Μία Νότια αριστούχος μιλά για τις Πανελλήνιες, το ελληνικό σχολείο, το μέλλον
Το Nou-Pou.gr μίλησε με μία εκ των αριστούχων στις Πανελλαδικές. Η Κατερίνα Ντρε είναι Γλυφαδιώτισσα και η ακαδημαϊκή σεζόν θα τη βρει στην Νομική Αθηνών.
- 26/08/2016
- Κείμενο: NouPou.gr
Είναι σχεδόν γραφικό τέτοιες ημέρες τα δελτία ειδήσεων να φιλοξενούν δηλώσεις παιδιών που έχουν αριστεύσει στις Πανελλαδικές εξετάσεις κι εκείνα να καλούνται να σχολιάσουν κάθε κοινωνικοοικονομικό πρόβλημα στη χώρα αλλά και να μιλήσουν για τις ατελείωτες ώρες διαβάσματος τις οποίες πέρασαν. Όσο κλισέ όμως και να ‘ναι, όταν φτάνεις να μιλήσεις με έναν τέτοιο παιδί, αντιλαμβάνεσαι ότι η λαχτάρα τους για γνώση και επαγγελματική εξέλιξη είναι τόσο τεράστια, που θα ήθελες να έχεις κάθε μέρα και από μία τέτοια συνέντευξη στο μέσο που εκπροσωπείς.
Η Κατερίνα Ντρε είναι μία από τις αριστούχους των Νοτίων Προαστίων, σε πολύ υψηλή θέση στην γενική κατάταξη των μαθητών και εκ των πρώτων στη Γλυφάδα. Ιδού τι είχε να απαντήσει στις δικές μας ερωτήσεις σχετικά με την επιτυχία της και το μέλλον.
Πόσα είναι τα μόρια που έπιασες; Σε φέρνει αυτό σε κάποια συγεκριμένη θέση σε κάποια κατάταξη;
Έβγαλα 18.894 μόρια συνολικά τα οποία με έφεραν στην θέση 58 στην κατάταξη στη Νομική Αθηνών.
Το νιώθεις λίγο σαν δικαίωση των προσπαθειών σου αυτή την επιτυχία;
Οπωσδήποτε το αποτέλεσμα ηταν δικαίωση των προσπαθειών μου φέτος. Ήταν δύσκολα και κουράστηκα αρκετα όποτε βλέποντας αυτό το αποτέλεσμα, ένιωσα ανακούφιση και ότι στην πραγματικότητα οι κόποι ανταμείβονται.
Διάβαζες πράγματι τόσο σκληρά όσο μαρτυρούν τα μόρια που συγκέντρωσες ή ήσουν πιο επιμελής και προσεκτική απλά στην τάξη;
Ναι, διάβαζα πολύ, ωστόσο, πιστεύω ότι η επιμέλεια είναι το κλειδί της επιτυχίας. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μην αφηνεις κενά, να προσεχείς κατα την παράδοση του μαθήματος και να αξιοποιείς σωστά τις παραγωγικές ώρες σου. Για μενα τα μόρια πιστεύω μαρτυρούν αυτόν τον συνδυασμό επιμέλειας και διαβάσματος.
Αρκούν όσα μαθαίνεις στο σχολείο για να φτάσεις σε αυτό το επίπεδο ή νιώθεις ότι το φροντιστήριο είναι μονόδρομος για τους μαθητές;
Το σχολείο μπορεί να σε φέρει σε ένα πολύ καλό επίπεδο, κατά τη γνώμη μου, όμως, δεν ειναι αρκετό. Το φροντιστήριο καλώς ή κακώς παρέχει κάποιες φορές περισσότερα εφόδια, καθώς είναι πιο οργανωμένο και επικεντρωμένο στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα.
Οι γονείς πώς μπορούν να βοηθήσουν ένα παιδί στο να φτάσει έναν τέτοιον στόχο;
Οι γονείς είναι καλό να στηρίζουν το παιδί στην προσπάθεια του χωρίς να ασκούν πίεση είτε για τις ώρες που διαβάζει είτε για την μετέπειτα σχολή που θα επιλέξει. Για να πετύχει τον στόχο του το παιδί πρέπει να είναι γενικά η οικογένεια μια ομάδα.
Σε ποια σχολή πέρασες; Ποιο είναι το όνειρο πίσω από αυτή την επιλογή;
Πέρασα στη Νομική Αθηνών. Το όνειρο μου είναι ίσως λιγο διαφορετικό από εκείνο που μπορεί να έχουν συμφοιτητές μου. Ιδανικά, τελειώνοντας τη σχολή. Θα ήθελα να κάνω ένα μεταπτυχιακό στη ψυχολογία η στην εγκληματολογία. Δεν με ενδιαφέρει προς το παρόν να ασκήσω το επάγγελμα του δικηγόρου. Το όνειρο μου στηρίζεται στο μεταπτυχιακό.
Σε τρομάζει καθόλου η κατάσταση στη χώρα σε σχέση με τη δική σου επαγγελματική εξέλιξη ή νιώθεις ότι μέχρι να φτάσεις να βεις στην αγορά εργασίας, η κατάσταση θα είναι καλύτερη;
Η κατάσταση στην Ελλαδα ήταν που με ώθησε λίγο περισσότερο στο να επιλέξω τη συγκεκριμένη σχολή. Είναι μία από τις καλύτερες σχολές που ανοίγει επαγγελματικά πολλές πόρτες ακόμα κι αν δεν ασχοληθείς με τη δικηγορία όπως στην περίπτωση μου. Είναι δύσκολα τα πράγματα στη χώρα. Όμως και νιώθω και θέλω να πιστεύω ότι μέχρι να βγω στην αγορά εργασίας η κατάσταση στη χώρα θα είναι καλύτερη.
Νιώθεις ότι στερήθηκες κάποια πράγματα από τη ζωή σου τα τελευταια δύο χρόνια για χάρη του διαβάσματος;
Τα τελευταία δύο χρόνια σταμάτησα τις δραστηριότητες μου γιατί προτεραιότητα μου ήταν το διάβασμα. Όμως προσπαθούσα να βγαίνω με φίλους είτε μια φορά την εβδομάδα είτε ανά εβδομάδα.
Είναι κάτι που θεωρείς ότι γίνεται λάθος στο πώς είναι οργανωμένο το Λύκειο στη χώρα μας; Πιστεύεις ότι σου δίνει το Λύκειο τις σωστές βάσεις και κατευθύνσεις για το μέλλον;
Το Λύκειο δεν ειναι όσο οργανωμένο όσο θα έπρεπε και για να αλλάξει αυτό ίσως να ήταν καλή μια αξιολόγηση των καθηγητών και της διεύθυνσης. Όταν κάθε καθηγητής ξεχωριστά είναι πρόθυμος να διδάξει τους μαθητές του, τότε μπορεί το Λύκειο να δώσει τα κατάλληλα εφόδια για το μέλλον. Ένα λάθος που βρίσκω είναι ο τρόπος διδασκαλίας. Πρεπει να γίνει πιο πρακτικός και βιωματικός γιατί μόνο όταν γίνεται ενδιαφέρον το μάθημα προσέχουν τα παιδιά.
Ποιες είναι οι σκέψεις σου για την πρώτη μέρα στο Πανεπιστήμιο; Είναι κάτι που σε αγχώνει;
Η πρώτη μερα στο Πανεπιστήμιο θα ειναι ενδιαφέρουσα νομίζω. Θα είναι ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον από αυτό που έχω συνηθίσει στο σχολείο τόσα χρόνια, κάτι που με αγχώνει λίγο βέβαια.