Άβαξ: Σε τι στάδιο βρίσκεται η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος
Τα 2/3 της συνολικής εκσκαφής έχουν ολοκληρωθεί για το έργο της υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος, του οποίου ανάδοχος εταιρία είναι η Άβαξ.
- 05/04/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, καθώς έχουν ολοκληρωθεί τα 2/3 της εκσκαφής από την ανάδοχο κατασκευαστική εταιρία ‘Αβαξ. Η κατασκευή πραγματοποιείται σε βάθος 10 μέτρων κάτω από την επιφάνεια της γης και 5 μέτρα κάτω από τον υδροφόρο ορίζοντα. Σημειώνεται ότι η εταιρία έχει αναλάβει το σύνολο των έργων υποδομής της επένδυσης του Ελληνικού.
Πρόκειται για ένα έργο που εκτιμάται περίπου στα 55 εκατ. ευρώ (από τα 250 εκατ. περίπου του συνολικού πακέτου των εργασιών). Αφορά ένα κομμάτι συνολικού μήκους 1.500 μέτρων (εκ των οποίων τα 1.300 μ. είναι το υπογειοποιημένο τμήμα). Αυτό σημαίνει πρακτικά ότι η υπόγεια διαδρομή για κάποιον που κινείται στο κομμάτι αυτό, όταν ο δρόμος παραδοθεί στην κυκλοφορία, θα ξεκινά από την παραλία του Αλίμου και θα φθάνει έως το ύψος της μαρίνας του Ελληνικού.
Το έργο πραγματοποείται με την τεχνική του «cut and cover», δηλαδή «εκσκαφή και επανεπίχωση». Σύμφωνα με τον Αναστάσιο Χατζηαγγελίδη, Project Director των έργων της ΑΒΑΞ, η συγκεκριμένη τεχνική διάνοιξης υπόγειου έργου προτιμήθηκε για να μην αλλοιωθεί το επιφανειακό ανάγλυφο. Ένας ακόμη λόγος είναι πως πρόκειται για μια τεχνική μεθοδολογία που επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους, αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων, μάλιστα, που δημιουργούνται κατά τη διάνοιξη επιτυγχάνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια.
Για την ολοκλήρωση του έργου, το υπογειοποιημένο τμήμα θα κατασκευαστεί επιτόπου με «κουτιά οπλισμένου σκυροδέματος» τα οποία στην τελική τους μορφή θα αποδώσουν 3 λωρίδες ανά ρεύμα κυκλοφορίας – όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η κατασκευή του υπογειοποιημένου τμήματος θα ακολουθεί ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Ανά 100-120 μέτρα, θα εκτελούνται εργασίες δημιουργίας υπόβασης, κατασκευής δαπέδου, τοιχίων και πλάκας οροφής (κατασκευή ξυλότυπου, τοποθέτηση σιδηροπλισμού και σκυροδέτηση), σε επιμέρους τμήματα των 50 μέτρων.
Το έργο πρόκειται να ολοκληρωθεί εντός του 2025, ενώ δεν προβλέπεται η διακοπή της κυκλοφορίας στην παραλιακή λεωφόρο, όπως ανέφεραν σχετικά στελέχη της αναδόχου Άβαξ. Ταυτόχρονα, έχει σκυροδετηθεί το 20% του συνόλου του φορέα με 25.000 κυβικά μέτρα μπετόν από τα συνολικά 125.000 που απαιτούνται. Το έργο βρίσκεται εντός χρονοδιαγράμματος και εξελίσσεται, όπως επισημαίνει σχετικά ο Ισαάμ Ακάρι, εργοταξιάρχής για τα έργα υποδομών στην έκταση του Ελληνικού. Αυτή τη στιγμή στο σύνολο των έργων υποδομής εντός του Ελληνικού, επιχειρούν 110 μηχανήματα και αποκλειστικά στον τομέα της υπογειοποίησης του έργου, επιχειρούν περί τα 35 μηχανήματα και 110 άτομα προσωπικό που απασχολείται από πλευράς Άβαξ.