Το ελληνικό brand Genique κάνει (ξανά) μόδα τα πιο θρυλικά φορέματα που έχουμε αγαπήσει όλες οι γυναίκες
Μια έμπειρη δημοσιογράφος μόδας έφτιαξε το δικό της brand με ρετρό διάθεση και εμείς συνομιλήσαμε μαζί της.
- 05/09/2019
- Κείμενο: Χριστίνα Ζάχου
Η Πόπη Τερσιπάζογλου τα τελευταία χρόνια εργαζόταν σε περιοδικά μόδας ενώ λίγο πριν ξεκινήσει το «χτίσιμο» της Genique, ήταν διευθύντρια σύνταξης στο περιοδικό InStyle. Η αγάπη της για οτιδήποτε ρετρό σε συνδυασμό με την εμπειρία της πάνω στο θεωρητικό κομμάτι της μόδας ήταν ο λόγος για τη δημιουργία της Genique. Επιθυμία της ήταν να φτιαχτεί ένα site που θα συνδυάζει τη θεωρία με την πράξη. Να «μιλήσει» μέσα από την επαναδημιουργία θρυλικών ρούχων για την ιστορία της μόδας και τις σπουδαιότερες εκπροσώπους της. Το μοναδικό «πείραγμα» που κάνει όλη η ομάδα της Genique είναι να τα φέρνει με ένα πιο φρέσκο μάτι στο σήμερα. Στην Genique έχουν αφιερωθεί στο να αναβιώσουν θρυλικές εμφανίσεις που θα ταιριάζουν και θα κολακεύουν τη φιγούρα της κάθε γυναίκας- ρούχα κομμένα για πραγματικές γυναίκες και ραμμένα για καμπύλες.
Τι σημαίνει Genique; “Πίσω από τη Genique (Ζενίκ) δεν υπάρχει κάποιος σχεδιαστής. Αντιθέτως, εάν δεν υπήρχαν ταλαντούχοι σχεδιαστές καθ’ όλη τη διάρκεια της ιστορίας της μόδας, δεν θα υπήρχε σήμερα η Genique, η οποία πήρε το όνομά της από την ένωση των λέξεων Generation Unique” μου εξηγεί η Πόπη.
Ποια είναι η έμπνευση πίσω από τη δημιουργία του brand; “Ρούχα για όσους λατρεύουν τη μόδα περασμένων δεκαετιών και μάλιστα συγκεκριμένες εμφανίσεις με ρετρό φορέματα, που έκαναν είδωλα του στιλ και έμειναν αξέχαστες τόσο στον κινηματογράφο, όσο στη μουσική βιομηχανία αλλά και στην πραγματική ζωή είναι αυτό ακριβώς που δημιουργούμε. Πόσες φορές δεν έχετε κοιτάξει φωτογραφίες του Old Hollywood και έχετε σημειώσει πόσο κομψές και λαμπερές ήταν όλες αυτές οι υπέροχες γυναίκες; Καλοντυμένες γυναίκες όπως η Audrey Hepburn, ή γυναίκες που έχουν δημιουργήσει πολύ συγκεκριμένο προσωπικό στιλ όπως η Brigitte Bardot και ιδιαίτερες μούσες όπως η Grace, η Bianca, η Twiggy, μας δείχνουν το ρόλο που πρέπει να παίρνουν τα ρούχα ώστε να δείχνουμε όμορφες μέσα σε αυτά, να νιώθουμε αυτοπεποίθηση και να διασκεδάζουμε με το στιλ.
Οι περασμένες δεκαετίες είναι πάντα στη μόδα. Κάνουμε την αρχή με τη δεκαετία του 50. “Αγαπημένες μας δεκαετίες είναι τα 50s, τα 60s και τα 70s. Aπό πολλές απόψεις, η δεκαετία του 1950 έκανε ένα μεγάλο βήμα πίσω για να επαναπροσδιορίσει τα πάντα ειδικά σε ότι αφορούσε τις γυναίκες. Κατά τη διάρκεια του Β Παγκοσμίου Πολέμου, ενώ οι άνδρες ήταν μακριά, οι γυναίκες άρχισαν να αποκτούν μια ανεξαρτησία που ήταν σπάνια πριν από τον πόλεμο. Άφησαν τα σπίτια τους και άρχισαν να εργάζονται σε γραφεία και εργοστάσια, κερδίζοντας και διαχειρίζοντας τα δικά τους χρήματα. Τα ρούχα ήταν πολύ περιορισμένα καθ ‘όλη τη διάρκεια του πολέμου. Τα πάντα, από το μήκος στις φούστες μέχρι το μέγεθος των κολλάρων στις μπλούζες, τα πουκάμισα αλλά και τα φορέματα. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα μια λεπτή, ευθεία σιλουέτα”.
Τα ανατρεπτικά sixties. “Η δεκαετία του 60 διότι ήταν η στιγμή που τα πάντα άλλαξαν. Η μόδα εκείνη τη δεκαετία ήταν επαναστατική, ριζική , σαν κάτι που δεν είχε ξαναδεί ο κόσμος μέχρι τώρα. Στα τέλη της δεκαετίας του 1950 ο διάσημος σχεδιαστής μόδας Yves Saint Laurent, έψαχνε τρόπους για να επαναπροσδιορίσει τη γυναικεία σιλουέτα”
Τα θρυλικά 70s. “Μέχρι το ξεκίνημα της δεκαετίας του ’70, που μας έδωσε τη ντίσκο μουσική και τα αξέχαστα πάρτι, το στιλ, οι αγορές, τα υλικά αλλά και όλη η έμπνευση είχε μεταμορφωθεί εντελώς. Και τις επιδράσεις όλης αυτής της αλλαγής τις ζούμε ακόμη γύρω μας”.
E-shop: www.genique.gr