Το Wheelmania στη Νέα Σμύρνη είναι ο κόσμος του ποδηλάτου
Και ο Δημήτρης ξέρει όλα όσα το αφορούν. To Nou-Pou.gr πήγε από κοντά να μάθει περισσότερα.
- 07/01/2016
- Κείμενο: NouPou.gr
Το μαγαζί αυτό το ξεκίνησε ο πατέρας μου πριν από περίπου 35 χρόνια. Στην αρχή είχε είδη δώρων, παιχνίδια, σχολικά και εποχιακά. Φυσικά είχε και από τότε ποδήλατο. Όμως, τα τελευταία 11 χρόνια δουλεύουμε μόνο με το ποδήλατο. Ήταν μια οικογενειακή απόφαση να προσανατολιστούμε εξ’ ολοκλήρου σε αυτό και να γίνουμε ένα κατάστημα με σαφή εξειδίκευση σε αυτό που αγαπάμε και ξέρουμε.
Είναι αλήθεια ότι το ποδήλατο τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα έχει ανέβει πολύ. Η κρίση σαφέστατα και συνέβαλε σε αυτό, αλλά δεν είναι ο μόνος λόγος. Πολλές φορές το ποδήλατο μπορεί να είναι στα μάτια των κατοίκων της πόλης ένα μέσο μεταφοράς. Άλλες φορές μπορεί να είναι μια συμβουλή γιατρού, μια προτροπή για εξάσκηση. Μου έχουν τύχει πελάτες που ήρθαν και πήραν ποδήλατο γιατί δεν μπορούσαν να παρκάρουν στην δουλειά τους. Επίσης, μην ξεχνάμε ότι είναι και θέμα μόδας. Πολύς κόσμος μπήκε τα τελευταία χρόνια την λογική του ποδηλάτου, επειδή πολύ απλά είδε να κυκλοφορούν στην πόλη πολλά ποδήλατα. Όλα αυτά μαζί έχουν συμβάλει στο να μεγαλώσει η αγορά.
Στην Ελλάδα ο κόσμος που κάνει ποδήλατο μαθαίνει όλο και καλύτερα να ποδηλατεί σωστά, και εννοώ από άποψη κυκλοφορίας στην πόλη. Όμως, ο κόσμος που οδηγεί αυτοκίνητο και μηχανή δεν έχει ακόμα μάθει να σέβεται τον ποδηλάτη. Και αυτό όσο πάει γίνεται και χειρότερο. Μου έρχονται ένα με δύο ποδήλατα την εβδομάδα τρακαρισμένα από αυτοκίνητο, ή μηχανή. Είναι που και ο κώδικας για τα ποδήλατα είναι κατά κάποιο τρόπο «άγραφος». Στα τρακαρίσματα ο ποδηλάτης έχει πάντα δίκιο, εκτός εάν έχει παραβιάσει κάποιον σηματοδότη, ή μια σήμανση. Συνήθως όμως η ευθύνη είναι στον οδηγό του μηχανοκίνητου.
Εδώ στο Wheelmania ασχολούμαστε με οτιδήποτε αφορά τόσο το ποδήλατο όσο και τον αναβάτη. Service, αναβάθμιση, εξοπλισμός, εξεζητημένα αξεσουάρ και πολλά προϊόντα που ψάχνουμε εμείς και φέρνουμε από το εξωτερικό. Γενικότερα, προσπαθούμε να βλέπουμε τί γίνεται έξω αναφορικά με το ποδήλατο και να «προλαβαίνουμε» να το φέρνουμε αμέσως άμα αξίζει. Φυσικά για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να κάνουμε εδώ όλα όσα κάνουν έξω. Υπάρχει ας πούμε κατάστημα πολλών τετραγωνικών με σχεδιασμένο διάδρομο μέσα στο μαγαζί για να δοκιμάζεις το ποδήλατο, ή άλμα χωμάτινο για να κάνεις test άλματος. Στο μέτρο όμως και στο βαθμό που μπορούμε, κάνουμε το μέγιστο.
Τα ποδήλατά μας είναι απ’ όλες τις κατηγορίες. Δρόμου, downhill, trekking, υβριδικά, πόλης. Κατά την γνώμη μου το trekking είναι το ιδανικό ποδήλατο για τον Έλληνα και γι’ αυτό είναι και η πλέον ευπώλητη κατηγορία. Μιλάμε για ένα ποδήλατο χρήσης 70% στην πόλη και 30% σε κάποια εξοχή σε δρόμο με χώμα.
Το πρώτο πράγμα μιας αναβάθμισης που γίνεται εδώ είναι η αλλαγή στα φρένα. Είτε λόγω κιλών του αναβάτη, είτε λόγω συχνής χρήσης, ή χρήσης του ποδηλάτου σε συνθήκες βροχής και την επιθυμητή ανταπόκριση των φρένων. Μετά έρχεται το σύστημα ταχυτήτων και μετά μια καλή ανάρτηση. Συνήθως οι αναβαθμίσεις γίνονται σταδιακά και αυτό γιατί όποιος αλλάζει κάτι, ακριβώς επειδή βλέπει σημαντική διαφορά, μπαίνει σχεδόν πάντα στην λογική να αναβαθμίσει και κάτι άλλο. Κάθε σωστή αναβάθμιση του ποδηλάτου μπορεί και να σημαίνει ένα καινούργιο ποδήλατο και μην ξεχνάς ότι τα τελευταία χρόνια πολλοί έβγαλαν ποδήλατα από τις αποθήκες τους και τα «φρέσκαραν», ορισμένες φορές και αναγκαστικά, πριν τα βγάλουν στον δρόμο. Είναι εξάλλου και μέσα στην μόδα το vintage. Μέχρι και εκθέσεις γίνονται. Έρχονται και μεγάλοι άνθρωποι που έχουν ποδήλατα στις αποθήκες και παλιά ήθελαν να τα πετάξουν και τώρα σκέφτονται να τα πουλήσουν.
Κόσμος που στήνει εξ’ αρχής ένα ποδήλατο υπάρχει ακόμα. Έρχεται εδώ και λέει, θέλω αυτό τον σκελετό, αυτή την σέλα, αυτή την ανάρτηση, αυτό το χρώμα. Φυσικά, εδώ οι τιμές ανεβαίνουν, γιατί είναι όλα custom. Αλλά υπάρχει κόσμος που του αρέσει αυτό το κομμάτι-κομμάτι. Συνήθως δε, πρόκειται για πιο έμπειρους ποδηλάτες που έχουν δει τι τους ταιριάζει.
Δυστυχώς αυτό που γίνεται με τις κλοπές ποδηλάτων είναι κάτι που με στεναχωρεί πολύ. Κόσμος που αγοράζει ποδήλατα μιας εβδομάδος και του τα κλέβουν. Εμείς, δε είμαστε πολλές φορές τόσο κουραστικοί στους πελάτες μας με αυτό το θέμα που πολλοί νομίζουν ότι υπερβάλουμε ή ότι σώνει και ντε θέλουμε να πουλήσουμε ακριβές αλυσίδες. Όμως είμαστε εδώ κάθε μέρα και με αυτά που ακούμε έχουμε φρίξει. Μπορούν να σου κλέψουν το ποδήλατο σου από τον τέταρτο όροφο χωρίς να σου παραβιάσουν το σπίτι. Το έχουν πραγματικά κάνει επάγγελμα. Γι’ αυτό και έχουν γεμίσει όλες οι παράνομες αγορές. Γι’ αυτό εγώ το λέω συχνά καλύτερα να αγοράσεις μια καλή αλυσίδα και να έχεις έναν ασφαλή χώρο φύλαξης παρά να αγοράσεις αξεσουάρ, τσάντες, ή ό,τι άλλο έχεις στο νου σου.
Ελληνικά καλά ποδήλατα φυσικά και υπάρχουν. Τα ποδήλατα της Ideal, εταιρείας ελληνικών συμφερόντων, ποδήλατα που μοντάρονται εδώ στην Ελλάδα δηλαδή, είναι κατά την γνώμη μου ποδήλατα που ειδικά τα τελευταία χρόνια κοιτάνε στα μάτια αυτά των μεγάλων εταιρειών του εξωτερικού. Έλληνες μηχανολόγοι τα σχεδιάζουν, παραγγέλνουν ότι χρειάζεται για να στηθεί ένα ποδήλατο και το μοντάρουν εδώ, με την γραμμή παραγωγής να γίνεται στην Πάτρα. Η ποιότητά τους όσο πάει και ανεβαίνει. Πριν από μερικά χρόνια ήταν ένα απλά οικονομικό ποδήλατο και τα τελευταία χρόνια βγάζει μοντέλα που θα τα ζήλευαν πάρα πολλές κορυφαίες εταιρείες του ποδηλάτου.
Όπως σε όλα τα πράγματα έτσι και στα ποδήλατα οι μόδες ή οι ανάγκες της εποχής αλλάζουν. Για παράδειγμα πριν από μερικά χρόνια το σπαστό/αναδιπλούμενο ποδήλατο πούλαγε σαν τρελό και από τότε που επιτράπηκε η είσοδος των ποδηλάτων σε μετρό/ηλεκτρικό/τραμ η ζήτησή τους σταμάτησε αμέσως. Είναι λογικό αυτό, γιατί προσέλκυαν κόσμο που ήθελε να το κλείσει και να μπει σε ένα μέσο μεταφοράς.
Πλέον είναι πολύ όμορφο που η κάθε περιοχή έχει τουλάχιστον μία ποδηλατική ομάδα, ή έστω παρέες φίλων που κάνουν ποδηλατοβόλτες. Και αυτό δεν το λέω σαν καταστηματάρχης, αλλά σαν φίλος του ποδηλάτου. Στην Ηλιούπολη έχει αυτή τη στιγμή 2 τέτοιες ομάδες, η Αργυρούπολη έχει άλλες 2, 3 έχει η Καλλιθέα και πάει λέγοντας. Η Αθήνα είναι μια πολύ όμορφη πόλη για ποδήλατο. Μπορεί να έχει κλίσεις (ανηφόρες/κατηφόρες) αλλά έχει και το μεγάλο δώρο του καιρού. Η Αθήνα λοιπόν είναι μια πολύ ιδανική πόλη για ποδήλατο, οι Αθηναίοι οδηγοί όμως όχι και τόσο.
Info: