Πως μετατρέπεις μια ελληνική αλυσίδα φαγητού σε πολυεθνική
Ο Δημήτρης Δαμιανίδης, πρόεδρος & διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Patafritas, μας μιλάει με αφορμή τα εγκαίνια του νέου ‘Λάδι και Ρίγανη’ (Olive Oil & Oregano) στη Φρανκφούρτη και, προσεχώς, στη Βιέννη.
- 17/09/2013
- Κείμενο: NouPou.gr
«Θεωρητικά δεν είναι πολύ δύσκολο να κάνει το ελληνικό σουβλάκι ‘διεθνή’ καριέρα σε Ευρώπη και παγκοσμίως καθώς, λόγω τουρισμού, το ελληνικό φαγητό και γενικότερα η μεσογειακή διατροφή είναι γνωστή και αγαπητή. Πρακτικά δεν είναι καθόλου εύκολο διότι η αγορά έχει κυριαρχηθεί από Άραβες και Τούρκους σε σημείο που οτιδήποτε μοιάζει με γύρο να ονομάζεται ντονέρ – κεμπάπ. Όσον αφορά το σουβλάκι, όταν επρόκειτο να κάνουμε το κατάστημα στο Λονδίνο και παρουσιάζαμε στους Άγγλους το concept εξηγώντας τι είναι, αυτοί αναφώνησαν ‘Τώρα καταλάβαμε, όπως το Ινδικό teriyaki’». Αυτό μας δήλωσε ο Δημήτρης Δαμιανίδης, που ξεκίνησε πριν από 13 χρόνια ανοίγοντας ένα εστιατόριο στη Θεσσαλονίκη και πλέον είναι ιδιοκτήτης και διευθύνων σύμβουλος ενός ομίλου με 6 διαφορετικά brands (Λάδι και Ρίγανη, Patafritas, Due Cavalieri, Γύρος Προεδρικός, Ο Μπελαλής, Ο Μικρός Βοριάς).
Προσθέτοντας πως «Όπως καταλαβαίνετε δεν είναι εύκολα αυτά που έχουμε να παλέψουμε. Αφενός για να ξεχωρίσει ο γύρος από το ντονέρ – κεμπάπ και αφετέρου για να χτίσουμε την αναγνωρισιμότητα για το σουβλάκι, το οποίο μέσα σε αυτή την ποικιλία εδεσμάτων δεν μπορούμε να πούμε ότι έχει ισχυρή θέση (σ.σ. το μεγαλύτερο κομμάτι της αγοράς του φαγητού ανήκει στην Ασιατική κουζίνα). Για να ξεχωρίσουμε μέσα σε αυτό το περιβάλλον θα πρέπει να έχουμε χαρακτήρα, σταθερότητα και ποιότητα σε προϊόντα & υπηρεσίες».
Όσον αφορά το κατά πόσο συμβάλει στο συγκεκριμένο στόχο το Λάδι και Ρίγανη, που έχει δυο υποκαταστήματα στην Αγγλία, ένα στη Βουλγαρία και ένα –που μόλις άνοιξε- στη Φρανκφούρτη, ο κος Δαμιανίδης επισημαίνει: «Σαφώς συμβάλλει στην ανανωρισιμότητα και αποδοχή του ελληνικού φαγητού, αν αναλογιστεί κανείς ότι τη χρονιά των Ολυμπιακών 2012 επισκέφτηκαν το εμπορικό όπου είναι το κατάστημά μας 48 εκ. από όλον τον πλανήτη, ότι στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης υπολογίζεται να επισκεφτούν το εμπορικό όπου ανοίξαμε πριν λίγες μέρες το νέο μας κατάστημα 1εκ. επισκέπτες και ότι του χρόνου τέτοια εποχή θα λειτουργήσει ο Διεθνής Σιδηροδρομικός Σταθμός της Βιέννης με εκτιμώμενη ημερήσια επισκεψιμότητα 120.000 κόσμο όπου και εκεί θα έχει παρουσία το ‘Λάδι και Ρίγανη’. Το feedback που λαμβάνουμε από τον κόσμο είναι ενθαρρυντικό. Θεωρούμε μεγάλη επιτυχία ότι υπάρχει αποδοχή του concept μας από πολλές εθνικότητες με διαφορετική κουλτούρα όπως την Ινδία, το Πακιστάν, την Βραζιλία, την Τζαμάικα και άλλα μέρη πέρα από την Ευρώπη».
Τέλος άξιο επισήμανσης, όσον αφορά την αυθεντικότητα του σουβλακιού που δοκιμάζουν οι ξένοι πελάτες, είναι ότι όλα τα προϊόντα (κρεατικά, πίτες, σαλάτες) στα ‘Λάδι και Ρίγανη’ του εξωτερικού έρχονται από την Ελλάδα και ότι σε αυτά μπορείς να αγοράσεις προϊόντα Ελλήνων παραγωγών για οικιακή χρήση.