Μητσοτάκης: Όσα είπε για το παραλιακό μέτωπο και το Ελληνικό
Τι είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το θέμα των μεγάλων καθυστερήσεων των εργασιών στον Φαληρικό Όρμο αλλά και για το ζήτημα της κυκλοφοριακής επιβάρυνσης του παραλιακού μετώπου με την επένδυση του Ελληνικού.
- 18/10/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Το όραμά του για τον τουρισμό στην Ελλάδα παρουσίασε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μιλώντας στην εκδήλωση «Reimagine Tourism in Greece», ενώ μέσα από συζήτηση που είχε με τον Διευθυντή της εφημερίδας Καθημερινή Αλέξη Παπαχελά, παρουσίασε εννέα πρωτοβουλίες, 9 δηλαδή μέτρα και ρυθμίσεις που αφορούν ειδικά ή γενικά τον τουρισμό και αναμένεται να δούμε να ξεδιπλώνονται, σύμφωνα με τον κ. Μητσοτάκη, από την κυβέρνηση το επόμενο διάστημα.
Ο πρωθυπουργός έκανε μια ειδική ανακοίνωση για το Ελληνικό, όπου αποκάλυψε ότι δρομολογείται μια νέα κυκλοφοριακή μελέτη, που θα λαμβάνει υπόψη της όλα τα νέα δεδομένα στην περιοχή. «Είναι δεδομένο ότι χρειαζόμαστε μια επικαιροποίηση και δρομολογούμε μια τέτοια μελέτη γιατί, πράγματι, η επένδυση η οποία γίνεται στο Ελληνικό είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει την κυκλοφορία στο νότιο μέτωπο και μπορεί αυτό να σημαίνει την ανάγκη να χρειαστούν πρόσθετες υποδομές ως προς τα δίκτυα των δρόμων», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Μητσοτάκης.
Παρακάτω αναλυτικά όσα είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης για το Ελληνικό στην κουβέντα του με τον κ. Παπαχελά:
Αλέξης Παπαχελάς: Θέλω να σας ρωτήσω λίγο, γιατί αυτό που πάντα μας προβληματίζει, εν πάση περιπτώσει, είναι ότι μπορεί να υπάρξουν πολύ μεγάλες επενδύσεις, όχι απαραίτητα που έχουν να κάνουν μόνο με τον τουρισμό. Ένα παράδειγμα είναι το Ελληνικό. Ψάχνουμε πολύ καιρό να βρούμε, για παράδειγμα, αν υπάρχει κάποια μελέτη, τι αντίκτυπο θα έχει αυτή η μεγάλη και σοβαρή επένδυση, που όλοι θέλουμε να πετύχει, στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής. Δεν έχουμε καταφέρει να βρούμε ακόμα μια μελέτη.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Ναι, γιατί η αλήθεια είναι ότι οι μελέτες οι οποίες έγιναν, έγιναν με άλλα κυκλοφοριακά δεδομένα. Και είναι δεδομένο ότι χρειαζόμαστε μια επικαιροποίηση και δρομολογούμε μια τέτοια μελέτη γιατί, πράγματι, η επένδυση η οποία γίνεται στο Ελληνικό είναι βέβαιο ότι θα επιβαρύνει την κυκλοφορία στο νότιο μέτωπο και μπορεί αυτό να σημαίνει την ανάγκη να χρειαστούν πρόσθετες υποδομές ως προς τα δίκτυα των δρόμων.
Παραδείγματος χάρη, η επέκταση προς τον νότο της Περιφερειακής του Υμηττού και η σύνδεση της με τον χώρο του Ελληνικού. Ενδεχομένως να είναι ένα έργο το οποίο μια μελέτη θα μας υποδείκνυε ότι είναι πράγματι απαραίτητο. Αλλά το Ελληνικό είναι ένα έργο μακράς πνοής, δεν ολοκληρώνεται από τη μια στιγμή στην άλλη. Οπότε, θεωρώ ότι έχουμε ακόμα τον χρόνο να μπορούμε να δρομολογήσουμε τέτοιες επενδύσεις, εφόσον αυτές κριθούν απαραίτητες.
Παράλληλα, στο πλαίσιο της κουβέντας του με τον Διευθυντή της Καθημερινής, ο πρωθυπουργός αναφέρθηκε και στο θέμα των μεγάλων καθυστερήσεων των εργασιών στον Φαληρικό Όρμο. «Το έργο του Φλοίσβου, το οποίο δρομολογείται αυτή τη στιγμή, και η ανάπτυξη η οποία θα γίνει γύρω από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, σήμερα είναι μια μαύρη τρύπα, σε λίγα χρόνια δεν θα είναι έτσι», ανέφερε μεταξύ άλλων ο Κυριάκος Μητσοτάκης.
Αλέξης Παπαχελάς: Πάντως, από τον Πειραιά μέχρι και τον Φλοίσβο που βλέπω από το γραφείο μου, δεν βλέπω καμία πρόοδο ιδιαίτερη.
Κυριάκος Μητσοτάκης: Γιατί όμως το έργο του Φλοίσβου, το οποίο δρομολογείται αυτή τη στιγμή -και καλά κάνετε και το επισημαίνετε- και η ανάπτυξη η οποία θα γίνει γύρω από το Στάδιο Ειρήνης και Φιλίας, σήμερα είναι μια μαύρη τρύπα, σε λίγα χρόνια δεν θα είναι έτσι. Γιατί προφανώς το παράκτιο μέτωπο ξεκινάει από τον Πειραιά, όπου και εκεί έχουν γίνει σημαντικές παρεμβάσεις, και καταλήγει στο Σούνιο.
Ότι πρέπει και σε αυτό το παράκτιο μέτωπο να υπάρχουν ελεύθερες παραλίες είναι κάτι το οποίο είναι δεδομένο, γιατί η Αττική έχει 4 εκατομμύρια συνολικά πολίτες, οι οποίοι πρέπει και αυτοί να έχουν το δικαίωμα να μπορούν να πάνε σε μια παραλία, αν θέλουν, με την ομπρέλα τους και την πετσέτα τους, χωρίς να χρειαστεί να πληρώσουν.
Βέβαια, να πω και το εξής: δεν μπορούμε να τα έχουμε μονά-ζυγά δικά μας. Αν περιορίσουμε τα τετραγωνικά τα οποία αξιοποιούμε για να δώσουμε παραπάνω χώρο στο ελεύθερο τμήμα της παραλίας, είναι πιθανόν οι τιμές για την ομπρέλα και την ξαπλώστρα να ανέβουν. Γιατί έτσι δουλεύει η αγορά. Αυτοί είναι οι κανόνες της προσφοράς και της ζήτησης.
Προσπαθούμε να βρούμε μια λογική ισορροπία. Πιστεύω ότι στον πρώτο χρόνο εφαρμογής του μέτρου κάναμε πολλά θετικά βήματα και νομίζω ότι του χρόνου θα μπορέσουμε να το εφαρμόσουμε ακόμα καλύτερα.
Δείτε όλη τη συζήτηση του πρωθυπουργού με τον κ. Παπαχελά: