Οι fashionistas αδελφές πίσω από τις μπουτίκ Dash
Εάν αναζητάς έναν χώρο που συνδυάζει καινοτομία και απλότητα για να εμπλουτίσεις την γκαρνταρόμπα σου με προσεγμένα κομμάτια, τότε τον βρήκες στο νέο κατάστημα Dash της Γλυφάδας.
- 25/09/2017
- Κείμενο: NouPou.gr
Μπορεί το Dash, στην οδό Κύπρου 72, να είναι το new entry στο χώρο της μόδας και του στιλ στη Γλυφάδα, η ιστορία του όμως κρατά χρόνια. Συνάντησα τα πρόσωπα πίσω από την ιστορία αυτή, τις αδελφές Έλενα και Νάνσυ Κωνσταντίνου, οι οποίες και μου μίλησαν για το πώς ξεκίνησε όλο αυτό το εγχείρημα, για το πείσμα και την όρεξή τους, αλλά και για το σημαίνει για τις ίδιες η έννοια «μόδα».
Το Dash έχει ένα μεγαλύτερο αδερφάκι στον Πειραιά, ενώ παλιότερα, υπήρχε ακόμη ένα στην «οικογένεια», το Ciao Ciao στην πλατεία της Νέας Σμύρνης, το οποίο ήταν και σημείο αναφοράς, μιας που δεν υπήρχε παιδί ή έφηβος που να μην έχει περάσει από εκεί.
Φωτό Δημήτρης Βέργης
Την Έλενα δεν την γνώρισα τώρα. Την γνωρίζω από παλιά, αφού ήμασταν συμμαθήτριες από το δημοτικό έως και το λύκειο. Την θυμάμαι ανέκαθεν να είναι ανήσυχο πνεύμα. Από μικρή έλεγε ότι θέλει να γίνει ηθοποιός. Πράγμα που έκανε, σπουδάζοντας υποκριτική. Παράλληλα, σπούδασε Μέσα Μαζικής Επικοινωνίας. Αυτό που την κέρδισε, όμως, ήταν ο κόσμος του Dash, ένας κόσμος δικός της, στον οποίο και διοχετεύει όλη τη δημιουργικότητά της.
Συνοδοιπόρος σε αυτό, η αδερφή της, Νάνσυ. Σε αντίθεση με την Έλενα, ήξερε από μικρή ηλικία ότι θέλει να ασχοληθεί με την οικογενειακή επιχείρηση και πάντα βοηθούσε τους γονείς της στα καταστήματα σε γιορτές ή άλλες περιόδους με υψηλή κίνηση. Σπούδασε Διοίκηση Επιχειρήσεων, αν και όπως λέει η ίδια, η εμπειρία στο μαγαζί, τη βοήθησε περισσότερο από οποιαδήποτε πανεπιστημιακή θεωρία.
Η ιστορία πίσω από το Dash
Η ιστορία του Dash, όπως προανέφερα, κρατά χρόνια. «Ξεκίνησε από τους γονείς μας 32 χρόνια πριν», εξηγούν οι δύο αδελφές.
Οι γονείς των κοριτσιών, η Νικολέτα και ο Γιάννης, είναι ακόμη ενεργοί. Αυτοί οι δύο άνθρωποι είναι, άλλωστε, η «συνταγή» που οδήγησε στην επιτυχία. Μια επιτυχία, την οποία οι δύο κοπέλες προσπαθούν να συντηρήσουν και να εξελίξουν, με πολλή προσπάθεια και όρεξη.
«Ο πατέρας μας ασχολείται με τα οικονομικά. Αν και ποτέ δεν επιλέγει να ‘μπαίνει μπροστά’, εάν ερωτηθεί από μια πιο παλιά πελάτισσα για μια γνώμη, θα την πει και θα είναι απόλυτα ειλικρινής. Για τη μητέρα μας, τώρα, τι να πρωτοπούμε! Από τις καλύτερες πωλήτριες που έχουμε γνωρίσει, μια κούκλα, ένα τσακάλι».
Με καταγωγή από την Πάτρα, οι γονείς των κοριτσιών έκαναν εκεί τα πρώτα τους βήματα. Η Νικολέτα εργαζόταν σε κατάστημα με αντρικά ρούχα, το πιο γνωστό τότε στην πόλη. Είχε σταθερούς πελάτες, κάτι που κατάφερνε με το να ξέρει πώς να τους προσεγγίσει. Τους αντιμετώπιζε ως δικούς της ανθρώπους και όχι τυπικά. Ο Γιάννης ήταν αντιπρόσωπος σε μια από τις μεγαλύτερες πλεκτοβιομηχανίες στην Ευρώπη. Έτσι άρχισε και η αγάπη του για το ρούχο, ήξερε να το κάνει καλά.
Τη φόρα και την ώθηση για το κάτι δικό τους, την έδωσε η Νικολέτα, η οποία ήταν και το «πρόσωπο» της επιχείρησης. Ο Γιάννης είχε το οικονομικό μυαλό. Οι δυο τους ένωσαν τις δυνάμεις τους και δημιούργησαν ένα «μείγμα» επιτυχίας.
Το Dash στη Γλυφάδα
Και το συνεχίζουν οι δύο αδελφές. Στις 13 Ιουνίου άνοιξε το δεύτερο Dash, στη Γλυφάδα. Μια απόφαση που πάρθηκε γρήγορα, αυθόρμητα, με δυσκολίες που αντιμετωπίστηκαν, αφού «έπρεπε να γίνει».
«Έγινε γρήγορα, αλλά με πολλή αγωνία, γιατί οι καιροί είναι δύσκολοι, είμαι κι εγώ αγχώδης», συνεχίζει η Έλενα, ενώ η Νάνσυ συμπληρώνει ότι «και η Έλενα και ο μπαμπάς μας αγχώνονταν πολύ. Τους έλεγα ‘δεν πειράζει, θα πάμε σε νέο ‘μείγμα’. Όλα θα είναι νέα. Νέα ρούχα, νέος κόσμος».
«Πάντα όμως έλεγα ότι αν ανοίξουμε κάπου δεύτερο μαγαζί, θέλω να είναι στη Γλυφάδα. Όλοι μου έλεγαν ‘μα έχει τόσα μαγαζιά η Γλυφάδα’. Δεν πειράζει, απαντούσα εγώ, η Γλυφάδα είναι η γειτονιά μας, υπάρχει χώρος για όλους» μου λέει η Έλενα.
«Το μεγαλύτερο στοίχημα ήταν οι εταιρείες που βάζουμε μέσα, σε μια Γλυφάδα με πολλά σήματα. Κάναμε πολλή έρευνα, πολλά τηλέφωνα, ψάξιμο. Και καταφέραμε να έχουμε εταιρείες που δεν έχουν άλλα μαγαζιά».
Στο Dash Γλυφάδας θα βρεις ποικίλα brands. Θα βρεις τη FindersKeepers, αυστραλιανή εταιρεία, τη Wildfox, με την οποία υπάρχει και αποκλειστική συνεργασία για την αγορά της Γλυφάδας, με την καινούρια ελληνική Avant Garde, τη Nejma, επίσης ελληνική και την Karavan, «ενώ με εισαγωγής, δουλεύουμε με τη Loft Fashion- Garaze Project». Στον Πειραιά τώρα, θα βρεις τη σταθερή αξία Devotion, τη Milla, την Peace and Chaos και τη Seven Denim.
Στο νέο σημείο αναφοράς για τα γυναικεία ρούχα, θα βρεις πέρα από κάθε λογής ρούχα, όπως φορέματα, φούστες, ολόσωμες φόρμες, ευφάνταστα t-shirts, τζιν, κιμονό, μαγιό, και παπούτσια, ζώνες, καπέλα, κοσμήματα.
«Προτιμούμε τις ελληνικές εταιρείες, δεν υστερούν σε κάτι. Υπάρχουν όμορφες βιοτεχνίες και σχεδιαστές που δημιουργούν πολύ ωραία ρούχα. Και το βασικότερο; Υπάρχει αμεσότητα, ενώ τα σήματα εισαγωγής θέλουν αρκετό χρόνο».
Οι αδελφές Κωνσταντίνου, προσπάθησαν να συνδυάσουν ένα σωστό mix τιμών, δίνοντας επιλογές για οικονομικά αλλά και πιο ακριβά κομμάτια.
Ο ρόλος των social media
«Το internet μάς κατευθύνει», εξηγεί η Έλενα. «Μπαίνεις σε λογαριασμούς, βλέπεις μια εταιρεία που κινείται πολύ, αναρωτιέσαι ποια είναι αυτή και την βρίσκεις. Εμείς μπορεί να βρίσκουμε ωραίες εταιρείες, αλλά να μην είναι εμπορικές».
«Πρέπει να παντρεύεις το δικό σου γούστο με την ανάγκη του πελάτη. Εγώ μπορεί να δω κάτι και να με ενθουσιάσει, αλλά δεν θα το πάρω εγώ. Ή και το αντίθετο. Το μυστικό είναι να το υποστηρίζεις εσύ και να αρέσει και στον πελάτη», παραδέχεται η Νάνσυ.
Τα social, βέβαια, λειτουργούν και αντίστροφα, αποτελώντας μέσο προώθησης των ρούχων του Dash. «Η αγορά θέλει το προσωποκεντρικό, δε το συζητώ. Στην αρχή βγάζαμε φωτογραφίες και κόβαμε τα κεφάλια μας ή δείχναμε απλά τα ρούχα στις κούκλες. Μάς ζητούσαν έντονα, όμως, να τα δουν φορεμένα, να τα δουν πάνω μας», τονίζουν.
Ταυτόχρονα, η Νάνσυ υπενθυμίζει ότι μια περίοδο, λειτουργούσε και η τηλεόραση ως μέσο προώθησης, αφού σε κάποιες εκπομπές η ώρα της μόδας γινόταν αποκλειστικά με ρούχα Dash.
«Κι ας μην ξεχνάμε ότι είμαστε μια πολύ ωραία γειτονιά. Έχει ζωή τριγύρω, κόσμο, σε βλέπουν και αυτό βοηθά».
Η Έλενα, μάλιστα, μου είπε ότι λίγο πριν τη συνέντευξη, πήγε να πάρει καφέ και στο δρόμο τη σταμάτησε μια κοπέλα ρωτώντας την από που πήρε το τζιν που φορούσε. «Το street style είναι πηγή έμπνευσης».
Το μυστικό της επιτυχίας
Η επαφή με τον πελάτη είναι το άλφα και το ωμέγα, συμφωνούν οι αδελφές Κωνσταντίνου.
«Μου αρέσει να με αντιμετωπίζει φιλικά, να περνάει από εδώ και να μπει να δει τι κάνει η Νάνσυ, τι κάνει η Έλενα. Μια πελάτισσα στον Πειραιά, πριν πάει στη δουλειά της, έρχεται να πιει τον καφέ της μαζί μας, ανεξάρτητα από το αν θα ψωνίσει», λέει η Έλενα.
Παράλληλα, η Νάνσυ θυμάται μια φίλη, που δεν επέλεγε να ψωνίζει από τα κορίτσια, λόγω διαφορετικού στιλ. «Μια φορά, όμως, της κάναμε συνδυασμούς που της άρεσαν και μάλιστα, πριν φύγει για μια δουλειά στην Ελβετία, μας φώναξε στο σπίτι της για να της φτιάξουμε συνδυασμούς από την ντουλάπα της. Προσωπική επιτυχία!».
Το μυστικό έγκειται, πέρα από την οικειότητα και τη φιλική σχέση, στις προτάσεις. Μπορεί το κατάστημα να έχει ωραία ρούχα, αλλά η πελάτισσα να μην ξέρει πώς να τα συνδυάσει. «Θέλουμε να βγαίνει χαρούμενη από εδώ».
«Είμαστε πάντα ειλικρινείς, δεν το συζητώ», δηλώνουν η Νάνσυ και η Έλενα ομόφωνα. «Δε θα μας ακούσεις να λέμε ψέματα. Αυτό που θα πούμε είναι ‘δε σου πάει αυτό, δοκίμασε κάτι άλλο’».
Πόσο εύκολο είναι για ένα νέο άνθρωπο να δραστηριοποιηθεί επαγγελματικά στην Ελλάδα την περίοδο αυτή;
«Είναι πολύ σημαντικό να ξέρεις τι θέλεις να κάνεις, να μη χάνεσαι, να έχεις στόχο και να μένεις πιστός σε αυτό. Και όλα γίνονται. Δύσκολο; Ίσως. Κάθε φορά, όμως, θα προχωράς και λίγο παραπάνω», υποστηρίζει η Έλενα.
Η Νάνσυ, πιστεύει ακράδαντα πως όποιος έχει όρεξη να κάνει το ο,τιδήποτε, τώρα είναι η εποχή. «Η κρίση δημιουργεί ευκαιρίες και δεν είναι κλισέ αυτό. Δεν χρειάζεσαι μεγάλο budget. Αν έχεις όρεξη και τρέξεις, θα το καταφέρεις».
Μόδα στην Ελλάδα και Ελληνίδες
«Αρχικά, για μένα δεν υπάρχει ‘μόδα’, είναι ρευστή έννοια. Υπάρχει το στιλ» ξεκαθαρίζει η Νάνσυ. «Μπορεί να δεις ένα κομμάτι στην ντουλάπα σου, που έχεις 20 χρόνια και να το βάλεις. Είναι στιλ και αισθητική, όχι μόδα».
Η Έλενα συμφωνεί. Επίσης, συμπληρώνει ότι δεν της αρέσει να βλέπει τυποποιημένα πράγματα, τα ίδια, πάνω σε όλες τις γυναίκες.
Το ρούχο, πλέον έχει γίνει και πιο προσιτό, αφού το βλέπεις πάνω σε μια «απλή» κοπέλα, σε κοπέλες που δεν είναι μοντέλα. «Αν το δεις πάνω σε ένα μοντέλο, θα πεις ό,τι και να βάλει αυτή η κοπέλα, θα της πάει’»
Σχετικά με τις Ελληνίδες, τώρα, οι ιδιοκτήτριες του Dash παρατηρούν ότι ενώ είναι καλοντυμένες, δεν είναι πολύ τολμηρές ακόμη, αν και σταδιακά, κάτι πάει να γίνει. «Το βλέπω και σε μένα αυτό, το σκέφτομαι αρκετά πριν φορέσω κάτι τολμηρό, πιο προχωρημένο, δηλαδή».
Ποιες χώρες είναι μπροστά στο χώρο αυτό
Η Αυστραλία, συμφωνούν και οι δύο. «Είναι πολύ μπροστά η Αυστραλία, πιο σχεδιαστική, με πιο σκληρά υφάσματα. Στην Ευρώπη, θα έλεγα το Βερολίνο και η Κοπεγχάγη» λέει η Νάνσυ, ενώ η Έλενα προσθέτει ότι ξεχωρίζει τις Ιταλίδες, αλλά και τις Ρωσίδες, για το «θράσος» και την τόλμη τους.
Το Dash δεν είναι απλά ένα νέο κατάστημα με ρούχα στη Γλυφάδα. Είναι ένας προορισμός αυθεντικού στιλ και πρωτοπορίας. Λογικό, αν σκεφτείς ότι τα δύο κορίτσια που βρίσκονται από πίσω, είναι όμορφα, ειλικρινή, αυθεντικά, συνειδητοποιημένα και ευγενικά. Ο απόλυτος συνδυασμός!
Εάν, λοιπόν, θέλεις ανανέωση γκαρνταρόμπας, ξέρεις πλέον που θα απευθυνθείς!
Info
DASH: Κύπρου 72 Γλυφάδα, τηλ: 2108949119 και Σωτήρως 32 Πειραιάς, τηλ: 2104170415
Instagram: dash_fashion_spot