Palu: Το ρετρό fashion brand που λατρέψαμε, με την υπογραφή μιας 25χρονης Γλυφαδιώτισσας
Είναι μόλις 25 ετών κι όμως έχει τη δική της επιχείρηση. Η νότια Μαρία Γεωργοπούλου σχεδιάζει ρούχα αντλώντας έμπνευση από τα βιώματα που έχει από τη γιαγιά της και είναι ο άνθρωπος που κρύβεται πίσω από το Palu, το fashion brand που μοιάζει να ξεπήδησε από περιοδικό μόδας του παρελθόντος.
- 21/02/2022
- Κείμενο: Γεωργία Περιμένη
Συνδυάζει την αισθητική των παλιών δεκαετιών με το αθλητικό στυλ, ενώ αγαπά τα παστέλ χρώματα. Τι κι αν είναι μόλις 25 ετών, τα κομμάτια που δημιουργεί μοιάζουν με την πρώτη ματιά σαν να ξεπήδησαν από διαφήμιση για οίκο Μόδας των ‘60s ή των ‘70s, η ίδια έχει όμως καταφέρει να τα παρουσιάσει μέσα από τη σύγχρονη ματιά της. Η Μαρία Γεωργοπούλου είναι η εμπνεύστρια και δημιουργός του fashion brand Palu και η αγάπη της ήταν πάντα να σχεδιάζει ρούχα.
Γεννήθηκε και μεγάλωσε στην πρωτεύουσα των νοτίων προαστίων, τη Γλυφάδα. «Θυμάμαι, βέρα νότια καθώς είμαι, να ασχολούμαι από μικρή με το beach volley και να βρίσκομαι συνέχεια στην άμμο. Ατελείωτες προπονήσεις, χειμώνα-καλοκαίρι και γενικά η ζωή μου στα νότια ήταν κάπως έτσι, με μια μπάλα στο χέρι. Η Γλυφάδα για μένα είναι το πιο ωραίο προάστιο. Είναι ανέμελη, μπορεί να σου προσφέρει τη δυνατότητα να κάνεις πάρα πολλά αθλήματα, από σερφ μέχρι πόλο και γενικώς είναι μια μικρή California, θα τολμήσω να πω. Είναι ο τόπος που μεγάλωσα και αγαπώ», μας εξηγεί.
Έζησε στη Γλυφάδα μέχρι τα 17 της, οπότε και την εγκατέλειψε -προσωρινά όπως αποδείχθηκε- για σπουδάσει Σχέδιο Μόδας στην Αγγλία. Ολοκληρώνοντας τις σπουδές της, ένιωσε πως η πατρίδα την καλούσε. «Αποφάσισα, μετά από 7 χρόνια στο εξωτερικό, να επιστρέψω. Ήθελα να ζήσω ξανά με τους αγαπημένους μου ανθρώπους, ειδικά εν μέσω πανδημίας».
Η δημιουργία του Palu
Το Palu δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2020, οπότε και ολοκληρώνοντας τις σπουδές της, η Μαρία αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι δικό της, σχετικό με αυτό που είχε σπουδάσει.
Μια τόσο νέα κοπέλα που έχει τη δική της επιχείρηση είναι κάτι που για διάφορους λόγους δεν συνηθίζεται και τόσο στις μέρες μας. Αποτελεί ένα μεγάλο challenge, χρειάζεται «γερό» στομάχι, καλή διαχείριση και ευθύνες που πολλοί σε αυτή την ηλικία δεν έχουν τη δυνατότητα να πάρουν στα χέρια τους. «Δεν περίμενα να είναι κάτι τόσο δύσκολο, όντως. Δεν είναι μόνο το να δημιουργείς. Είσαι δημιουργός και ταυτόχρονα επιχειρηματίας με ό,τι συνεπάγεται αυτό. Τα διαδικαστικά, τη “χαρτούρα”, τα οικονομικά και όλα αυτά τα πράγματα που συνήθως προκαλούν άγχος και πονοκέφαλο. Εγώ μάλιστα είχα μάθει απλώς να σχεδιάζω με μολύβι και χαρτί και ξαφνικά βρέθηκα να πρέπει να διαχειριστώ χρήματα, προμηθευτές, social media και πολλά ακόμη. Στην αρχή ειδικά, δουλεύεις μόνος σου. Δεν μπορώ να πω ότι προς το παρόν τουλάχιστον είναι κάτι που με κουράζει. Πιο πολύ με αγχώνει θα έλεγα, και πιο πολύ μου καταναλώνει ενέργεια που θα μπορούσα να διοχετεύω αποκλειστικά στο δημιουργικό κομμάτι, ωστόσο το έχω αποδεχθεί. Έχω επίσης αρκετή βοήθεια από τους γονείς μου. Κατά τα άλλα, ό,τι έχει να κάνει με το brand, το κάνω μόνη μου».
Τα κομμάτια που δημιουργεί έχουν έναν πολύ ιδιαίτερο χαρακτήρα, τον οποίο η Μαρία εμπνεύστηκε όπως μας λέει από δικά της βιώματα, από την παιδική, την εφηβική αλλά και την ενήλικη ζωή της. Πρόκειται για ένα συνονθύλευμα του αθλητικού και μίνιμαλ με το vintage στοιχείο και, παρότι στο πρώτο άκουσμα αυτά τα δυο μοιάζουν αταίριαστα, τελικά μοιάζουν να δένουν με έναν μοναδικό τρόπο.
«Εμπνεύστηκα από εικόνες που έβλεπα όταν ήμουν μικρή, τόσο από τη γιαγιά μου που ήταν μοδίστρα, όσο και από τον αθλητισμό, καθώς ασχολούμουν σοβαρά με το beach volley» λέει. Θυμάται πάντα στο σπίτι της γιαγιάς της να μαζεύονται όλες οι φίλες της στο σαλόνι, ενώ καρφίτσες και κλωστές υπήρχαν διασκορπισμένες σε όλο τον χώρο. «Πηγαίναμε επίσης μαζί από τη Γλυφάδα στο κέντρο προκειμένου να αγοράζουμε υφάσματα. Ζούσα μέσα σε όλο αυτό δηλαδή».
Δεν είχε, ωστόσο, φανταστεί ποτέ ότι αυτό μπορεί να καταλήξει να είναι το επάγγελμά της. Ήταν αυτό που λέμε «πολύ καλό για να είναι αληθινό». «Ώσπου μια μέρα ο μπαμπάς μου μου λέει μια μέρα “Πρέπει να αποφασίσεις αν θα ασχοληθείς με τον αθλητισμό ή με τα ρούχα”. Πριν καν σπουδάσω. Τότε είπα, “μπορώ όντως να ασχοληθώ με τα ρούχα;” Και μετά την πρώτη αυτή αμφισβήτηση, που στην ουσία ήταν περισσότερο συνειδητοποίηση, αποφάσισα πως θα το κάνω».
«Palu», όπως λέμε «Γεωργοπούλου»
Όσο για το πώς προέκυψε η ονομασία του brand: Όπως παραδέχεται η ίδια η Μαρία, στην αρχή είχε ένα εντελώς διαφορετικό όνομα στο μυαλό της. Το όνομα «Palu» ήρθε εντελώς τυχαία, σε έναν σταθμό του τρένου στην Αγγλία, όταν η ίδια περίμενε το τρένο μαζί με μια Αγγλίδα συμφοιτήτριά της. Τότε, προβληματισμένη της εξομολογήθηκε πως βρίσκεται σε αδιέξοδο και ενώ το brand της είναι έτοιμο, δεν έχει ιδέα πώς να το ονομάσει. «Εγώ πιστεύω ότι πρέπει να το βγάλεις Palu, γιατί μου θυμίζει το όνομά σου», της είπε η φίλη της αβίαστα. Και έτσι απλά, δημιουργήθηκε το Palu. «Επειδή με λένε Γεωργοπούλου, και εκείνη δεν μπορούσε να το προφέρει, το έλεγε κάπως έτσι. Το Palu λοιπόν έμεινε, μου άρεσε από την πρώτη στιγμή που το άκουσα και το υιοθέτησα. Η φίλη μου έγινε η νονά του!».
Τα σχέδια για το μέλλον
Αυτή τη στιγμή, η καλοκαιρινή της κολεξιόν είναι έτοιμη και μέσα στο επόμενο διάστημα θα είναι διαθέσιμη στο e-shop του Palu, αλλά και σε επιλεγμένα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, τα οποία θα ανακοινωθούν σύντομα.
Τα ρούχα, όπως μας λέει η Μαρία, απευθύνονται κατά κύριο λόγο σε μια γυναίκα η οποία ζει στην πόλη, κάνει πολλά πράγματα ταυτόχρονα, ενώ θέλει ένα ρούχο το οποίο θα φορά από το πρωί μέχρι το βράδυ, χωρίς να κουβαλάει τρία διαφορετικά outfits στο backpack της. «Ταυτόχρονα, στη γυναίκα αυτή αρέσει να είναι μέσα στη μόδα, ενώ πρέπει να πω πως η φετινή μας κολεξιόν είναι εμπνευσμένη από εκείνες τις μέρες που τα πόδια μας ήταν βουτηγμένα στην άμμο για ατέλειωτες ώρες. Πιο καλοκαιρινή δεν γίνεται δηλαδή!». Στο επόμενο διάστημα, σκοπεύει να δουλέψει πάνω στη χειμερινή της κολεξιόν, ενώ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο να φύγει ξανά για το εξωτερικό, αν προκύψει κάποια ευκαιρία που θα φτάσει το Palu εκεί που εκείνη το έχει ονειρευτεί.