Τραμ Αθήνας: Τον Σεπτέμβριο ξεκινά το δρομολόγιο της Αθηναϊκής Ριβιέρας Πειραιάς-Βούλα
Η επέκταση του Τραμ, περιλαμβάνει 5,4 χιλιόμετρα μονής γραμμής και 12 νέους σταθμούς που θα συνδέεουν τον Πειραιά με το υπόλοιπο δίκτυο Τραμ της πόλης.
- 09/07/2021
- Κείμενο: NouPou.gr
Για το Φθινόπωρο σχεδιάζεται η έναρξη της εμπορικής λειτουργίας της μεγάλης επέκτασης του Τραμ από το Φάληρο στον Πειραιά. Πρόκειται για μία νέα μονή κυκλική γραμμή η οποία ξεκινά από το ΣΕΦ (εκεί που σήμερα τερματίζουν τα Τραμ) συνεχίζει στην Μικράς Ασίας και ακολουθεί τους άξονες Λαμπράκη, Βασ.Γεωργίου, Ακτή Ποσειδώνος, Εθνικής Αντιστάσεως, Ομ.Σκυλίτση για να επιστρέψει στο Φάληρο.
Συνολικά η επέκταση του Τραμ, περιλαμβάνει 5,4 χιλιόμετρα μονής γραμμής και 12 σταθμούς που θα συνδέεουν τον Πειραιά με το υπόλοιπο δίκτυο Τραμ της πόλης. Θα είναι επίσης η πρώτη φορά που το Τραμ θα συνδέει τον Πειραιά με τη Βούλα δημιουργώντας το δρομολόγιο που θα εξυπηρετεί την Αθηναϊκή Ριβιέρα στο μεγαλύτερο αστικό μήκος της.
Στο Δημοτικό Θέατρο και τον Πειραιά προβλέπονται δύο σημαντικοί συγκοινωνιακοί κόμβοι. Στο Δημοτικό Θέατρο το Τραμ θα συνδέεται με τον μελλοντικό τερματικό σταθμό της γραμμής 3 και διαθέσιμες θα είναι επίσης λεωφορειακές και τρόλεϊ γραμμές.
Στον Πειραιά θα δημιουργηθεί ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της πρωτεύουσας με την σύνδεση δύο γραμμών Μετρό (1 και 3), του Τραμ, του Προαστιακού, λεωφορείων, τρόλεϊ και του λιμανιού.
Ο προγραμματισμός
Με την διευθέτηση του θέματος του διατηρητέου κτιρίου το οποίο είχε γίνει η αιτία της καθυστέρησης στην λειτουργία της επέκτασης, αυτό που απομένει είναι να ξεκινήσουν δοκιμαστικά δρομολόγια στο νέο τμήμα. Αυτό, σύμφωνα με τον προγραμματισμό της ΣΤΑΣΥ θα γίνει μέσα στον Αύγουστο με στόχο τον Σεπτέμβριο να τεθεί σε εμπορική λειτουργία η επέκταση.
Να σημειωθεί πως το έργο εκτέλεσε η Αττικό Μετρό ως η αρμόδια κατασκευαστική εταιρεία και ανάδοχος είναι η εταιρεία ΘΕΜΕΛΗ. Το έργο έχει περάσει κυριολεκτικά από 40 κύματα και είναι ένα από τα πλέον μακροχρόνια έργα Τραμ στην Ευρώπη.
Χρειάστηκε να παλέψει με την γραφειοκρατία και είναι χαρακτηριστικό πως ενώ ξεκίνησε το 2013 με την προϋπόθεση να ολοκληρωθεί το 2015, χρειάστηκαν σχεδόν 20 μήνες για να ληφθούν οι απαραίτητες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις και το έργο να μπορέσει να ξεκινήσει.
Στη συνέχεια οι αρχαιολογικές ανασκαφές έφεραν στο φως το πλούσιο παρελθόν της πόλης του Πειραιά με αποτέλεσμα οι εργασίες να προχωρούν με αργό ρυθμό ενώ και η περιπέτεια με το διατηρητέο κτίριο της Ομ.Σκυλίτση προκάλεσε περαιτέρω καθυστερήσεις.
Στην επέκταση του Τραμ προς Πειραιά θα δούμε να κινούνται οι νέοι “πορτοκαλί” συρμοί της εταιρείας Alstom. Η παραλαβή των 25 νέων τεμαχίων έχει πρακτικά ολοκληρωθεί, τα δοκιμαστικά δρομολόγια, η εκπαίδευση των οδηγών είναι σχεδόν ολοκληρωμένη και η ΣΤΑΣΥ προετοιμάζει την έξοδο τους σε Αθήνα και Πειραιά από τον προσεχή Σεπτέμβρη.
Πηγή: News247