου να αναλαμβάνει, κατά πάσα πιθανότητα, ο δεύτερος μειοδότης, η Intrakat (του ομίλου Κόκκαλη), αφού δεν πρόκειται να υπάρξει επαναδημοπράτηση.
Η πανδημία την έβγαλε εκτός προϋπολογισμού
Το συγκεκριμένο έργο είχε αναλάβει η ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ δίνοντας τη μεγαλύτερη έκπτωση από όλους, της τάξης του 58%, η οποία, σύμφωνα με πηγές με γνώση της αγοράς, δεν μπορεί να αντεπεξέλθει με τον συγκεκριμένο προύπολογισμό, την μεγάλη αύξηση που έχουν καταγράψει οι τιμές των πρώτων υλών κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Θυμίζουμε ότι ο διαγωνισμός πραγματοποιήθηκε στις 19 Σεπτεμβρίου του 2017, ενώ έναν χρόνο μετά υπογράφηκε η σύμβαση (25/9/2018). Το έργο έπρεπε βάσει της σύμβασης να παραδοθεί εντός δύο ετών, δηλαδή στις 25 Σεπτεμβρίου του 2020, ωστόσο στο διάστημα αυτό έγιναν ελάχιστες εργασίες που δεν ξεπερνούν το 13% του συνολικού project.
Oι καταγγελίες του Δημάρχου 3Β
Σύμφωνα με τα όσα είχε αναφέρει σε δημοτικό συμβούλιο του περασμένου Μαρτίου, ο Δήμαρχος Βάρης -Βούλας – Βουλιαγμένης, Γρηγόρης Κωνσταντέλλος, “πέσαμε σε μία πολύ κακιά κατασκευαστική εταιρεία, την ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ, η οποία κρυπτόμενη πίσω από την προστασία του νόμου… γλεντάει περιφέρεια και δήμο”. Ανέφερε μεταξύ άλλων ότι “ζητούσε να πάρει από τα απρόβλεπτα και άλλα χρήματα για τη σηματοδότηση”, ενώ κάποια στιγμή όταν βρήκε “ένα αρτεσιανό πηγάδι και όχι χαβούζα όπως λέγεται” πήγε το θέμα στην αρχαιολογική υπηρεσία καθυστερώντας το έργο για ακόμη 6 μήνες. Σημειώνεται ότι η τελευταία παράταση που είχε δοθεί για το ρέμα Κόρμπι ήταν για τις 25 Απριλίου του 2022.
Στο ίδιο δημοτικό συμβούλιο ο κ. Κωνσταντέλλος είχε τονίσει ότι “είναι η χειρότερη κατασκευαστική εταιρεία που έχω συναντήσει στα 25 χρόνια που ασχολούμαι με την τοπική αυτοδιοίκηση, κάτι που συνομολογεί τόσο η πρώην περιφέρεια, όσο και άνθρωποι της τωρινής διοικητικής Αρχής”.
Διανομή μερισμάτων ύψους 2 εκατ. ευρώ
Πρόσφατα η έκτακτη γενική συνέλευση των μετόχων της ΜΕΤΡΟ ΑΤΕ (1 Ιουνίου) – η οποία το 2019 είχε εμφανίσει τζίρο 2,2 εκατ. από 3,86 εκατ. το 2018 και κέρδη 624 χιλ. Από 1,22 εκατ. το 2018 – αποφάσισε την έγκριση διανομής μερισμάτων παρελθοντικών χρήσεων της τάξης των 2 εκατ. ευρώ.
Χρονοβόρα η διαδικασία της έκπτωσης
Σε σχετική τοποθέτηση δημοτικού συμβούλου ότι όλοι γνώριζαν την συγκεκριμένη εταιρεία και από άλλα έργα που αδυνατούσε να ολοκληρώσει – ακόμη και μικρότερα όπως π.χ. έναν παιδικό σταθμό στο Χαϊδάρι – ο Δήμαρχος 3Β υπογράμμισε ότι πήρε το έργο με νόμιμες διαδικασίες αφού έδωσε την καλύτερη προσφορά, ενώ για το μοναδικό τρόπο που υπάρχει για να την βγάλει κάποιος εκτός, δηλαδή να την κηρύξει έκπτωτη, τόνισε ότι “πρόκειται για μία διαδικασία η οποία μπορεί να κρατήσει από 4 μέχρι και 10 χρόνια!”
Το νέο χρονοδιάγραμμα
Σύμφωνα με πληροφορίες της δημοτικής αρχής, η νέα σύμβαση με την Intrakat αναμένεται να υπογραφεί το διάστημα Αυγούστου – Σεπτεμβρίου 2021, με τα έργα του ρέματος να ξεκινούν με εντατικούς ρυθμούς αμέσως μετά, με το νέο χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του project να μπαίνει στα μέσα του 2023 χωρίς να αποκλείονται και καλύτεροι χρόνοι.
Αναφορικά με την ταυτότητα του έργου, θυμίζουμε ότι οι εργασίες πραγματοποιούνται από την Περιφέρεια, με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής (ΕΣΠΑ) 2014-2020 και είναι συνολικού προϋπολογισμού 20,05 εκ. ευρώ. Το έργο αφορά στην κατασκευή έργων διευθέτησης μήκους 2.840 μ. περίπου, στο τμήμα από την εκβολή του στην παραλία της Βάρκιζας μέχρι το υφιστάμενο τεχνικό έργο του ρέματος στη Λ. Βάρης –Κορωπίου (στο ύψος της Στρατιωτικής Σχολής Ευελπίδων).