Γιώργος Θεοδωρόπουλος: Ο Greek Master Chef που έχει αποστολή να βρει σουβλάκι καλύτερο από του Ελληνικού
Αν ζητήσεις από 100 ανθρώπους να σου πουν ποιο είναι το καλύτερο σουβλάκι στην πόλη, το πιθανότερο είναι να λάβεις 100 διαφορετικές απαντήσεις. Εμείς ρωτήσαμε έναν - και μάλλον τον πλέον ειδικό, αφού έχει δοκιμάσει τουλάχιστον 100 σουβλάκια: Γιώργο Θεοδωρόπουλε, τελικά υπάρχει σουβλάκι καλύτερο από του Ελληνικού;
- 03/11/2024
- Κείμενο: Μάρω Σενετάκη
- Φωτογραφίες: Δημήτρης Τσιρόπουλος
Το ευρύ κοινό των γνώρισε τα τελευταία δύο χρόνια, μέσα από τα άκρως επιτυχημένα accounts που διατηρεί σε TikTok και Instagram, όπου μας συστήνεται ως The Greek Master Chef και ως Floutsou αντίστοιχα, με τους ακόλουθούς του να φτάνουν στο εντυπωσιακό νούμερο 160.000, ενώ τους τελευταίους μήνες στο παιχνίδι μπήκε ενεργά και το YouTube. Εκεί ο Νότιος Γιώργος Θεοδωρόπουλος δημιουργεί απολαυστικά και χιουμοριστικά βίντεο με πρωταγωνιστή το φαγητό, δείχνοντας μια ιδιαίτερη αδυναμία στα σουβλάκια.
Μάλιστα, του αρέσουν τόσο πολύ ώστε αποφάσισε να δημιουργήσει μια σειρά βίντεο όπου αναζητά εκείνο το ένα σουβλάκι που θα αποδειχθεί καλύτερο από το σουβλάκι στο Ελληνικό (που βρίσκεται στη λεωφόρο Ιασωνίδου στο Ελληνικό). Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχουμε ήδη δει το 36o βίντεο της σειράς και δεν αντέξαμε άλλο, έπρεπε να τον συναντήσουμε και να μάθουμε ποια είναι τελικά η σχέση του με το Ελληνικό, αν όντως υπάρχει καλύτερο σουβλάκι από αυτό, πώς να ξεχωρίζουμε ένα καλό σουβλάκι και ποιες οι δικές του επιλογές στα νότια.
Από τις επαγγελματικές κουζίνες στα social media
Τον Γιώργο Θεοδωρόπουλο μπορεί να τον γνώρισες ως content creator στα social media, αλλά το όνομα που επέλεξε για τα accounts του – The Greek Master Chef – δεν είναι έξω από την πραγματική του ζωή. Για την ακρίβεια, ο Γιώργος είναι επαγγελματίας σεφ.
«Το 1999 μπήκα στη Σχολή Τουριστικών Επαγγελμάτων Αναβύσσου ως μάγειρας και από το 2001 που αποφοίτησα, μέχρι και το 2022, ήμουν από το πρωί μέχρι το βράδυ σε μία κουζίνα. Με τα social media ξεκίνησα να ασχολούμαι τα τελευταία δύο χρόνια, αρχικά για πλάκα. Στην τελευταία μου δουλειά σε επαγγελματική κουζίνα, το 2022 στο Grand Resort Lagonissi, ανεβάσαμε με τους συναδέλφους ένα βίντεο στο TikTok και τελικά πήγε καλά. Αρχικά δεν είχα σκοπό να ασχοληθώ με τα social media, συνέχισα όμως να ανεβάζω και άλλα βίντεο και κάπως εξελίχθηκε όλο αυτό σε μια αμοιβαία συμπάθεια με τον κόσμο και προχώρησε. Κάποια στιγμή, όσο ακόμη δούλευα, είχα φτάσει στους 80.000 ακολούθους και είδα ότι τελικά είναι κάτι που έχει προοπτικές», αφηγείται.
Στην ουσία, όπως εξηγεί ο ίδιος, βασίστηκε αφενός στον χαρακτήρα του και στο ότι είναι ειλικρινής, με χιούμορ και του αρέσει να αυτοσαρκάζεται και αφετέρου, στην αγάπη του για το φαγητό και στις επαγγελματικές του γνώσεις. Έτσι, άρχισε να δημιουργεί περιεχόμενο που αρέσει στον κόσμο.
Όσο για το Floutsou, είναι το account που προέκυψε στην πορεία, όταν ξεκίνησε και το project με τα σουβλάκια. Το όνομα βέβαια, καμία σχέση με σουβλάκια δεν έχει. Για την ακρίβεια, προέκυψε από τον ήχο που κάνουν τα μακαρόνια, όταν ανακατεύονται με τη σάλτσα στο τηγάνι! «Μία ημέρα που ήμουν στη δουλειά είχα σκεφτεί να κάνω ένα βίντεο για μακαρόνια με κιμά και, όπως εμείς οι μάγειρες ανακατεύουμε τα μακαρόνια στο τηγάνι και γυρνάνε, αυτά κάνουν έναν ήχο, ένα φλούτσου – φλούτσο. Το είπα και στο βίντεο και έμεινε».
Τελικά, υπάρχει σουβλάκι καλύτερο από του Ελληνικού;
«Όλοι με έχουν μάθει με το σουβλάκι, ενώ δεν ξεκίνησα με αυτό», λέει όταν τον ρωτάω πώς αποφάσισε να ξεκινήσει τη διάσημη σειρά βίντεο «Βρες μου καλύτερο σουβλάκι από του Ελληνικού». Πριν από περίπου έναν χρόνο λοιπόν, ο Γιώργος σκέφτηκε να κάνει μία σειρά με το αγαπημένο του φαγητό, το σουβλάκι. «Πήγα στο Ελληνικό, που είναι το αγαπημένο μου και τους είπα τι έχω σκοπό να κάνω, ότι δηλαδή θα δοκιμάζω σουβλάκια και θα τα συγκρίνω με το δικό τους, για να δω αν βρω κάποιο που να μου αρέσει τόσο όσο αυτό. Το δέχθηκαν και εξελίχθηκε παραπάνω από όσο το περίμενα, είναι η αλήθεια».
Σήμερα, έχει γυρίσει 36 βίντεο σε αυτό το project, ενώ όπως λέει επιλέγει ποια καταστήματα θα επισκεφθεί ακολουθώντας πολλές φορές και τις παροτρύνσεις των ακολούθων του. Βλέπει δηλαδή τι του προτείνει ο κόσμος στα σχόλια κάθε βίντεο και, όταν εντοπίζει μαγαζιά που του τα έχουν συστήσει πολλοί, τα επισκέπτεται. Παράλληλα, ξεκαθαρίζει ότι εδώ δεν θα έκανε ποτέ συνεργασίες επί πληρωμή. «Δεν έχω πάρει λεφτά από κανένα σουβλατζίδικο. Εκεί πηγαίνω μόνος μου, τις περισσότερες φορές δεν το ξέρουν καν ή στέλνω άλλους να μου πάρουν σουβλάκια για να μη με δουν, τραβάω το βίντεο και το βλέπουν όταν ανέβει. Θέλω να κρατήσω αυτό το project αυθεντικό».
Ποια είναι όμως η σχέση του με το γνωστό σουβλατζίδικο της Ιασωνίδου; «Είναι καθαρά σχέση αγάπης. Τρώω σουβλάκια εκεί από όταν ήμουν 8 χρονών. Ουσιαστικά μεγάλωσα με αυτό».
Φυσικά, δεν θα μπορούσε να μην ακολουθήσει η ερώτηση που μας βασάνιζε από την αρχή. Τελικά έχει δοκιμάσει καλύτερο σουβλάκι; «Έχω βρει κάτι που είναι καλύτερο, αλλά διαφοροποιείται από του Ελληνικού. Το Ελληνικό εμένα μου αρέσει γιατί έχει μία από τις top 5 καλύτερες πίτες που παίζουν στην Ελλάδα, φτιάχνουν τον γύρο μόνοι τους, τα κάνουν γενικά όλα μόνοι τους, είναι ένα μαγαζί που δεν κάνει delivery, είναι συνοικιακό και το έχει κρατήσει αυτό τόσα χρόνια. Από την άλλη, έχω δοκιμάσει το σουβλάκι στον Γιώργο στον Πειραιά που μου άρεσε πολύ, αλλά είναι άλλης φιλοσοφίας. Γίνεται με σκέτο μπιφτέκι, σάλτσα, κρεμμύδι, ντομάτα και είναι πιο μικρό. Στο Ελληνικό έχουμε συνηθίσει να τρώμε το κλασικό, μεγάλο σουβλάκι, με τον γύρο, το τζατζίκι και όλα τα άλλα υλικά. Γι’ αυτό δεν ξέρω αν μπορώ να τα συγκρίνω. Είναι λες και πρόκειται για άλλα φαγητά».
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η δημοσίευση κοινοποιήθηκε από το χρήστη Georgios Theodoropoulos (@thegreekmasterchef)
Αντιστοίχως, επειδή δεν έχουμε δει κάποιο βίντεο όπου να ασκεί σκληρή κριτική στα σουβλάκια που δοκιμάζει, υπάρχουν κάποια που τα δοκίμασε και δεν του άρεσαν καθόλου; «Μέχρι στιγμής έχω ανεβάσει γύρω στα 40 βίντεο, αλλά έχω πάει σε 100 σουβλατζίδικα. Τα υπόλοιπα που δεν έχω ανεβάσει ποτέ είναι γιατί δεν μου άρεσαν καθόλου. Μπορεί να ανεβάσω κάποιο που δεν με τρέλανε αλλά ήταν ok, δεν θα ανεβάσω όμως κάποιο που δεν μου αρέσει. Δεν θέλω να προκαλέσω πρόβλημα σε κάποιο μαγαζί, οπότε ό,τι δεν μου αρέσει δεν το ανεβάζω καθόλου».
Τα κριτήρια για το καλύτερο σουβλάκι
«Να το τρως από πίσω και να σου αρέσει, κάτι το οποίο ο κόσμος δεν ήξερε», τονίζει ο Γιώργος και συνεχίζει: «Το πρώτο πράγμα που ακουμπούν τα δόντια σου είναι η πίτα, συνεπώς ένα καλό σουβλάκι πρέπει να έχει μια καλή πίτα, να μην είναι στεγνή, να είναι αφράτη και ζουμερή. Ιδανικά θέλεις κάτι χειροποίητο, από μία βιοτεχνία δηλαδή που έχει μέσα προσωπικό που ανοίγει τις πίτες στο χέρι, γίνονται με μαγιά, είναι πιο φουσκωμένες και ακανόνιστες στο σχήμα και δεν είναι βιομηχανοποιημένες και στεγνές. Όπως και να το κάνεις η χειροποίητη πίτα έχει περισσότερη υγρασία και στο ψήσιμο δεν στεγνώνει. Και εννοείται η πίτα πάντα λαδωμένη ή έστω προ-λαδωμένη από τη βιοτεχνία».
Πολύ σημαντικές όμως για τον Γιώργο είναι και οι χειροποίητες παρασκευές. «Το να φτιάχνουν οι ίδιοι τον γύρο, τα μπιφτέκια, το τζατζίκι και γενικά όλες τις παρασκευές τους, παίζει ρόλο στο τελικό αποτέλεσμα. Κι αν παίρνουν έτοιμο γύρο, να προτιμούν έναν καλής ποιότητας».
Τα καλύτερα σουβλάκια στα νότια προάστια, σύμφωνα με τον Greek Master Chef
Η αλήθεια είναι ότι του ζητήσαμε να μας δώσει τη δική του κορυφαία πεντάδα για σουβλάκι στα νότια προάστια, ο Γιώργος όμως δεν μπορούσε να ξεχωρίσει παραπάνω από τρία. «Το Ελληνικό, η Λειβαδιά στη Γλυφάδα και ο Πάρις στον Άλιμο είναι για εμένα τα καλύτερα σουβλάκια στα νότια προάστια. Δεν μπορώ να σκεφτώ άλλο που να βάλω το χέρι μου στη φωτιά και να πω ότι είναι top», αναφέρει.
Τα επόμενα βήματα
Η δημιουργία του νέου καναλιού στο YouTube είναι καθοριστικής σημασίας για τον Γιώργο Θεοδωρόπουλο, αφού σηματοδοτεί την έναρξη παραγωγής νέου περιεχομένου. Ειδικότερα, δημιουργεί μεγαλύτερης διάρκειας βίντεο, όπου μπορεί να επισκεφθεί για παράδειγμα μία βιοτεχνία και να δει πώς φτιάχνονται τα προϊόντα της. Βέβαια, δεν ξεχνάει ποτέ τη μεγάλη του αγάπη, τα σουβλάκια, απλά στο κανάλι στο YouTube έχει τη δυνατότητα να παρουσιάζει πολλά καταστήματα κάθε περιοχής σε ένα βίντεο. Για παράδειγμα, έχει κάνει ήδη ένα συνολικό βίντεο με τα σουβλάκια του Πειραιά και όπως μας είπε θα ακολουθήσει και δεύτερο μέρος, ενώ ετοιμάζει και σχετικό βίντεο με τα σουβλάκια της Αθήνας. «Ό,τι ανεβάζω στο YouTube μπαίνει και στα υπόλοιπα social media accounts, απλά σε πιο μικρές εκδοχές. Στο YouTube τα βλέπεις πιο ολοκληρωμένα».
Επόμενο μεγάλο βήμα, η δημιουργία ενός δικού του μαγαζιού, με street food. «Θα γίνει ένα δικό μου μαγαζί κάποια στιγμή, απλά περιμένω τις κατάλληλες προϋποθέσεις», εξομολογείται.