Μαρίνα Αλίμου: Η απόφαση του ΣτΕ για τον ΝΟΚ μπλόκαρε το έργο

Η Μαρίνα Αλίμου συναντά νέα εμπόδια στην πορεία της υλοποίησής της, καθώς η απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας καθυστερεί την έκδοση των οικοδομικών αδειών -Τι θα περιλαμβάνει το έργο κατά την ολοκλήρωσή του
- 22/03/2025
- Κείμενο: Γιώργος Λαμπίρης
Εμπόδιο στην απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας, το οποίο έκρινε ως αντισυνταγματικό τον νέο οικοδομικό κανονισμό, συνάντησε σύμφωνα με πληροφορίες του NouPou, η Μαρίνα Αλίμου. Το έργο που έχει παρουσιάσει σημαντικές καθυστερήσεις ως προς την υλοποίησή του -σε σχέση με τον αρχικό προγραμματισμό- προσέκρουσε εν προκειμένω στα όσα έχουν λάβει χώρα το τελευταίο χρονικό διάστημα και στο πάγωμα των αδειών δόμησης από πλευράς του δήμου Αλίμου.
Αυτή τη φορά, και ενώ εκκρεμεί η έκδοση της άδειας δόμησης, η Μαρίνα Αλίμου συνάντησε εμπόδια που αφορούν στον όγκο δόμησης των κτιρίων – υποστηρικτικών υποδομών της Μαρίνας. Πρόκειται για μία ακόμα περίπτωση έργου που συναντά εμπόδια το τελευταίο διάστημα, καθότι πανελλαδικά υπολογίζεται ότι περίπου 14.000 οικοδομικές άδειες έχουν παγώσει, ενώ πολλοί κατασκευαστές είναι πλέον υποχρεωμένοι να επανασχεδιάσουν σε νέες βάσεις τα κτίρια που επρόκειτο να χτίσουν, μειώνοντας τα τετραγωνικά μέτρα. Ήδη από το 2024 ο φάκελος της επένδυσης για τη Μαρίνα Αλίμου είχε κατατεθεί στο αρμόδιο τμήμα χορήγησης αδειών του υπουργείου Τουρισμού (ΕΥΠΑΤΕ) και αναμενόταν η έκδοσή τους. Το υπουργείο θα έπρεπε να εγκρίνει τις πολεοδομικές, χωροταξικές και περιβαλλοντικές παραμέτρους του έργου, δεδομένου ότι πρόκειται για επένδυση τουριστικού ενδιαφέροντος και αμέσως μετά να ξεκινήσει η έκδοση των οικοδομικών αδειών.
Το αρχικό πλάνο προέβλεπε ότι θα κατασκευαστούν κτίρια συνολικής επιφάνειας 18.500 τετραγωνικών μέτρων, κάτι που δεν αποκλείεται να αναθεωρηθεί με βάση τα νέα δεδομένα που φέρνει η απόφαση του Συμβούλιου της Επικρατείας.

Σε εκκρεμότητα παραμένει η έκδοση της άδειας δόμησης
Έτσι, παρά το γεγονός ότι η Κοινή Υπουργική Απόφαση που θα έδινε το πράσινο φως για τη συγκεκριμένη κατασκευή δημοσιεύθηκε στο Φύλλο Εφημερίδας της Κυβέρνησης στις 13 Ιουνίου του 2024, προς το παρόν η έκδοση της άδειας δόμησης σχεδόν έναν χρόνο αργότερα, παραμένει σε εκκρεμότητα.
Θυμίζουμε ότι τη διαχείριση της Μαρίνας Αλίμου έχει αναλάβει η Reds, εταιρεία συμφερόντων του ομίλου Ελλάκτωρ. Το συνολικό ύψος της επένδυσης αγγίζει πλέον τα 100 εκατομμύρια ευρώ. Σημειώνεται ότι ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου για την ανάπλαση της μεγαλύτερης μαρίνας της Μεσογείου ήταν 60 εκατομμύρια ευρώ, ποσό που έχει ανέλθει στα 100 εκατομμύρια, εξαιτίας και του αυξημένου κατασκευαστικού κόστους.
Στην πορεία εξέλιξης της επένδυσης πραγματοποιήθηκαν και εσωτερικές αλλαγές ως προς το καθεστώς διαχείρισης της Μαρίνας. Τον Σεπτέμβριο του 2024 η Άκτωρ Παραχωρήσεις, επίσης συμφερόντων του ομίλου Ελλάκτωρ, μεταβίβασε τη συγκεκριμένη παραχώρηση στη Reds. Ειδικότερα, ελήφθη η απόφαση για την πώληση του συνόλου των μετοχών της Άκτωρ Παραχωρήσεις και 17,8 εκατομμυρίων ομολογιών της ίδιας εταιρείας στη Reds, έναντι ποσού 31 εκατομμυρίων ευρώ. Επρόκειτο για μία ενδοομιλική συναλλαγή, καθότι και οι δύο εταιρείες ανήκουν στον όμιλο Ελλάκτωρ, η οποία είχε ως στόχο τη μεταβίβαση της μαρίνας Αλίμου στη Reds.

Τι θα περιλαμβάνει το έργο κατά την ολοκλήρωσή του
Στη Μαρίνα θα περιλαμβάνονται τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές χρήσεις, με σκοπό να αναβαθμίσουν τόσο το τουριστικό προϊόν όσο και την εμπειρία των επισκεπτών που θα προέρχονται από το λεκανοπέδιο της Αττικής ή από άλλες περιοχές της Ελλάδας. Ο σχεδιασμός για το χερσαίο τμήμα της μαρίνας περιλαμβάνει νέες εμπορικές χρήσεις, καταστήματα, ξενοδοχείο και πύργο διοίκησης και ελέγχου της εγκατάστασης.
Πιο συγκεκριμένα και με βάση το σχεδιασμό, στο χώρο δίπλα από την παραλία Έδεμ, που αποτελεί το δυτικό άκρο της μαρίνας, θα κατασκευαστεί ξενοδοχείο σύγχρονων προδιαγραφών. Αντίθετα, στην ανατολική πλευρά της μαρίνας δίπλα από το παράκτιο πάρκο Αλίμου, θα λειτουργήσει ο Ναυτικός Όμιλος. Όσον αφορά το κολυμβητήριο, αυτό θα συνεχίσει τη λειτουργία του ανεμπόδιστα χωρίς να επηρεαστεί η χρήση του και θα αποτελέσει μέρος του συκροτήματος. Γραφειακοί χώροι, καταστήματα και χώροι αναψυχής θα φιλοξενούνται κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος και για τη δημιουργία χώρων εστίασης επιλέχθηκε η κεντρική προβλήτα. Η Μαρίνα Αλίμου θα είναι προσβάσιμη με το αυτοκίνητο καθώς θα υπάρχει επαρκής χώρος στάθμευσης. Όσον αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς υπάρχει στάση του Τραμ ακριβώς έξω από τη Μαρίνα και πολλές λεωφορειακές διασυνδέσεις με το κέντρο της Αθήνας, τον Πειραιά και τα νότια προάστια. Τέλος, το σχέδιο ανάπτυξης περιλαμβάνει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλων χώρος θα δομηθεί κάθετα στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, όπου θα εκτείνονται φυτεμένα δώματα τα οποία θα «ενώνουν» την πόλη με τη Μαρίνα.