Ελληνικό: Σε δημόσιο διάλογο η Μαρίνα Αγίου Κοσμά
Πραγματοποιηθήκε το επόμενο βήμα για την υλοποίηση της επένδυσης της Μαρίνας Αγίου Κοσμά εντός του Ελληνικού, καθώς βρίσκεται σε εξέλιξη η δημόσια διαβούλευση της Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων.
- 16/03/2024
- Κείμενο: NouPou.gr
Ένα στάδιο πιο κοντά στην υλοποίηση βρίσκεται το έργο της επένδυσης της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά, καθώς αυτή την περίοδο βρίσκεται σε εξέλιξη η δημόσια διαβούλευση της Μελέτης Περιλιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία έχει κατατεθεί από την Marnet ΑΤΕ.. και δημοσιοποιήθηκε από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Νωρίτερα, πραγματοποιήθηκε εσωτερική διαβούλευση μεταξύ των συναρμόδιων υπουργείων Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Ανάπτυξης, Οικονομικών και Κλιματικής Κρίσης. Πρόκειται για μία επένδυση συνολικού προϋπολογισμού 26 εκατ. ευρώ, η οποία εντάσσεται μάλιστα στην πρώτη φάση του συνολικού έργου, δηλαδή αναμένεται να παραδοθεί, σύμφωνα με τον ισχύοντα προγραμματισμό, εντός του 2026.
Η «θαλάσσια έκταση» θα είναι 528 στρεμμάτων, ενώ η χερσαία θα αγγίζει τα 32 στρέμματα. Όσο για τη δεύτερη, σύμφωνα με το πλάνο αναμένεται να ελλιμενίζονται σκάφη αναψυχής και mega yachts, ενώ σε γενικές γραμμές προβλέπονται χρήσεις και χώροι, υποστηρικτικές προς τις λιμενικές υποδομές, αλλά και μη. Γραφεία, καταστήματα παροχής υπηρεσιών (τραπεζών, ταχυδρομείου, ενοικίασης οχημάτων/σκαφών κλπ.), εντευκτήριο, υπαίθριος/στεγασμένος χώρος εκδηλώσεων, εμπορικά καταστήματα (ναυτιλιακών ειδών, πώλησης τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης – mini market), κατάστημα εστίασης (αναψυκτήριο, εστιατόριο, café, bar), στάθμευσης (γήπεδα, υπόγειοι/ημιυπόγειοι χώροι), πεδίο προσγείωσης/απογείωσης ελικοπτέρου, χώροι πρασίνου, παραλιακή ζώνη εξυπηρέτησης σκαφών για την τοποθέτηση των παροχών στα σκάφη, πρόκειται να πάρουν τη θέση τους στη νέα Μαρίνα του Αγίου Κοσμά.
Η μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση στη Μαρίνα ανέρχεται σε 900 τ.μ. (με συντελεστή δόμησης 0,20) και θα περιλαμβάνει χρήσεις σχετικές με τη διοίκηση και τη λειτουργία της μαρίνας. Θα περιλαμβάνει ακόμη διαμορφωμένες υπαίθριες εγκαταστάσεις, πεζοδρόμους, χώρους στάθμευσης και χώρους πρασίνου. Από την άλλη, η προβλεπόμενη μέγιστη επιτρεπόμενη δόμηση επί λιμενικών έργων θα είναι μόλις 219,25τ.μ., ώστε να μην διαταραχθεί η πολεοδομική οργάνωση.
Να σημειωθεί ότι ακριβώς δίπλα στη Μαρίνα αναμένεται να αναγερθεί η πολυτελής ανάπτυξη 20 κατοικιών της Orilina Properties, σχεδιασμένη από την κορυφαίο Ιάπωνα Αρχιτέκτονα Kengo Kuma.
Βασικός, ωστόσο, στόχος της Μαρίνας, όπως αναφέρεται και στη Στρατηγική Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, είναι η ελεύθερη πρόσβαση του κοινού σε ένα κομμάτι του παράκτιου μετώπου, το οποίο έμενε για πολλά χρόνια αναξιοποίητο, αλλά και μη προσβάσιμο. Η οδική πρόσβαση στη μαρίνα θα εξασφαλίζεται από δύο εισόδους που χωροθετούνται σε κατάλληλες θέσεις στο ΒΑ και ΝΑ άκρο της χερσαίας ζώνης της Μαρίνας. Από την άλλη, η πρόσβαση των πεζών στη χερσαία ζώνη θα είναι ελεύθερη και θα πραγματοποιείται κατά κύριο λόγο μέσω του ανατολικού ορίου
Επιπλέον, όπως αναφέρεται στη ΣΜΠΕ, το σχέδιο προβλέπει την ανάπτυξη και τον εκσυγχρονισμό της μαρίνας, έτσι ώστε αυτή να ανταποκρίνεται στα σύγχρονα πρότυπα και, κατ’ επέκταση, να είναι αντίστοιχη με την αστική ανάπλαση καθώς και τις σχεδιαζόμενες υποδομές οικιστικού χαρακτήρα, τουρισμού – αναψυχής του παρακτίου μετώπου του Πόλου. Ο γενικός σχεδιασμός της Μαρίνας Αγίου Κοσμά αποσκοπεί σε αυτή την ανάδειξη του παράκτιου μετώπου του Πόλου με την προσέλκυση και εξυπηρέτηση υψηλού επιπέδου θαλάσσιου τουρισμού στα πλαίσια μίας βιώσιμης ανάπτυξης.