Ελληνικό: Πώς προχωρά η υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος
Κατά το Γ' τρίμηνο του 2023, μεταξύ άλλων ολοκληρώθηκε το 70% των εκσκαφών για το έργο της υπογειοποίησης της λεωφόρου Ποσειδώνος - Σε τι στάδιο βρίσκεται και πώς θα είναι όταν παραδοθεί
- 28/11/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Στη δημοσιότητα έφερε η Lamda Development βίντεο με την εξέλιξη των εργασιών για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος, που εντάσσεται στο πλαίσιο της μεγάλης επένδυσης του Ελληνικού. Υπενθυμίζεται ότι η διαδρομή θα καλύπτει 1,5 χλμ. συνολικής διαδρομής (εκ των οποίων τα 1.300 θα είναι υπογειοποιημένο τμήμα) από την παραλία του Αλίμου μέχρι τη Μαρίνα Αγίου Κοσμά. Θα έχει 6 λωρίδες κυκλοφορίας, τρεις σε κάθε ρεύμα, ενώ η κυκλοφοριακή συμφόρηση αναμένεται να μειωθεί μέσα από 6 φωτεινούς σηματοδότες. Ουσιαστικά, μέσα από την υπογειοποίηση μιας από τις πιο κεντρικές οδικές αρτηρίες των νοτίων προαστίων σκοπός είναι να επιτευχθεί η σύνδεση του παραλιακού μετώπου με το πάρκο και τη «νέα πόλη» που θα δημιουργηθεί εντός του Ελληνικού.
O προϋπολογισμός του έργου που ανέλαβε η ΑΒΑΞ εκτιμάται περίπου στα 55 εκατ. ευρώ (από τα 250 εκατ. περίπου του συνολικού πακέτου των εργασιών).
Υπογειοποίηση λεωφόρου Ποσειδώνος: Σε τι φάση βρίσκονται τα έργα
Κατά το Γ’ τρίμηνο του 2023, όπως ενημερώνει η εταιρία, ολοκληρώθηκε το 70% των εκσκαφών με 365.000 κυβικά μέτρα χώματος, ενώ η σκυροδέτηση πλάκας βάσης ολοκληρώθηκε κατά 45% (20.500 κυβικά μέτρα). Παράλληλα, ολοκληρώθηκαν 7.400 τ.μ. σκυροδέτησης τοιχωμάτων (πάνω από 7.600 κυβικά μέτρα), ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η κατασκευή οροφής της σήραγγας.
Να θυμίσουμε ότι οι εργασίες ξεκίνησαν τον Μάιο του 2022 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το 2025.
Η τεχνική του «cut and cover»
Η τεχνική του «cut and cover», δηλαδή «εκσκαφή και επανεπίχωση». Η συγκεκριμένη τεχνική διάνοιξης υπόγειου έργου προτιμήθηκε για να μην αλλοιωθεί το επιφανειακό ανάγλυφο. Ένας ακόμη λόγος είναι πως πρόκειται για μια τεχνική μεθοδολογία που επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους, αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων, μάλιστα, που δημιουργούνται κατά τη διάνοιξη επιτυγχάνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια.
Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ./ώρα. Επιπλέον, η κατασκευή του υπογειοποιημένου τμήματος θα ακολουθεί ένα επαναλαμβανόμενο μοτίβο. Ανά 100-120 μέτρα, θα εκτελούνται εργασίες δημιουργίας υπόβασης, κατασκευής δαπέδου, τοιχίων και πλάκας οροφής (κατασκευή ξυλότυπου, τοποθέτηση σιδηροπλισμού και σκυροδέτηση), σε επιμέρους τμήματα των 50 μέτρων.
Δείτε εδώ το βίντεο της Lamda Development με την εξέλιξη των εργασιών, αλλά και με το πώς θα είναι το υπογειοποιημένο κομμάτι της λεωφόρου όταν ολοκληρωθεί.