Το e-table μας κάνει το (καλύτερο) τραπέζι
To e-table.gr είναι η πρώτη -στην ελληνική αγορά- ολοκληρωμένη πλατφόρμα ηλεκτρονικών κρατήσεων σε εστιατόρια. Και η Νότια έδρα του, ακόμη ένας λόγος για να χαρούμε!
- 13/07/2015
- Κείμενο: NouPou.gr
Πώς ξεκίνησε η ιδέα του e-table;
Κώστας Σαριδάκης: Το e-table.gr γεννήθηκε ως ιδέα το 2011, καθώς διαπιστώσαμε ότι δεν υπήρχε ένας εύκολος και εύχρηστος τρόπος για να ανακαλύπτει κάποιος νέα εστιατόρια σε διαφορετικές περιοχές και από διαφορετικές κουζίνες. Παράλληλα όμως, συνειδητοποιήσαμε ότι ο περισσότερος κόσμος, όπως κι εμείς, θέλει να γνωρίζει τη διαθεσιμότητα των εστιατορίων και να μπορεί να κάνει κράτηση άμεσα, χωρίς να χρειάζεται να παίρνει τηλέφωνο ξεχωριστά σε κάθε μαγαζί και – πολλές φορές – περισσότερες από μία φορά. Η τελική απόφαση για υλοποίηση της ιδέας πάρθηκε όταν ένα Σάββατο απόγευμα χρειάστηκε να πάρουμε με τον Γιώργο αρκετά τηλέφωνα σε 4 διαφορετικά μαγαζιά για να βρούμε κάποιο διαθέσιμο τραπέζι για το ίδιο βράδυ.
Πόσο εύκολο είναι να παρατήσει κανείς μια στρωμένη δουλειά σε πολυεθνική για να κυνηγήσει μια start-up με όλο το ρίσκο που αυτή συνεπάγεται;
Γιώργος Αρφαράς: Δεν ήταν εύκολο, όμως αυτό θέλαμε να κάνουμε και ήμασταν αποφασισμένοι. Αφήσαμε την εργασία μας και ιδρύσαμε τη δική μας συμβουλευτική επιχείρηση η οποία παρείχε υπηρεσίες σε άλλες εταιρίες με σκοπό να μαζέψουμε τα πρώτα κεφάλαια για την υλοποίηση της ιδέας. Το αποτέλεσμα των προσπαθειών μας τράβηξε το ενδιαφέρον επενδυτών και τα πράγματα έκτοτε πήραν το δρόμο τους. Περάσαμε περιόδους αβεβαιότητας και εντατικής δουλειάς, αλλά η πίστη μας στην ιδέα λειτουργούσε ως καύσιμο τότε.
Πώς λειτουργεί το e-table και γιατί να κάνουμε κράτηση μέσω της πλατφόρμας σας;
Κώστας Σαριδάκης: Η χρήση του e-table.gr είναι εξαιρετικά απλή και εντελώς δωρεάν. Είτε από το site είτε από την mobile εφαρμογή μας, ο χρήστης βρίσκει το εστιατόριο που θέλει και κάνει την κράτηση επιλέγοντας απλά ημερομηνία, ώρα και αριθμό ατόμων.
Αρκετοί μας ρωτούν για ποιο λόγο να μπουν στον κόπο να κάνουν την κράτηση τους online αλλά πραγματικά τα οφέλη είναι πολλά, καθώς πέρα από την ευκολία της δωρεάν κράτησης χωρίς τηλέφωνο υπάρχουν και πολλά οικονομικά οφέλη. Πιο συγκεκριμένα, μέσω της online κράτησης ο χρήστης κερδίζει:
- Άμεση κράτηση χωρίς τηλέφωνο που δεν χρειάζεται αναμονή για επιβεβαίωση.
- Δωρεάν αποκλειστικές εκπτώσεις από 10% έως 50% οι οποίες εφαρμόζονται διακριτικά στο σύνολο του τελικού λογαριασμού. Εντελώς δωρεάν, χωρίς κουπόνια ή πιστωτική κάρτα.
- Επιπλέον δωροεπιταγές 10€ ή 25€ με το Πρόγραμμα Επιβράβευσης Πελατών του e-table.
- Πιο «προσεγμένη» εξυπηρέτηση, καθώς τα εστιατόρια γνωρίζουν ότι μετά την κράτηση ο χρήστης έχει τη δυνατότητα για κριτική.
Τι προσφέρει το πρόγραμμα επιβράβευσης για τους χρήστες σας;
Κώστας Σαριδάκης: Όσο πιο πολύ χρησιμοποιούν οι χρήστες το e-table.gr για να κάνουν κρατήσεις αλλά και για να γράφουν κριτικές, μαζεύουν πόντους επιβράβευσης που μπορούν να τους εξαργυρώνουν προς επιπλέον εκπτώσεις 10€ ή 25€ σε δεκάδες εστιατόρια που μετέχουν στο Πρόγραμμα Επιβράβευσης του e-table. Πιο συγκεκριμένα, ένας χρήστης με 1000 πόντους κερδίζει 10€ ενώ ένας χρήστης με 2000 πόντους κερδίζει 25€. Επειδή θέλουμε να επιβραβεύσουμε τους χρήστες μας, η συλλογή των πόντων είναι εξαιρετικά εύκολη. Και το καλύτερο είναι ότι οι εκπτώσεις του προγράμματος επιβράβευσης είναι ανεξάρτητες από τις εκπτώσεις που μπορεί ήδη να προσφέρει ένα εστιατόριο.
Θα σας δώσω ένα παράδειγμα: αν έχετε κάνει κράτηση με έκπτωση 30%, εξαργυρώνετε ταυτόχρονα 2000 πόντους=25 ευρώ και ο αρχικός σας λογαριασμός είναι 60 ευρώ, τότε με το e-table θα πληρώσετε: 60 ευρώ μείον 18 ευρώ που είναι η έκπτωση και μείον 25 ευρώ από τους πόντους = 17 μόλις ευρώ! Δηλαδή ένα γεύμα 60 ευρώ θα σας κοστίσει τελικά μόλις 17 ευρώ!
Πώς ανταποκρίνονται οι Έλληνες στην on-line κράτηση;
Γιώργος Αρφαράς: Ο Έλληνας έχει μάθει να χρησιμοποιεί το internet για να εξυπηρετεί αρκετές ανάγκες του και σε αυτό έχουν συμβάλλει και άλλα marketplaces. Tο business του e-table.gr, όμως, ήταν λίγο πιο δύσκολο καθώς οι κοινωνικές και οικονομικές συγκυρίες έχουν αλλάξει σε μεγάλο βαθμό την συνήθεια των Ελλήνων σχετικά με το φαγητό σε εστιατόρια. Ωστόσο, με κατάλληλες ενέργειες Marketing, με υψηλό επίπεδο υπηρεσιών και ένα προϊόν του οποίου η χρήση έχει εμφανή οφέλη καταφέραμε να κάνουμε ένα πολύ καλό ξεκίνημα.
Πόσα εστιατόρια των νοτίων προαστίων υπάρχουν καταχωρημένα στο e-table.gr;
Γιώργος Αρφαράς: Αυτή τη στιγμή έχουμε 110 εστιατόρια στα Νότια Προάστια με τον αριθμό αυτό να αυξάνεται εβδομάδα με την εβδομάδα. Πιστεύουμε ότι είναι θέμα χρόνου να μπει η πλειοψηφία των εστιατορίων στο e-table.gr ειδικά τώρα που ξεκίνησε και η τηλεοπτική μας καμπάνια.
Τι πρέπει να κατέχει οπωσδήποτε κάποιος που ξεκινάει μια start-up;
Κώστας Σαριδάκης: Για εμάς η λέξη startup βγάζει μια βιωματική αλληλουχία λέξεων, ότι “Θέλει Γερό Στομάχι”. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε αυτό που συνηθίζεται να λέγεται για τα start-ups, ότι αποτελούν ένα μαραθώνιο sprint. Υπήρχαν πολλά πράγματα που γνωρίζαμε από πριν ότι θα αντιμετωπίσουμε και πολλά περισσότερα που είδαμε και μάθαμε στην πορεία. Αυτό που χρειάζεται είναι πολύ υπομονή και επιμονή αλλά και η σωστή αντίδραση όταν τα πράγματα δεν έρχονται όπως τα περιμένεις.
Ο συνιδρυτής του e-table, Γιώργος Αρφαράς
Ποια είναι τα επόμενά σας βήματα;
Γιώργος Αρφαράς: Ο στόχος μας είναι να ξεπεράσουμε τα 2000 συνεργαζόμενα εστιατόρια σε όλη την Ελλάδα και τα 1000 στην Αθήνα. Παράλληλα, σχεδιάζουμε την ανάπτυξη ενός table και guest management συστήματος για τα συνεργαζόμενα εστιατόρια, προκειμένου να τα βοηθήσουμε να προσφέρουν την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση στους πελάτες τους. Σε βάθος χρόνου θα εισάγουμε και τη δυνατότητα αναζήτησης συγκεκριμένων πιάτων στα εστιατόρια από τον χρήστη καθώς και δυνατότητα βαθμολόγησής τους.