Υδροπλάνο να με κάνει…
Θυμάστε το Νησί της Φαντασίας; Με τον Τατού, τα λουάου και τα υδροπλάνα; Λέτε να γίνει έτσι και το Φάληρο; Εντάξει μπορεί να μην έχει αυτοτελείς ιστορίες πάθους, χαβανέζικα κολιέ από λουλούδια και νάνους με σμόκιν, αλλά υδροπλάνα θα έχει.
- 06/11/2014
- Κείμενο: NouPou.gr
Η Hellenic Seaplanes που πρωταγωνιστεί στο χώρο των αερομεταφορών με υδροπλάνα σε λιμάνια και λίμνες σε όλη την Ελλάδα, έχει ξεκινήσει τον σχεδιασμό του υδατοδρομίου, μια μελέτη την οποία έχει αναλάβει το αρχιτεκτονικό γραφείο Pieris Architects.
Το ζητούμενο είναι η δημιουργία ενός μητροπολιτικού υδατοδρομίου, που θα αποτελεί έναν υπερσύγχρονο λιμένα υψηλών προδιαγραφών, αλλά και ένα χώρο που θα προσφέρει κοινωνική δραστηριότητα στο κοινό επί 24ώρου βάσης. Πρόκειται για μια επένδυση ύψους 20 εκ. ευρώ που θα έχει στόχο την αύξηση της τουριστικής κίνησης, κάτι που θεωρείται δεδομένο λόγω της στρατηγικής θέσης που βρίσκεται το Φάληρο σε ότι αφορά τον Ελλαδικό χώρο, αλλά και τον μεσογειακό. Εξάλλου η περιοχή έχει και άλλα μεγάλα πλεονεκτήματα, όπως η ύπαρξη κεντρικών οδικών αξόνων, η σύνδεση με τρένο και τραμ, αλλά και η δυνατότητα επέκτασης των εγκαταστάσεων.
Τα υδροπλάνα θεωρούνται ένα γρήγορο, ασφαλές, οικονομικό και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς, το οποίο μπορεί να δώσει τουριστική ώθηση, αλλά και να ενώσει την Ελλάδα με τρόπο που δεν υπήρχε στο παρελθόν.
Το σχέδιο προβλέπει ότι τα πρώτα υδροπλάνα θα πετάξουν το 2015, όπως παραδέχεται ο πρόεδρος της Hellenic Seaplanes, Νικόλας Χαραλάμπους, ο οποίος θεωρεί ότι ο πολυνησιακός χαρακτήρας της Ελλάδας είναι ιδανικός για την ανάπτυξη αυτού του είδους της μεταφοράς. Πέρα από το Φάληρο αντίστοιχα κεντρικό υδατοδρόμιο θα δημιουργηθεί και στη Θεσσαλονίκη. Η αρχή θα γίνει με τη πτήσεις σε Βόλο, Σποράδες και Εύβοια, καθώς και μια γραμμή που θα καλύπτει Φάληρο-Τήνο-Πάτμο-Σάμο. Η τιμές προβλέπονται στα 75 ευρώ ανά μισή ώρα πτήσης. Δηλαδή το Αθήνα-Πάτμος θα κοστίζει 100 ευρώ.
Το Φάληρο των αεροπλάνων και των υδροπλάνων
Το Φάληρο έχει συνδεθεί με την αεροπλοία. Το 1914 μεταφέρθηκε εκεί (από την Ελευσίνα) η αεροπορική σχολή, ενώ δημιουργήθηκε η πρώτη σχολή τεχνικών αεπορίας και το πρώτο Κρατικό Εργοστάσιο Αεροπλάνων (ΚΕΑ) από την αγγλική εταιρία Μπλάκμπερν.
Παράλληλα το 1926 στο φαληρικό δέλτα “γεννήθηκε” το 1926 διεθνής αερολιμένας (κυριολεκτικά), που εγκαινίασε τη γραμμή Μπρίντιζι-Φάληρο-Κωνσταντινούπολη. Οπότε από τον προηγούμενο αιώνα κιόλας είχε χαρακτηριστική η θέση ως ιδανική για έναν τέτοιο εγχείρημα.
Περίπου 100 χρόνια μετά ήρθε η ώρα το υδροπλάνο να μπει ξανά στη ζωή μας. Αλόχα, λοιπόν.