Η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος και η άφιξη Φόστερ στην Ελλάδα
Στον χώρο της επένδυσης του Ελληνικού βρέθηκε ο διεθνούς φήμης Άγγλος αρχιτέκτονας και ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Foster & Partners Λόρδος Νόρμαν Φόστερ - «Το έργο αυτό αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αστικές αναπτύξεις σήμερα», δήλωσε - Οι εικόνες από την εξέλιξη των εργασιών για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος
- 05/05/2023
- Κείμενο: NouPou.gr
Ο διεθνούς φήμης Άγγλος αρχιτέκτονας και ιδρυτής του αρχιτεκτονικού γραφείου Foster & Partners – το οποίο υπογράφει το masterplan του Ελληνικού καθώς και τον σχεδιασμό του πρώτου «πράσινου» Πύργου κατοικιών στη Μαρίνα του Αγίου Κοσμά, το Riviera Tower – Λόρδος Νόρμαν Φόστερ, βρίσκεται αυτό το διάστημα στην Αθήνα.
Κατά τη διάρκεια της επίσκεψης του στον χώρο του project του Ελληνικού, ξεναγήθηκε από την Αγγελική Τούζιου, Chief Development Officer, Residential, Sports & Mixed Use Tower της Lamda Development στο The Ellinikon Experience Centre. Στη συνέχεια επισκέφτηκε το εργοτάξιο και ενημερώθηκε για την πορεία των κατασκευαστικών εργασιών των έργων υποδομών, ενώ η ξενάγησή του ολοκληρώθηκε με την επίσκεψη στο οικόπεδο του Riviera Tower, όπου και είχε την ευκαιρία να δει την εξέλιξη των εργασιών θεμελίωσης.
«Είναι ιδιαίτερα μεγάλη χαρά να βλέπω το Ελληνικό να βρίσκεται σήμερα σε πλήρη εξέλιξη. Το έργο αυτό αποτελεί μια από τις πιο σημαντικές αστικές αναπτύξεις σήμερα», δήλωσε χαρακτηριστικά.
Ποιος είναι ο Λόρδος Νόρμαν Φόστερ
Ο Λόρδος Νόρμαν Φόστερ είναι ένας από τους εμβληματικότερους αρχιτέκτονες, ο οποίος έχει διακριθεί για το αρχιτεκτονικό του έργο (Pritzker prize Stirling prize, AIA Gold Medal, Minerva medal). Στα έργα του συγκαταλέγονται: The Gherkin, Reichstag Building, Hearst Tower, Queen Elizabeth II Great Court, Viaduc de Millau, Apple Park, κ.α.
Η εξέλιξη των εργασιών για την υπογειοποίηση της λεωφόρου Ποσειδώνος
Παράλληλα, οι εργασίες για την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, η οποία εντάσσεται στο έργο της επένδυσης του Ελληνικού, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη.
Συγκεκριμένα, η ΑΒΑΞ έχει ξεκινήσει τις εκσκαφές, ενώ το προσεχές διάστημα θα εκκινήσει η κατασκευαστική διαδικασία. Το έργο γίνεται με την τεχνική του cut and cover κλειστού ορύγματος και ήδη στα πρώτα 250 μέτρα μήκους έχει επιτευχθεί το τελικό βάθος, που είναι τα 10 μέτρα.
Η τεχνική αυτή χρησιμοποιείται για διάνοιξη του υπόγειου έργου, χωρίς αλλοίωση του επιφανειακού ανάγλυφου. Επιλέγεται σε έργα μεγάλου βάθους και αναπτύσσεται με χρήση μηχανικών μέσων (εκσκαφέων, μηχανήματων σημειακής κοπής) ενω γίνεται και χρήση εκρηκτικών υλών. Η υποστήριξη των τοιχωμάτων γίνεται με εκτοξευόμενο σκυρόδεμα ή και αγκύρια και η σταθεροποίηση εδαφών με κουρτίνες τσιμεντενέσεων ή δοκούς προπορείας.
Πώς θα είναι η τελική μορφή της Παραλιακής μετά την υπογειοποίηση
Με την ολοκλήρωση του έργου, η λεωφόρος Ποσειδώνος θα είναι υπόγεια σε ένα μεγάλο τμήμα της μεταξύ Αλίμου και Γλυφάδας. Οι λωρίδες ανα ρεύμα κυκλοφορίας θα είναι τρεις, όπως δηλαδή είναι και σήμερα στο υφιστάμενο τμήμα. Η ταχύτητα του υπόγειου τμήματος θα είναι μέχρι 70 χλμ/ώρα. Στο σύνολό της η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος θα έχει μήκος 1.500 μέτρα εκ των οποίων τα 1.300 θα είναι το υπόγειο τμήμα και τα υπόλοιπα οι προσβάσεις.
Όπως ανέφεραν στελέχη της Lamda, όταν τελικά ολοκληρωθεί το έργο δεν θα χρειαστεί να διακοπεί η κυκλοφορία της Λεωφόρου και θα επιλεχθεί ένα βράδυ για να “κουμπώσει” ο υφιστάμενος άξονας με το νέο υπογειοποιημένο τμήμα του. Η ολοκλήρωσή του υπολογίζεται στο δ’ τρίμηνο του 2024.
Εκεί που σήμερα είναι η Παραλιακή, θα γίνουν φυτεύσεις πρασίνου, πεζόδρομος και βεβαίως ο πολυαναμενόμενος παραλιακός ποδηλατοδρόμος, ενώ θα υπάρχει σύνδεση με κεντρικό διάδρομο που θα ενώνει τη λεωφόρο Βουλιαγμένης με το παράκτιο μέτωπο. Παράλληλα, θα μετακινηθεί η γραμμή του τραμ από τη σημερινή της διαδρομή και θα γίνει νέα κατά μήκος του κεντρικού διαδρόμου της επένδυσης στο Ελληνικό.
Με την υπογειοποίηση θα καταργηθούν έξι φωτεινοί σηματοδότες κατά μήκος της Λεωφόρου Ποσειδώνος, οι οποίοι κατά τις ώρες αιχμής δημιουργούν κυκλοφοριακή συμφόρηση. Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με τους υπεύθυνους, κατά τη διάρκεια εκτέλεσης των έργων, η επίγεια κυκλοφορία δεν θα διακοπεί ούτε μία ημέρα.
Σε άμεση συνάρτηση με την επένδυση του Ελληνικού βρίσκεται και η υπόγεια σήραγγα της Ηλιουπόλεως, που θα επιτρέπει στους οδηγούς να μεταβαίνουν από τη Λεωφόρο Κατεχάκη στη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσα σε περίπου 10 λεπτά.
Δείτε το βίντεο με την εξέλιξη των εργασιών για την υπογειοποίηση, το οποίο κατέγραψε ο φακός του GeorgeFoxCinematography: