Κομμωτήρια ώρα μηδέν: Η προετοιμασία, τα νέα δεδομένα και τα πρώτα διαθέσιμα ραντεβού
Τρεις επιχειρηματίες του κλάδου περιγράφουν στο NouPou πώς προετοιμάζονται για τη μεγάλη επιστροφή της Δευτέρας.
- 02/05/2020
- Κείμενο: Ιωάννα Δαμιανού
Με τα μέτρα σταδιακά να χαλαρώνουν και την καθημερινότητα να επανέρχεται σιγά-σιγά στους παλιούς της ρυθμούς, το αίσθημα της αισιοδοξίας ενισχύεται, ωστόσο φαίνεται να συμβαδίζει με αυτό της ανησυχίας και της αβεβαιότητας για την επόμενη μέρα και τη νέα πραγματικότητα που θα κληθούμε όλοι μας να αντιμετωπίσουμε. Οι επιχειρήσεις σταδιακά, η μία μετά την άλλη επανέρχονται στην κανονικότητα, με τα κομμωτήρια και τα κουρεία να ανήκουν στη λίστα των επιχειρήσεων του πρώτου σταδίου της άρσης των μέτρων, οι οποίες θα επαναλειτουργήσουν τη Δευτέρα 4 Μαΐου έπειτα από περίπου δύο μήνες αναγκαστικής παύσης εργασίας.
Με γνώμονα το υγειονομικό πρωτόκολλο και τους νέους κανόνες ασφάλειας που συστάθηκαν από το αρμόδιο υπουργείο και περιλαμβάνουν εξυπηρέτηση των πελατών κατόπιν ραντεβού, χρήση μάσκας τόσο από το προσωπικό όσο και από τους πελάτες, απόσταση τουλάχιστον δύο μέτρων μεταξύ των καρεκλών, διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας (καθημερινές 7 το πρωί με 10 το βράδυ και Σάββατα 7 το πρωί με 9 το βράδυ) και απολύμανση εργαλείων και επιφανειών πριν και μετά από κάθε ραντεβού, οι επιχειρηματίες του κλάδου είναι έτοιμοι να υποδεχτούν ξανά τους πελάτες τους τονώνοντάς τους το ηθικό, μιας και ο καλλωπισμός παίζει σημαντικό ρόλο στην καλή ψυχολογία.
Τρεις επιχειρηματίες του κλάδου μάς περιγράφουν την επιστροφή σε μια καθημερινότητα που δεν θυμίζει και πολύ αυτή που είχαμε συνηθίσει.
Μαρία Καβαλιεράτου, Ten Plus (Παλαιό Φάληρο)
«Είμαστε απόλυτα συνειδητοποιημένοι με την κατάσταση που βιώνουμε και έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τις νέες προκλήσεις. Η προφύλαξη των πελατών και του προσωπικού μας αποτελεί κύριο μέλημά μας και για τον σκοπό αυτό έχουμε προμηθευτεί ειδικό απολυμαντικό πατάκι για την είσοδο και αντισηπτικό χεριών παντού. Πέρα από τη μάσκα, που είναι υποχρεωτική, ζητάμε από τους πελάτες μας να πλένουν σχολαστικά τα χέρια τους κατά την είσοδο και πριν την έξοδό τους από το κομμωτήριο. Επίσης, έχουμε εφοδιαστεί και με ειδικά προσωπεία ζελατίνης για όλο το προσωπικό».
«Επειδή ο χώρος μας είναι αρκετά μεγάλος δεν χρειάστηκε να γίνει κάποια αλλαγή στη διαρρύθμισή του, ωστόσο έχουμε αφαιρέσει καθίσματα, ώστε να υπάρχει απόσταση δύο μέτρων μεταξύ των πελατών που θα εξυπηρετούνται στον ίδιο χρόνο. Όλα τα προϊόντα που υπήρχαν μέχρι πρότινος στους πάγκους έχουν απομακρυνθεί καθώς και τα διάφορα εργαλεία (βούρτσες, ψαλίδια κτλ), ώστε μετά το πέρας κάθε ραντεβού η απολύμανση των επιφανειών να είναι εύκολη και σχολαστική. Επίσης, λόγω των μέτρων δεν είμαστε σε θέση να περιποιηθούμε τους πελάτες μας όπως πριν, θα τους προσφέρουμε μονάχα ατομικό εμφιαλωμένο νερό».
«Πιστεύω ωστόσο πως τη μεγαλύτερη πρόκληση κλήθηκε να αντιμετωπίσει η υπεύθυνη του χώρου, κυρία Τζέλα Γιαννακίδη, η οποία διαμόρφωσε το πρόγραμμα των βαρδιών καθώς και των ραντεβού και γενικότερα ό,τι έχει να κάνει με την οργάνωση του χώρου. Πλέον, δεν υπάρχει χώρος αναμονής εντός του καταστήματος και τα ραντεβού είναι συγκεκριμένα και αυστηρά στα χρονικά πλαίσια. Για τις πρώτες δύο τρεις βδομάδες αποφεύγονται επίσης πολύωρες τεχνικές και ευτυχώς έχουμε την κατανόηση των πελατών μας».
«Γενικά, καθ’ όλη τη διάρκεια της καραντίνας υπήρχε τηλεφωνική επικοινωνία με τους πελάτες μας, για συμβουλές περιποίησης στο σπίτι. Με τους πρώτους “ψίθυρους” για επαναλειτουργία μας δεχόμασταν πολλά τηλέφωνα για ραντεβού, τα οποία ταξινομούνταν σε λίστα αναμονής και με την επίσημη πλέον ανακοίνωση μετατράπηκαν σε ραντεβού. Η πρώτη εβδομάδα γενικά είναι δεσμευμένη, με τη δεύτερη να φαίνεται πιο υποσχόμενη για εύρεση ραντεβού».
Νικόλας Βιλλιώτης, Nicolas Villiotis (Ιλίσια)
«Εμείς δεν θα ανοίξουμε τη Δευτέρα, αλλά λίγο αργότερα μέσα στην εβδομάδα. Κι αυτό γιατί θα πρέπει να γίνουν αλλαγές στη δόμηση του χώρου, ώστε να τηρηθεί η απόσταση των δύο μέτρων ανάμεσα στις θέσεις εργασίας. Ο χώρος είναι μόνο 50 τ.μ., οπότε θα έχουμε 2 ή 3 πελάτες την ώρα και πρέπει να γίνουν οι απαραίτητες αλλαγές, καθώς επίσης και να μπει plexiglas σε κάθε θέση εργασίας».
«Χώρος αναμονής δεν θα υπάρχει πια, άλλωστε εκεί θα δημιουργηθεί αναγκαστικά μια νέα θέση. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να είμαστε όλοι συνεπείς στους χρόνους των ραντεβού. Δεν θα γίνεται να υπάρχουν καθυστερήσεις ούτε από τη δική μας πλευρά, ούτε από την πλευρά των πελατών».
«Για ραντεβού οι πελάτισσες άρχισαν να τηλεφωνούν από την ημέρα που ανακοινώθηκε η άρση των μέτρων. Δεν έχω κλείσει όμως προς το παρόν κανένα, ακριβώς γιατί δεν ξέρω πότε θα ανοίξουμε. Τη Δευτέρα θα μπορώ να ανακοινώσω την ημερομηνία που θα ανοίξουμε, οπότε θα αρχίσουμε να κλείνουμε και τα ραντεβού».
«Δεν ξέρω πώς θα είναι όλο αυτό. Προσπαθώ να σκέφτομαι λίγο πιο θετικά, οπότε λέω ότι θα το δούμε όλοι μαζί στην πράξη πώς θα λειτουργήσει αυτή η κατάσταση. Κι εγώ και οι συνεργάτες μου και οι πελάτες μου. Τα πάντα είναι μια καινούρια πραγματικότητα, όπως ήταν αντίστοιχα κάτι εντελώς καινούριο το να μείνουμε για ενάμιση μήνα μέσα στο σπίτι μας. Τώρα καλούμαστε να βγούμε έξω, να είμαστε προσεκτικοί, να είμαστε συνεπείς με τα μέτρα, γιατί πάνω από όλα είναι το θέμα της υγείας. Επιχειρηματικά μπορεί να μην είναι αυτό που θέλουμε, αλλά θα πρέπει να συνηθίσουμε σε αυτήν την κατάσταση. Σίγουρα είναι αγχωτικό, σίγουρα υπάρχουν πολλές δεύτερες, τρίτες και τέταρτες σκέψεις, αλλά το θέμα της υγείας προέχει».
«Φυσικά και φοβάμαι για τον εαυτό μου. Όλοι φοβόμαστε, αλλά θα πρέπει να πάρουμε δύναμη και να βγούμε προς τα έξω. Φόβοι και αμφιβολίες μπορεί να υπάρχουν. Άνθρωποι είμαστε. Αλλά πρέπει να ξεκινήσουμε».
«Ούτως ή άλλως, αν οι κομμωτές έχουμε ένα ταλέντο, αυτό είναι να φέρνουμε ισορροπία. Είναι η φύση της δουλειάς μας τέτοια. Δημιουργούμε μια ισορροπία και μια ασφάλεια στον πελάτη, γιατί του δημιουργούμε εικόνα, οπότε τελικά και ασφάλεια. Έχουμε επίσης μάθει να είμαστε προσαρμοστικοί, είναι η δουλειά μας τέτοια. Οπότε ναι, πιστεύω πως θα τα καταφέρουμε».
Κώστας Σιώτας, Urban Cuts Barber Shop (Γλυφάδα)
«Κατά τη γνώμη μου, η σταδιακή επαναφορά της λειτουργίας της επιχείρησής μας αποτελεί την καλύτερη λύση για την προστασία τόσο των πελατών όσο και του προσωπικού».
«Με σκοπό να τηρούνται οι απαραίτητες αποστάσεις εντός του καταστήματος, έχουμε αφαιρέσει τη μια από τις τέσσερεις καρέκλες, έχουμε προγραμματίσει τα ραντεβού μας ανά μία ώρα, αν λάβουμε υπόψη και την ενδιάμεση απολύμανση του χώρου και των εργαλείων, και έχουμε προσαρμόσει το ωράριο -τις Δευτέρες το κατάστημα παρέμενε κλειστό- με σκοπό την άμεση εξυπηρέτηση των πελατών μας».
«Εξαιτίας της απαραίτητης χρήσης μάσκας από τους πελάτες μας, κάποιες υπηρεσίες δεν θα είναι διαθέσιμες όπως η περιποίηση για μούσια και γένια, καθώς επίσης και ότι πλέον δεν είμαστε σε θέση να σερβίρουμε καφέ, ωστόσο αυτό είναι το μικρότερο πλήγμα στην κατάσταση που όλοι βιώνουμε αυτό το διάστημα».
«Λόγω του ότι η επιχείρησή μας διαθέτει εφαρμογή για την κράτηση των ραντεβού, οι πελάτες μας ακόμη και ένα μήνα πριν τη χαλάρωση των μέτρων είχαν τη δυνατότητα να εξασφαλίσουν το ραντεβού τους. Με την ανακοίνωση μάλιστα της ημερομηνίας επαναλειτουργίας μας τα τηλέφωνα πήραν φωτιά, με αποτέλεσμα η πρώτη εβδομάδα να είναι γεμάτη και με το επόμενο διαθέσιμο ραντεβού να είναι στις 12 Μαΐου, στις 9 το πρωί».