Tι συμβαίνει με την αστική σήραγγα της Ηλιούπολης
Ξανά στο προσκήνιο η υπόθεση της υπογειοποίησης της λεωφόρου Κατεχάκη, που ξεκινά από την Ηλιούπολη. Τα πιθανά σενάρια και το χρονοδιάγραμμα.
- 20/11/2020
- Κείμενο: NouPou.gr
Η απόφαση
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του ilioupolinews.gr, το 2014 η δημοτική αρχή του Δήμου Ηλιούπολης είχε πραγματοποιήσει μια μελέτη σχετικά με την κυκλοφοριακή πυκνότητα στο τμήμα της λεωφόρου Κατεχάκη που αφορά στην Ηλιούπολη, συμπεραίνοντας πως προκαλείται κυκλοφοριακή συμφόρηση την οποία η Ηλιούπολη δεν μπορεί να ”σηκώσει”.
Η λύση, κατά τους ειδικούς, ήταν η υπογειοποίηση τμήματος της λεωφόρου. Η ιδέα περιλαμβάνει τη δημιουργία υπόγειας αστικής σήραγγας η οποία θα ξεκινά από το ύψος των στρατοπέδων “Σακκέτα” και θα καταλήγει στη λεωφόρο Βουλιαγμένης, αποσυμφορώντας την Ηλιούπολη από τη διαμπερή κυκλοφορία. Ουσιαστικά η υπόγεια αυτή σήραγγα θα αποτελεί τον δρόμο που θα λειτουργεί ως συνδετήριος οδικός άξονας δύο μεγάλων κυκλοφοριακών δακτυλίων της πρωτεύουσας, της Αττικής οδού με τη λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Τα Σενάρια
Οι τεχνικές λεπτομέρειες της Αστικής Σήραγγας δεν έχουν γίνει επίσημα γνωστές. Τα σενάρια που έχουν διαρρεύσει μέχρι στιγμής κάνουν λόγο για μία υπόγεια σήραγγα μεταξύ 2,5 και 3,1 χιλιομέτρων που θα ξεκινά από την Καισαριανή και θα είναι μια κλειστή αρτηρία τριών λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση, πλήρη έλεγχο προσβάσεων και τρεις ανισόπεδους κόμβους.
Σύμφωνα με τα διάφορα στοιχεία που έχουν δει έως σήμερα το φως της δημοσιότητας, η μόνη συναρμογή της σήραγγας θα είναι στην λεωφόρο Βουλιαγμένης: Με λίγα λόγια, δεν θα συνδέεται με κανέναν κεντρικό οδικό άξονα της πόλης. Η φήμη αυτή μαζί με το σενάριο μίας διώροφης υπόγειας σήραγγας, στην οποία θα επιτρέπονται μόνο ΙΧ, έχει προκαλέσει συζητήσεις και διαφωνίες μεταξύ των παρατάξεων κατά το παρελθόν, καθώς σε καμία περίπτωση δεν γίνεται αποδεκτό από το δημοτικό συμβούλιο η πόλη να επιβαρυνθεί με βαρέου τύπου οχήματα που δεν θα επιτρέπεται να διέρχονται μέσα από την υπόγεια σήραγγα. Μάλιστα, τόσο ο νυν όσο και ο τέως Δήμαρχος έχουν διαμηνύσει σε όλους τους τόνους πως δεν θα επιτρέψουν να συμβεί κάτι τέτοιο, ακόμα και αν χρειαστεί να «κλείσουν» την Κατεχάκη.
Πού θα καταλήγει η υπόγεια σήραγγα
Τα δυο σενάρια που έχουν δημοσιοποιηθεί δεν αναφέρουν ακριβή τοποθεσία, ωστόσο όπως είχε αναφέρει ο μελετητής κ. Ζέκος σε ημερίδα που είχε διεξαχθεί στην Ηλιούπολη το 2016, η αστική σήραγγα θα εκβάλει λίγο μετά το τέρμα της Σοφοκλή Βενιζέλου, στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης.
Το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης
Το 2023 φαίνεται πως είναι η χρονιά-ορόσημο για την αστική σήραγγα Ηλιούπολης. Αν και φημολογείται πως το έργο θα είναι αμιγώς δημόσιο, πηγές από το Υπουργείο Υποδομών αναφέρουν πως δεν θα υπάρξουν εξελίξεις πριν από τη συγκεκριμένη ημερομηνία, οπότε και θα διεξαχθεί ο νέος διαγωνισμός παραχώρησης της Αττικής Οδού από το ΤΑΙΠΕΔ.
Παρά το γεγονός ότι αρκετά μελετητικά γραφεία έχουν ήδη ετοιμάσει σοβαρά προσχέδια του έργου, δεν υπάρχει καμία επίσημη προκαταρκτική μελέτη. Επομένως δεν πρόκειται για ένα άμεσο έργο.
Η προετοιμασία που πρέπει να γίνει από τον Δήμο
Όπως αναφέρει ο Καθηγητής στη Διαχείριση και Ασφάλεια της Κυκλοφορίας Εθνικού Μετσόβειου Πολυτεχνείου κ. Γιώργος Γιαννής ο Δήμος Ηλιούπολης χρειάζεται να προχωρήσει αρχικά με μεγάλη συγκοινωνιακή μελέτη για όλη την πόλη, καθώς και παρεμβάσεις σε όλη την έκταση της, προκειμένου να αξιοποιήσει τον «κερδισμένο χώρο» από την υπογειοποίηση της σήρραγας. «Δεν θα επηρεαστούν συγκοινωνιακά μόνο οι πρωτεύοντες οδικοί άξονες της Ηλιούπολης, αλλά ολόκληρη η πόλη» ήταν η χαρακτηριστική φράση του κ. Γιαννή στο αναπτυξιακό συνέδριου του Δήμου μας στις αρχές του 2018.
Πηγή: ilioupolinews.gr