The Athens Riviera Sustainability Dialogue: Όσα είπε για τον νέο ποδηλατόδρομο στην Παραλιακή η Managing Director της ΖΙΤΑΚΑΤ
Στο πλαίσιο του Athens Riviera Summit, η Managing Director της ΖΙΤΑΚΑΤ, αναδόχου του ποδηλατοδρόμου που θα δημιουργηθεί στην Παραλιακή, είχε μιλήσει για τη σημασία της βιώσιμης κινητικότητας και του έργου.
- 12/07/2024
- Κείμενο: Εμμανουέλα Ρουσσάκη
Στο Athens Riviera Summit που διεξήχθη με μεγάλη επιτυχία από τις 18 εώς τις 20 Ιουνίου με στόχο να ανοίξει έναν διάλογο για την πρόοδο και την ανάπτυξη, κύριο ρόλο είχε το ζήτημα της αειφορίας.
Με αφορμή αυτό το ζήτημα οργανώθηκε το The Athens Riviera Sustainability Dialogue, μια συζήτηση για τη βιωσιμότητα και την ανάπτυξη. Η Αθηνά Ζαφειροπούλου, Managing Director της ZITAKAT έθιξε το ζήτημα της «βιώσιμης κινητικότητας».
Ένα από τα μεγαλύτερα «αγκάθια» της πράσινης ανάπτυξης, ειδικά στα αστικά κέντρα αποτελεί η εκπομπή διοξειδίου του άνθρακα από τα οχήματα. Ως αποτέλεσμα δεν μπορεί να νοηθεί μια σύγχρονη και βιώσιμη πόλη χωρίς να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της μείωσης των ρύπων.
Η ΖΙΤΑΚΑΤ έχει αναλάβει ως προσωρινός ανάδοχος το πρώτο κομμάτι του ποδηλατοδρόμου που θα υλοποιηθεί στην Αθηναϊκή Ριβιέρα στο πλαίσιο του έργου «Αθηναϊκή Ριβιέρα-Αστικός Περίπατος» και έχει ως στόχο να ενισχύσει τις βιώσιμες μετακινήσεις και την πράσινη ανάπτυξη του παραλιακόυ μετώπου.
Ποδηλατόδρομος στην Παραλιακή: Ένα βήμα για την βιώσιμη κινητικότητα
Οπως δήλωσε στο πλαίσιο του Τhe Athens Riviera Sustainability Dialogue η Managing Director της ZITAKAT, το Master Plan του έργου έχει έκταση 70 χιλιόμετρα, από τον Πειραιά μέχρι και το Σούνιο, ενώνοντας τις περιοχές και τους Δήμους όλης της Αθηναϊκής Ριβιέρας.
Τα υλικά που θα χρησιμποιηθούν για την κατασκευή του έργου ακολουθούν αρχές βιωσιμότητας ενώ εκμεταλλεύονται ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Το υλικό με το οποίο θα στρωθεί ο πεζόδρομος είναι φυσικό, ενώ όλες οι παρεμβάσεις που γίνονται στην περιοχή είναι ήπιες και προσαρμοσμένες στο περιβάλλον.
Εκτός αυτού, με την υλοποίηση του έργου θα δοθεί στους πολίτες μια φιλική προς το περιβάλλον επιλογή μετακίνησης, τουλάχιστον για μικρές αποστάσεις. «Είναι σημαντικό οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να χρησιμοποιούν το ποδήλατό τους για μικρές μετακινήσεις αποβάλλοντας τη συνήθεια να καταφεύγουν στο αυτοκίνητο για μικρές διαδρομές», είπε η κυρία Ζαφειροπούλου.
Ακόμα, το συγκεκριμένο έργο, εκτός από την ύψιστη σημασία που έχει για τη βιώσιμη κινητικότητα, αποτελεί ένα μέσο για να ενωθούν σημεία ενδιαφέροντος στο παραλιακό μέτωπο.
Η πρώτη φάση υλοποίησης του έργου και η συνεργασία με τους Δήμους
Το έργο στην πρώτη του φάση θα ξεκινήσει με την κατασκευή 18 χιλιομέτρων. Η ΖΙΤΑΚΑΤ είναι προσωρινή ανάδοχος για τον ενιαίο ποδηλατόδρομο και πεζόδρομο που θα εκτίνεται από τη Μαρίνα Φλοίσβου μέχρι τη Βούλα.
Όπως εξήγησε η κυρία Ζαφειροπούλου το έργο θα έχει συνολική έκταση 18 χιλιόμετρα, όμως υπάρχουν 6 χιλιόμετρα επι του παραλιακού μετώπου που εξαιρούνται λόγω της ανάπτυξης άλλων έργων, όπως το Ελληνικό και η Μαρίνα Αλίμου, ενώ 2 χιλιόμετρα επί της παραλίας της Γλυφάδας έχουν ήδη ανακατασκευαστεί.
Η συμβολή των μελετών στα αντιπλημμυρικά έργα
Πέρα από τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα το έργο αναμένεται να συμβάλει και στα αντιπλημμυρικά έργα της περιοχής. Συγκεκριμένα, όπως ανέφερε η Managing Director της ZITAKAT μέρος του έργου θα διέρχεται από την περιοχή του Ρέματος της Πικροδάφνης. Για αυτόν τον λόγο ήδη γίνονται στο σημείο γεωτεχνικές μελέτες προκειμένου να κατασκευαστεί γεφύρωση που θα επιτρέπει την αδιάκοπη μετακίνηση.
Η μελέτη που διεξάγεται περιλαμβάνει την πλημμυρική ζώνη και την στάθμη του νερού. «Η διαχείριση των υδάτων στο παραλιακό μέτωπο είναι ένα ευαίσθητο τεχνικά θέμα που προσπαθούμε να διαχειριστούμε» τόνισε η κυρία Ζαφειροπούλου
Απαραίτητη η συνεργατικότητα για την επίτευξη του έργου
Καθώς το έργο Αστικός Περίπατος-Αθηναϊκή Ριβιέρα διέρχεται από όλες της περιοχές του παραλιακού μετώπου, για την υλοποίησή του είναι απαραίτητη η συνεργασία των εμπλεκόμενων Δήμων, όπως επιβεβαιώνει με τα λεγόμενα της και η Managing Director της ZITAKAT, «Η συνεργατικότητα και η κοινή αντιμετώπιση των Δήμων είναι καθοριστική για την πρόοδο του έργου τόσο για τον ανάδοχο όσο και για τους κατοίκους οι οποίοι θα είναι και οι χρήστες τους».
Αργότερα στην ομιλία της η κυρία Ζαφειροπούλου εξέφρασε την ελπίδα της πως η ΖΙΤΑΚΑΤ θα βρει τους Δημάρχους σύμμαχους στο έργο της «Ξεκινώντας το έργο ελπλίζουμε να έχουμε τη συνεργασία των Δημάρχων […] Στοχεύουμε στην υλοποίηση του έργου όσο πιο άμεσα γίνεται.»
Τα εμπόδια στην υλοποίηση του ποδηλατοδρόμου
Όπως δήλωσε η κυρία Ζαφειροπούλου η υλοποίηση του ποδηλατοδρόμου στο παραλιακό μέτωπο δεν είναι έυκολο έργο. Εξάλλου για αυτόν τον λόγο οι περιοχές του παραλιακού μετώπου δεν είχαν ενωθεί μέχρι τώρα. Στα προβλήματα συγκαταλέγονται η συνδεσιμότητα και ο κατακερματισμός κομματιών αλλά και εμπόδια που συναντώνται στην παραλιακή διαδρομή.
«Έχουμε πολύ κέφι και ελπίζουμε αυτό το έργο να δώσει άλλη μορφή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα. Θα προσπαθήσουμε να το κάνουμε όσο το δυνατόν καλύτερα και πιο ανώδυνα για να δώσουμε το καλύτερο αποτέλεσμα πίσω στον κόσμο», ολοκλήρωσε τις δηλώσεις της η κυρία Ζαφειροπούλου.