Athens Riviera Summit: Τα εμπόδια των επενδυτών σε επενδύσεις στην Αθηναϊκή Ριβιέρα και η έλλειψη προσωπικού
Ανταπόκριση από το Athens Riviera Summit 2024: Το NouPou, Chief Local Media Sponsor της διοργάνωσης, μεταδίδει όσα λαμβάνουν χώρα στο Four Seasons Astir Palace Athens στον Αστέρα της Βουλιαγμένης, όπου διοργανώνεται το πρώτο Συνέδριο της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
- 18/06/2024
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Στις σημαντικές προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κατασκευαστικός τομέας, μεταξύ των οποίων η σημαντική έλλειψη και η δυσκολία εύρεσης ανθρώπινου δυναμικού, στάθηκαν στελέχη της αγοράς ακινήτων και δημόσιας περιουσίας κατά τη διάρκεια του Athens Riviera Summit.
Στο νέο χαρακτήρα που έχει αποκτήσει το ΤΑΙΠΕΔ τα τελευταία χρόνια, καθώς το Ταμείο επιθυμεί να δώσει επενδυτικό περιεχόμενο στα projects που υλοποιεί και όχι απλά να συνάψει κάποιες συνεργασίες απαλλασσόμενο στη συνέχεια από την ευθύνη παρακολούθησή τους, αναφέρθηκε ο επικεφαλής του, Δημήτρης Πολίτης. «Ιδίως εκεί που έχουμε παραχωρήσεις όπως η Μαρίνα Αλίμου, το ΤΑΙΠΕΔ θέλει να εξακολουθήσει να είναι παρόν. Το ίδιο και στην περίπτωση του Ελληνικού όπου υπάρχει μία ομάδα που παρακολουθεί και όπου χρειάζεται διευκολύνει τις κινήσεις της Lamda. Προσπαθούμε να δούμε κατά πόσο μπορούμε να επηρεάσουμε τις διαδικασίες ούτως ώστε η επένδυση να γίνεται πιο αποτελεσματικά και πιο γρήγορα. Έχουμε προτείνει σημαντικές παρεμβάσεις στην αδειοδοτική και χωροταξική διαδικασία για τις μαρίνες. Για το λιμάνι του Λαυρίου προσπαθούμε να οριοθετήσουμε τι θα θέλαμε να είναι στο μέλλον. Για παράδειγμα εάν θα στοχεύει στον τουριστικό τομέα μέσω της κρουαζιέρας ή του yachting».
Η χωροθέτηση των μαρινών και η σύνδεση με το παραλιακό μέτωπο
Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χωροθέτηση των μαρινών και των θαλάσσιων υποδομών, στάθηκε η Βασιλική Τζανετάτου από πλευράς της εταιρείας Marnet, που έχει χωροθετήσει αρκετές από τις σημαντικότερες μαρίνες της Αττικής. Πιο συγκεκριμένα, η Marnet έχει χωροθετήσει μεγάλο αριθμό μαρινών όπως η Μαρίνα Φλοίσβου, η Μαρίνα Αλίμου, ενώ επίκειται η Μαρίνα Αγίου Κοσμά και στο χαρτοφυλάκιό της εντάσσεται και η Astir Marina της Βουλιαγμένης. Η κυρία Τζανετάτου, Head of Planning & Environmental Department της Marnet, στάθηκε στις κυριότερες προκλήσεις που εντοπίζονται στις πραγματικές προκλήσεις που είναι η εγγύτητα με τον αστικό ιστό αλλά και το τραμ, που αποτελούν εμπόδιο και στη διέξοδο των αστικών λειτουργικών προς τη θάλασσα αλλά και στην επικοινωνία των επισκεπτών και των κατοίκων. Έφερε ως παράδειγμα την υπογειοποίηση του Ελληνικού, που αποτελεί θετική ενέργεια προς αυτή την κατεύθυνση ή αναφέρθηκε στις προσπάθειες του δήμου Γλυφάδας να ανοίξει το παραλιακό μέτωπο στους κατοίκους σε συνδυασμό με την επένδυση στα Αστέρια.
«Ένα άλλο πρόβλημα που έχει το παραλιακό μέτωπο είναι ο κατακερματισμός που παρουσιάζει. Αυτό είναι ένα ζήτημα που έχουμε εντοπίσει κατά το παρελθόν. Είναι κρίμα γιατί ουσιαστικά δεν υπάρχει συνδεσιμότητα μεταξύ των ακινήτων», πρόσθεσε η κυρία Τζανετάτου.
Πρόκληση το ζήτημα εύρεσης προσωπικού
Η Ιωάννα Δρέττα, διευθύνουσα σύμβουλος της REDS, εταιρείας ακινήτων του ομίλου Ελλάκτωρ, τοποθετήθηκε για τον χαρακτήρα που πρέπει να έχουν οι επενδύσεις, λέγοντας ότι αποτελεί προτεραιότητα η βιωσιμότητα των επενδύσεων τόσο από πλευράς οικονομικής υγείας των επενδυτών και των επενδύσεων, αλλά και σε επίπεδο προσφοράς προς το περιβάλλον και την κοινωνία.
Αυτή τη στιγμή τα έργα που έχουν χρονικό ορίζοντα πενταετίας έχουν εγγυημένη χρηματοδότηση, αλλά υπάρχει μεγάλο θέμα στην υλοποίηση που σχετίζεται με τη δυσκολία εύρεσης προσωπικού. «Είναι κάτι που απασχολεί όλους τους κλάδους και θέτει στο προσκήνιο μία πίεση διαφορετικού τύπου σε όλο αυτό που συζητάμε. Όλα τα κατασκευαστικά σχήματα έχουν εισέλθει σε επενδύσεις μέσω ΣΔΙΤ όλων των μορφών, συμπράττοντας με τον δημόσιο τομέα. Θεωρώ πάντως την μεγαλύτερη πρόκληση τον τομέα του προσωπικού, έχοντας υπόψη ότι η χώρα μας παρουσιάζει στελέχη με υψηλή τεχνογνωσία και δεδομένου ότι οι εργαζόμενοι διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στην ανταγωνιστικότητα των εταιρειών», είπε μεταξύ άλλων η κυρία Δρέττα.