Ελληνικό: Προσφορές από Άκτωρ, Άβαξ και Μυτιληναίος για την πρώτη φάση του μητροπολιτικού πάρκου
Τις προσφορές τους για το έργο της πρώτης φάσης του μητροπολιτικού πάρκου στο Ελληνικό κατέθεσαν οι εταιρίες Άκτωρ, Άβαξ και Μυτιληναίος, μετά από σχετική πρόσκληση της Lamda Development - Πότε θα είναι έτοιμο το μεγαλύτερο μέρος του πάρκου που θα είναι μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου
- 12/04/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Άκτωρ, Άβαξ και Μυτιληναίος ανταποκρίθηκαν χθες Μεγάλη Τρίτη 11/4 στη σχετική πρόσκληση κατάθεσης προσφορών της Lamda Development για το έργο της πρώτης φάσης του μητροπολιτικού πάρκου στην επένδυση του Ελληνικού. Πρόκειται για τη διαμόρφωση ενός τμήματος του πάρκου στο Ελληνικό, με το έργο να επιγράφεται: «Μητροπολιτικό Πάρκο Φάση 1, Έργο Παράκτιο Μέτωπο και Δημόσιοι Ανοιχτοί Χώροι».
Κατά το μεγαλύτερό του μέρος του, το πάρκο θα είναι έτοιμο στο τέλος του 2025, με το συνολικό κόστος του έργου όταν ολοκληρωθεί να εκτιμάται στα 250 εκατ. ευρώ, με χρηματοδότηση που θα προέρχεται με πόρους του επενδυτή.
Σύμφωνα με τα αρχικά στοιχεία της Lamda Development (κατά την υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης του Ελληνικού το 2021) το κόστος για τα έργα στο πάρκο την πρώτη πενταετία εκτιμώνται μεταξύ 50 και 60 εκατ. ευρώ, ενώ το κόστος των μελετών, περί τα 7 εκατ. ευρώ.
Θυμίζουμε πως τη διαμόρφωση για το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού, ανέλαβε το διεθνούς φήμης γραφείο Sasaki, σε συνεργασία με το ελληνικό γραφείο Δοξιάδη. Υπενθυμίζεται επίσης, πως ήδη από τον Δεκέμβριο του 2021, ένα μέρος του Μητροπολιτικού πάρκου, το Experience Park, είναι ανοικτό για το κοινό.
Η έκταση που θα καλύπτει το Μητροπολιτικό Πάρκο του Ελληνικού
Η απαρχή του μητροπολιτικού πάρκου θα βρίσκεται στις παρυφές του Υμηττού και θα φτάνει έως το παράκτιο μέτωπο με δίκτυο πεζοδρόμων 50 χιλιομέτρων και ποδηλατοδρόμων 30 χιλιομέτρων. Θα αποτελέσει μάλιστα το πρώτο πάρκο διεθνώς που σχεδιάζεται σύμφωνα με τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης, καλύπτοντας εξ ολοκλήρου τις ανάγκες του για άρδευση και ηλεκτροδότηση με ίδια μέσα. Επιπλέον τα συστήματα φωτισμού θα προσαρμόζονται ανάλογα με την ώρα της ημέρας, την εποχή και τον φωτισμό του περιβάλλοντος.
Οι 7 διαφορετικές ζώνες του Μητροπολιτικού Πάρκου
Το πάρκο θα είναι χωρισμένο σε 7 διαφορετικές περιοχές: Η πρώτη από αυτές θα βρίσκεται στην περιοχή του πρώην κτιρίου αφίξεων του αεροδρομίου του Ελληνικού. Το κεντρικό κτίριο του πρώην αερολιμένα -γνωστό ως κτίριο Σάαρινεν– θα μετατραπεί σε εκθεσιακό κέντρο.
Γύρω από αυτό θα δημιουργηθούν κήποι, σιντριβάνια και ανοιχτός χώρος εκδηλώσεων με χωρητικότητα 20.000 ατόμων σε αρμονία με τα δομικά στοιχεία του κτιρίου του πρώην αεροδρομίου, ενώ οι πυλώνες φωτισμού θα παραμείνουν όπως και μέρος των διαδρόμων προσγείωσης – απογείωσης.
Δεύτερο σημείο του πάρκου θα είναι η Ολυμπιακή Πλατεία, όπου θα δημιουργηθεί καταρράκτης νερού καθώς και αμφιθέατρο χωρητικότητας 2.000 ατόμων για τη φιλοξενία συναυλιών και λοιπών εκδηλώσεων.
Τρίτο σημείο θα αποτελέσει η ανάπλαση του πρώην κωπηλατοδρομίου κανόε καγιάκ των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004, η συνολική έκταση του οποίου είναι 22.000 τ.μ.
Επόμενο σημείο ανάπλασης θα είναι η δημιουργία μονοπατιών που οδηγούν στο υψηλότερο σημείο του πάρκου με θέα στην παραλία και τον Υμηττό, όπου θα δημιουργηθούν υπαίθριες γκαλερί και έργα τέχνης σύγχρονων – κυρίως Ελλήνων – καλλιτεχνών. Από εκεί θα διέρχεται και η πολιτιστική διαδρομή του Ελληνικού, με ευρήματα από την κλασική και την σύγχρονη εποχή. Συν τοις άλλοις, σε έκταση μεγαλύτερη από το Πεδίο του Άρεως θα δημιουργηθεί μία θεματική περιοχή με αγρούς και αμπελώνες.
Κοντά στη λεωφόρο Βουλιαγμένης βρίσκεται ήδη το Experience Park με έκταση 75 στρεμμάτων, όπου υφίστανται τα τρία διατηρητέα υπόστεγα της Πολεμικής Αεροπορίας.
Τέλος, θα αναβιώσει η περιοχή του ρέματος Τραχώνων στα σύνορα με τον Άλιμο, όπου θα δημιουργηθεί περιοχή περιπάτου με ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης, το οποίο ειδοποιεί σε περίπτωση απότομης αύξησης της στάθμης του νερού για την αποφυγή πλημμυρών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι το πάρκο στο σύνολό του θα είναι 14 φορές μεγαλύτερο από τον Εθνικό Κήπο, μεγαλύτερο από το Hyde Park του Λονδίνου, καλύπτοντας το 1/3 της συνολικής ανάπτυξης.